Inlägg från: SommarNoll9 |Visa alla inlägg
  • SommarNoll9

1/8 Nr2

Den här tråden hade jag helt tappat bort! Ser att det går framåt i planeringen för er. Vi har bockat av en hel del punkter på listan på slutet så det känns skönt.

• SommarNoll9

För oss går det bra med planeringen. Den rullar på. Igår hade vi hem moussebakelser för att provsmaka och bestämma vilka smaker vi vill ha i tårtan. Det mesta var ju såklart hur gott som helst, men jag tror vi lyckades bestämma oss tillslut

Våra inbjudna gäster har tills på måndag på sig och svara. Är inte så många som inte har svarat ännu. Är det någon som missar osa så skickar jag bara ett påminnelsesms.

Nästa vecka ska jag boka upp tider för träff med cateringfirman, vigselförrättaren och fotografen samt för ännu en titt på lokalen för att provduka och så. Maten är ju redan spikad men jag vill träffa cateringfirman för att gå igenom detaljer, meddela allergier och så.

• SommarNoll9
    augustibrud2009 skrev 2009-06-16 08:25:25 följande:
    vi har upptäckt att vår budget har överskridits med mer än vi har råd med. Vi måste forsöka dra ner på lite kostnader. Vi funderar därför att avbeställa cateringen och laga maten själva. Men vi har bara plats för en rätt i varmeskopet och måste forsöka komma på en kall förrätt som inte innehåller skaldjur. Dessutom måste både förrätten och varmrätten kunna göras dagen innan, åtminstonde nästan allt för på bröllopsdagen finns det ju inte mycket tid.. Några förslag?
    Vi ska ha gubbröra på kallrökt lax istället för anjovis och ett speciellt knäckebröd + ruccola till förrätt och till det får man välja om man vill dricka öl eller vin. Enkelt att göra och går utmärkt att förbereda kvällen innan. Sedan är det bara att portionera ut på tallrikar, garnera med ruccola och stenbitsrom och lägga brödbiten bredvid, klart!
  • SommarNoll9

Vita Rosen skrev 2009-06-16 18:10:08 följande:

vi ska göra maten själva och vi kommer servera till förrätt kall västerbottenostpaj, super smidigt att göra i förväg för att sedan skära upp och servera
    Hade vi tänkt först men ska ha med den på buffén istället så då fick det bli gubbröra på kallrökt lax till förrätt istället
  • SommarNoll9
    Cattis77 skrev 2009-06-23 07:03:50 följande:
    Nu töser är det 40 dagar tills vi gifter oss....ajajajaj va tiden går snabbt!!!
    Ja nu är det nära!! Känns som att man har en del kvar att fixa, men när jag tänker efter är det inte så mycket. Sambon håller på att fippla med festprogrammet på kvällarna och så ska placeringskorten göras, men det är mest bara lite klipp och klistra, går rätt fort. Musiken ska spelas via dator och låtlistan pusslar sambon ihop på ett par kvällar. Det jag ska fixa närmast är dekorationer till borden, göra 8 pajer och handla alkoholen. Men det känns överkomligt eftersom jag har semester från och med måndag. Utöver detta ska det såklart inhandlas alkoholfritt, snacks samt ingredienser till förrätten. Men det kan man ju spara till dagarna innan bara.
  • SommarNoll9
    SaraPayam skrev 2009-06-23 11:13:24 följande:
    Det låter som om ni har läget under kontroll Härligt!! Vi kommer nog skriva till festprogrammets innehåll några dagar innan bröllopet, utifall att det skulle vara nån som inte kan komma, för då kan man ju radera bort den informationen osv..Är det nån av er som ska göra nån ansiktsbehandling eller liknande innan bröllopet?
    Ja vi kommer inte heller skriva ut själva programmet förrän bara dagarna innan, men det går ju att göra det klart och ha det i datorn + att själva "omslaget", eller vad man nu ska kalla det, går att göra klart.

Jag har fått rådet av en vän som är hudterapeut att inte göra ansiksbehandling så nära inpå bröllopet då man aldrig vet hur huden reagerar. Vore ju lite trist om man får en massa finnar eller andra utslag som inte hinner försvinna. Hon rekommenderade istället att bara ta hand om huden som vanligt och själv peela lite lätt emellanåt för att hålla huden fräsch. Så mitt svar är alltså nej, jag kommer inte göra någon ansiktsbehandling innan. Gjorde dock en i slutet på maj, så det får räcka
  • SommarNoll9
    SaraPayam skrev 2009-06-23 11:51:07 följande:
    Aha, det är klart, det tänkte jag aldrig på, det kanske är bäst å fortsätta som man alltid gör Jo men så ska vi med göra, för man vill ju inte lämna kvar innehållet till den sista veckan. Men vi nästan klara med den svenska varianten & sen ska vi översätta den till engelska med
    Nä det skulle ju kännas lite jobbigt om man hade hela festprogrammet kvar sista veckan
  • SommarNoll9
    augustibrud2009 skrev 2009-06-23 14:59:56 följande:
    Är det bara jag som känner att det är hur mycket som helst kvar att göra?Placeringskorten, festprogrammen, provlaga tårtan och maten, fixa det sista till kläderna och komma iväg till skräddaren. Provgöra frisyr och smink m.m. m.m. m.m. JISSES, hur ska man hinna =S
    Ibland drabbas jag av panik, men sedan tänker jag att varje sak som är kvar inte tar så lång tid var att göra och då blir jag lugn igen. Vi har iofs catering för maten och tårtan är beställd så det enda vi ska göra är förrätten och den har vi redan provlagat en gång. Frisyr ska inte provas innan och sminkningen ska en kompis göra så provar det bara någon kväll framöver, behöver inte bokas i förväg.
  • SommarNoll9
    Småland09 skrev 2009-07-01 12:39:48 följande:
    Kommer ni ha semester innan? jag tar semester 3 dagar innan bröllopet vilket just nu känns lite väl kort.. men å andra sidan blir det monstersemestern efteråt istället
    Jag har semester nu, 5 veckor innan bröllopet och 1 vecka efter. Mycket skönt. Vilket också gör att jag inte känner mig ett dugg stressad. Sambon däremot har ingen semester alls i år då han inte hunnit jobba in någon. Han kommer dock vara ledig dagen innan bröllopet! Alltid något!
  • SommarNoll9

Vita Rosen skrev 2009-07-02 19:28:24 följande:

Jag är inne på min första semestervecka nu, underbarn väder. Jag ska ha 6 veckor semester, mycket att göra, både inför bröllopet och nytt gympaprogram.
    Samma här! Har haft kanonväder hela första veckan så när som på ett åskväder igår eftermiddag. Imorgon åker vi ner till Norrköping för att besöka Kolmården i helgen.

Nästa vecka ska det tydligen bli lite sämre väder så då ska jag/vi ta tag i det som är kvar att fixa. I helgen kommer vi köpa lite av dekorationerna på ikea.
  • SommarNoll9
    Cattis77 skrev 2009-07-07 16:38:39 följande:
    Om ni ska ge en present till er tärna ska ni göra det den 1:e eller??
    Mina tärnor (mina systrar) har fått sin present redan Jag beställde tre likadana armband till oss och de ska ha sina på sig på bröllopet, det ska dock inte jag. Det är ett silverarmband med en bergskristall och två namnbrickor. På den ena brickan står det syster och på den andra namnet. De blev väldigt glada för det och tyckte de var superfina. Jag älskar mitt och har det nästan varje dag, men det passar inte riktigt till brudklänningen, så då ska jag ha annat.
Svar på tråden 1/8 Nr2