Inlägg från: 20090801 |Visa alla inlägg
  • 20090801

1/8 Nr2

Hoppar på här jag med.

Vi ska inte göra maten själva, fick ett bra pris hos festlokalen. 690kr för välkomstdrink, trerätters meny med dryck till, kaffe m. avec, tårta samt att alla dekorationer står de för. Vi behöver bara njuta.{#lang_emotions_smile}

• 20090801

Vår meny består av.

Förrätt: Toast skagen m. crème fraiche, finhackad rödlök och löjrom på salladsbädd (vitt vin).

Huvudrätt: Helstekt fläskfilé med kantarellsås, sommarsallad och färskpotatis (rött vin).

Dessert: Mjölkchokladmousse med hallon/limesås och en klick grädde (serveras i martiniglas). Till desserten blir det kaffe istället för dessertvin som ingen dricker.

Senare på kvällen blir det bröllopstårta med kaffe och avec.

Alkoholfria drycker samt andra alternativ finns istället för vin.

• 20090801

Idag kom hindersprövningen i retur från skatteverket tillsammans med efternamnsbytesgodkännande.{#lang_emotions_smile}

• 20090801

Efternamnsbytet kan anmälas i samband med hindersprövningen. De flesta gästerna har redan svarat och bokat rum på samma ställe som festen ska vara.{#lang_emotions_smile}

• 20090801

Igår var vi på bröllop, J´s lillebror gifte sig. Det var inte ett öga torrt under hela vigeln. Hur ska det då gå på vår dag?

• 20090801

Jag kan säga att alla grät inklusive brudparet. Brudens syster grät så att smiket rann mängs kinderna.

• 20090801

Den 7 maj är träff med vigselförättare och organist inbokat på förmiddagen och på eftermiddagen så ska vi träffa fotografen och konditorn. 19 maj ska jag till frisören och mak-up artisten för provuppsättning och provsminkning. Nu rör det på sig ordentligt och jag längtar som en tok. Status på antal gäster som har svarat är 36 av 91 och sista osa är 1 juni. Planeringsguidens status ligger just nu på 59 av 89 saker avklarade.{#lang_emotions_smile}

• 20090801

Just nu är det stiltje här, händer inget förrän den 7 maj.

• 20090801

Ska träffa prästen och kantorn imorgon på förmiddagen och all musik för vigseln är klar.
    Ingång: Bröllopsmarsch  F.Mendelssohn
    Solosång: Du är allt  S.Clamp
    Psalm: 201
    Solosång: Första dagen  J.Engström
    Psalm: 84
    Solosång: Du fyller mitt sinne (Annie´s sång)  K.Hansson
    Utgång: Änglagård  B.Isfält

Imorgon eftermiddag kommer vi träffa vår fotograf och konditor, ska bli skönt att få den biten avklarad. Nu är det rejält pirrigt, allt blir så verkligt ju närmre dagen man kommer. Nästa vecka ska vi träffa en jurist för att skriva äktenskapsförord så den biten är klar. Den 19 maj ska jag träffa frisören, mak-up artisten och sömmerskan. När jag ändå är i farten ska jag inhandla mina underkläder så hela den biten är klar. {#lang_emotions_smile}

• 20090801

Hahaha... har listat ut att min första möhippa (i jobbets regi) troligtvis kommer bli den 20 maj. Jag som jobbar natt har studerat schemat och vi är en för mycket den natten, sker aldrig annars. En kollega råkade säga att det skulle vara personalfest samma kväll, jag har inte fått den informationen och har inte sett varken mail eller meddelande på lapp om detta. Nu blir det pirrigt värre fram till dess.{#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden 1/8 Nr2