Inlägg från: Hawaiiii |Visa alla inlägg
  • Hawaiiii

1/8 Nr2

*suck* Igår var vi i lokalen och provdukade...eller dukade och dukade, vi ställde upp borden för att kolla bordsplaceringen. Vilken chock vi fick! Borden var udda i olika höjder, olika storlekar...förlängningar som inte passade...osv osv. Vi fick pyssla och bära bord i nästan 3 timmar innan vi fick ihop platser till 50 personer. Och inte blev det så himla bra heller...

Ett fristående honnörsbord med 6 platser och sedan 4 fristående långbord framför.

• Hawaiiii

Oj vilken kontroll ni har! Själv har jag ungefär allt kvar! och ska såklart jobba som en tok fram till bröllopet..utomlands också, så jag kommer aldrig vara hemma. *suck*

Mitt uppdrag idag är iallafall att bestämma presenter till medhjälparna. Det blir en liten fin presentpåse med en liten flaska Moët eller Gula änkan...och något mer! Men vad?

Dom som ska få är tärnan, bestman, fotograf, musiker & hyresvärd.

Det som går bort är smycken (för svårt), godis (för varmt)...kanske något presentkort på något?

• Hawaiiii

Vi gifter oss också borgerligt, och har nog inte planerat att ge något alls... men nu när du säger det så? man kanske borde?

• Hawaiiii

Har ni blivit hippade än förresten??? Är det någon mer än jag som inte tror dom får en hippa? Jag kommer ju jobba nästan hela vägen fram till bröllopet, så jag är ytterst tveksam!

• Hawaiiii

Har funderat lite mer på det där, och tror nog att det blir något väldigt enkelt. Jag bjussar ju på tärnans hår, smink och klänning, men toastmaster och bestman ska nog få något litet iaf.

SaraPayam skrev 2009-07-05 14:25:24 följande:
    Tack Funderar på det ni skriver om å ge present till ens tärnor/toastmastrar osv, måste man verkligen det? Å vad ska man i så fall ge. Vi haar 2 toastmastrar, så frågan är vad man i så fall ska ge...
  • Hawaiiii

Ja, jag blev uppringd av en kompis som sa att dom troligtvis inte hinner fixa hippa(dom bor utomlands) och jag jobbar i Italien ofta, så då tappade jag modet lite. Fast å andra sidan har jag ju andra kompisar som kan fixa :) Får väl ha is i magen och se vad som händer....

• Hawaiiii

Ja, vi funderar också på favoritwhiskyn till killarna(bestman, toastmaster och vänner som kommer sjunga)

SaraPayam skrev 2009-07-05 14:34:41 följande:
    Vi har ju inga tärnor eller så, så vi har ju liksom inte bjussat på nåt..men funderar på om man kan ge dem var sin flaska whiskey, eftersom de båda gillar det
  • Hawaiiii

Ja det där med in- och utmarsch är klurigt. Våra vänner ska spela gitarr live, så antingen blir det "here comes the bride" eller "premonition" på gitarr.

(första 40 sek på videon, fast på aukustisk gitarr:)

Premonition var ett förslag från gitarristen själv, och jag föll för det direkt... får se vad det blir :)

• Hawaiiii

Ojdå.. det blev visst dubbelt.

För oss som gifter oss med hårdrockare och gillar distade gitarrer funkar det här ganska bra:

Svar på tråden 1/8 Nr2