Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

1/8 Nr2

Cattis77 skrev 2009-07-03 15:29:09 följande:
    Nu har några nya foton kommit in hos mig om nån är nyfiken... Önskar er alla en riktigt skön fredag!!Kjamis
    Jättefina blomsterdekorationer

Nu har vi kommit hem efter en halvdag i Vara :.D Så nu är det bestämt hur blomsterarragemangen ska se, vi hann även träffa han som ska filma bröllopet & även vår vigselförrättare.
    Vår vigselförrättare är så trevlig Han gillade vårt upplägg å det vi hade skrivit till vigseln, så det känns toppen
    Vi funderar däremot på om man ska ge honom något för att han ställer upp, vad tror ni om det?? Å vad ska man i så fall ge??
  • SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-07-03 19:39:39 följande:
    Är det inte en vanlig präst?
    Vi ska ju ha en borglig vigsel, så det är en vigselförrättare från kommunen i Vara/Kvänum som kommer genomföra vigseln.
  • SaraPayam

Vita Rosen skrev 2009-07-03 20:46:28 följande:

Känner mig pirrig på något vis. Känner liksom i magen att min möhippas kommer att vara imorrn, vet inte varför... bara anar. Vi får se, vi får se....
    Hur har det gått? Har de hippad dig??
  • SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-07-04 18:17:46 följande:
    Ska ni göra rispåsar till gästerna eller ska dom få ta med sig själva???
    Vi har valt att inte ha något sånt, eftersom vi kommer vigas utomhus & sen kommer gå in & vända tillbaka ut, så det kommer liksom inte bli tillfälle å kasta något.
    Men om vi hade valt att kasta något så hade det blivit rosenblad, för det är så underbart vackert + att korten som tas blir så vackra Å då hade ju vi stått för rosenbladen.
  • SaraPayam

Idag har jag suttit å skrivit komihåg lista på vad vi ska ha med oss till bröllopet, sen har jag gjort en lista på saker som är bra å dubbelkolla & en för saker som är kvar å göra
    Planeringsfreak eller vad

Jag har även packat ner alla läkemedel som kan vara bra å ha med sig i en liten väska Jag ska ju jobba vart ända helg fram till bröllopet nu, så det känns skönt å ha börjat lite med packningen med

• SaraPayam
    20090801 skrev 2009-07-04 20:02:50 följande:
    Idag är m2b iväg på sin svensexa och har en känsla av att han kommer vara riktigt nöjd med den, ingen förnedring tack och lov. De kom och tog honom någon gång mellan nio och tio på förmiddagen. Det som stod på schemat var go-cart, bad och avslutningsvis grillning hemma hos hans lillebror som höll i svensexan.
    Det låter ju perfekt Förnedring gillar vi ju inte. Allt annat än det är ju tillåtet
    Hur går det annars med planeringen?
  • SaraPayam
    20090801 skrev 2009-07-04 22:51:35 följande:
    Allt går som smort, min andra klänning sitter som en smäck och secret box fotograferingen är avklarad. Tårtan har vi inte enats om men Festprogram och Vigselprogram är färdiga, rispåsarna är fyllda, placeringskorten är skrivna. Blommor till kyrkan och vår droska är beställda. Alla som hjälper till med allt runt om kring bröllopet har helt klart för sig vad de ska göra och när de ska göra sina uppgifter. Jag känner mig fullständigt lugn nu.
    Vad härligt det låter Så känner vi med, det är liksom bara lite småpyssel kvar, sen kan man bara ta det lugnt å njuta av att man ska gifta sig
  • SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-07-05 09:45:53 följande:
    Va härligt det låter när alla har det under kontroll... Jag tror jag har det under kontroll men ska sätta mig ner o fixa lite idag me det. Skulle vilja visa min klänning men jag vet inte om jag vågar för ibland kan ju kanske gubben gå in här tror ja...så jag vet inte hur jag ska göra....hmmmmKram
    Men tror du att han går in å kollar, vi är ju nyfikna juh
  • SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-07-05 11:00:55 följande:
    Oj vilken kontroll ni har! Själv har jag ungefär allt kvar! och ska såklart jobba som en tok fram till bröllopet..utomlands också, så jag kommer aldrig vara hemma. *suck*Mitt uppdrag idag är iallafall att bestämma presenter till medhjälparna. Det blir en liten fin presentpåse med en liten flaska Moët eller Gula änkan...och något mer! Men vad? Dom som ska få är tärnan, bestman, fotograf, musiker & hyresvärd. Det som går bort är smycken (för svårt), godis (för varmt)...kanske något presentkort på något?
    Vad jobbigt att ha så mycket kvar å ännu värre att inte kunna vara på hemmaplan å fixa det som är kvar..men det löser sig säkert ska du se

Hur är de som personer? Man kan ju alltid ge nån liten korg eller liknande med nåt gott te, chokald eller så...
  • SaraPayam

Är det mer än jag som ska gifta sig borgligt? Funderar på om man ska ge vigselförrättaren något & i så fall vad..nån som har nåt bra förslag??

Svar på tråden 1/8 Nr2