1/8 Nr2
Det var fin! Lite beroende på frisyr om det passar med dekoration, men har man en enkel frisyr utan några andra blommor etc tror jag det blir jättefint. Hur stor är den?
Jag har inte fått något i min inbox än!
Det var fin! Lite beroende på frisyr om det passar med dekoration, men har man en enkel frisyr utan några andra blommor etc tror jag det blir jättefint. Hur stor är den?
Jag har inte fått något i min inbox än!
Tack för adressen! Nu ska det beställas underkjol :)))
Jag tror det fungerar tillsammans med frisyren, fast utan dom andra pärlorna i håret. Å andra sidan är det ju pärlor i spännet med, så ett par stycken kan ju funka, men det är lätt att det blir för mycket. Som augustibrud skrev är det väldigt fint med en enkel knut när man har en stor hårdekoration.
Göra den? Gjorde du den själv? Duktigt!
Nu händer det grejer!
En kollega till m2b visade sig vara florist, tjoho, där har vi blommorna fixade.
En kompis har en dold talang som bartender, där har vi det fixat!
Håller fortfarande på att leta vigselförrättare, men det ska väl också lösa sig hoppas jag... sen är det inte så himla mycket kvar! Osa gick ut häromdan, så nu har vi koll på hur många som kommer och kan sätta igång med festhäften.
Har ni några stora poster kvar att bocka av? Kanske något man glömt....
Oj! Tidig hippa för din del, ska man börja tänka på det nu? Är det någon annan som blivit hippad?
OM jag blir hippad tror jag att jag blir det dagen innan bröllopet, och det vill jag verkligen inte. Har försökt skicka ut hintar till m2b att "då har vi jättemycket att göra"...och efter allt fixande på dagen vill jag ju bara vila ut på hotellet så man är pigg och fräsch nästa dag, bakis vill jag inte vara.
Alla mina väninnor bor långt borta från mig, så dom gör väl vad som blir mest praktiskt och ekonomiskt antar jag.... får se hur det slutar :)
Skulle iofs kunna tänka mig en hippa i form av att gå på spa och få massage och dricka lite champagne bara, det skulle funka dagen innan, men helst vill jag festa loss ordentligt med tjejerna eftersom jag träffar dom så sällan.
En liten fråga till er som har klänning och underkjol klart... hur lång ska underkjolen vara? Ska den vara lika lång som brudklänningen eller 2 dm kortare... eller 5 cm kortare? Jag fick hem min underkjol idag och den var alldeles för kort, tror jag.
Knäpper jag den i midjan går den bara till halva smalbenet(!) och det känns ju lite vääl kort!
Åh vad irriterande! Vaknade imorse och upptäckte ett munsår, det var fler år sedan jag hade något sånt sist. Som tur är har vi en fantastisk vårdcentral som utan läkarbesök skickar ett recept till apoteket. Underbart! Något sånt får ju inte hända på den stora dagen!
Annars tickar det på!
Har provätit menyn! Det mesta var perfekt, men vi ska ändra på en liten detalj.
Har bestämt oss för brudskål. Det blir en ny mousserande rosé från Systemet, "Lavit". God och bra pris.
Dryckesrådgivning på Systemet i veckan
Provdukning i lokalen till helgen
Måste iväg till frisören och snacka om frisyr någon dag...
Vad pysslar ni andra med??
Så här ser menyn ut för tillfället:
Kräft och Räksallad med citronvodka och dillpinne
Örtinbakad fläskfilé med cognacsås, varma grönsaker och ost- och baconkryddat potatistorn
Fläderblomsparfait med kiwi- och limespegel och jordgubbar
Förrätten och desserten var helt perfekta! Supergott! Fläskfilen var också outstanding, men potatisen till var lite för salt. Lätt hänt med både ost och bacon... ska kolla om dom kan hitta på något alternativ.
Har även kommit på perfekta morgongåvan till mannen! Vågar inte skriva något här, om han råkar läsa.... Det blir lite dyrare än tänkt, men det får han vara värd.