![augustibrud2009](/bundles/flmuser/images/ingenbild_th_bt.gif)
-
Den ska vi också ha, min m2b vill gärna att det ska vara den klassiska. Som utgångsmarsh funderar vi på att ha något lite roligare som piggar upp alla och liksom visar att "NU ÄR DET FEST" =)Cattis77 skrev 2009-05-06 19:10:03 följande:Nä dom behöver inte alls vara samma... Man kan välja vilken man vill ha!Som ingångsmarsch ska vi ha Bröllopsmarsch F. Mendelssohn.
-
PixieKatt skrev 2009-05-13 19:43:39 följande:
Å hej alla!!Jag får vara med här, skall gifta mig den 1/8 på Rånäs slott. Det skall bli så ROLIGT! Vi skall gifta oss borgligt, och just nu har jag ångest över ceremonin ... och vilka låtar som skall sjungas (vi har två musiker som skall spela lite). Får jag fråga vad ni tycker om DiLevas Mirakel och Ted Gärdestads För kärlekens skull? De två är de som är överst på listan nu (vi tänkte ha en när vi går in och en när vi går ut).Vad har ni som har borglig vigsel för musik?Vill någon se våra otroligt vackra ringar finns de i mitt galleriMan kan väl ha vilken musik som helst?? -
Åh... vi måste också bestämma musiken snart... och en massa annat.
Hur långt innan ska man boka möte med prästen???
VI ska ha den klassiska mendelson som ingångsmusik men vet inte vad vi ska ha som utgångsmusik, vi vill ha nått kul nått som piggar upp alla. Har ni något förslag?? -
SaraPayam skrev 2009-05-14 10:53:53 följande:
Det är så svårt det där med musik...vi vet inte heller vad vi ska ha...Hur låter eran ingångsmusik?Inte världens bästa ljud men ändå:
-
Nu har jag varit på ett sminkparty. Jätte trevligt att få prova lite faktiskt. Köpte lite grejer till grunden för min sminkning, det är nämligen min tärna som ska göra den. Sedan ska jag få en egen liten träff med henne och min tärna då vi ska välja färger för ögonskugga m.m. Jätte mysigt faktiskt =)! Så då kan man öva lite också =)!
Nu är skräddaren beställd också, det var på tiden. V27 ska jag dit så nu måste jag se till att köpa underkjol, skor och underkläder innan dess... Men det ska väl gå hoppas jag... -
SaraPayam skrev 2009-05-15 10:14:39 följande:
Ååå vad kul med sminkparty Vilket märke va det? Jag brukar köpa utav mary kay emellanåt, men de är ju tyvärr ganska dyra, men det är riktigt bra kvalité på Jag måste med ring å fixa skräddare...tänkte höra med den tjejen som sydd min balklänning, hoppas bara att hon hinner å ha orkDet var Mary Key. Ja de är jätte dyra, en consiler, en tinter och ett mineralpulver gick på 840 spänn. Men fint blev det och det är ju super drygt så det lönar sig ju i längden. Men det känns hårt i plånboken att behöva köpa så mycket på en gång. Ska iväg på en facial också och prova ut färger på ögonskuggor m.m. ska bli riktigt trevligt, jag och min tärna ska dit samtidigt =). Men där väntar ännu en saftig räkning på 860 spänn ungefär. Och det är för 1 ask, 1 läppstift, 3 skuggor och en rouge... -
Idag är det melodifestivalen, hur tror ni det går?
-
SaraPayam skrev 2009-05-18 09:57:12 följande:
Hahaha jag vet ju med hur det gick, men jag är väldigt förvånad över att Sverige inte fick fler röster...men å andra sidan så va det ju jättemånga bra låtar i år...så det fanns ju en del å rösta på Är jätteglad för Norge som vann, låten är superhärlig..å Islands låt va med jättebra, å även Azebajan (eller hur det stavas) Så det va ju helt klart de bästa låtarna som hamnade på top 3Det tycker jag också, inte vanligt att man gillar alla låtar i top 3... Norges var underbar och det var min klara favorit, och så här han ju ur charmig också och det är ju alltid ett plus :-P
Vad ligger närmast på att göra listan hos er just nu då?
För oss är det kristihimmelsvärd rejs :-P
På torsdag bär det iväg till IKEA för att köpa tyg till dukarna, sen ska jag och min tärna sätta oss och sy dem på fredag. Om det hinns med ska vi också försöka hinna med att klippa till rispåsarna som vi kommer sy av spillbitar från dukarna.
Vi ska åka och hämta ut våra vigselringar som varit iväg på gravering. Vi ska sätta oss och titta på musiken till festen. Dessutom måste vi komma igång med festprogrammet.
Vi får väl se om allt hinns med men ett litet kål måste vi sätta för vi ligger efter massor känns det som...
Idag la vi hindersprövningen och namnbytet på lådan också, spännande =) -
Är det förresten någon av er som vet vart man kan köpa stora bannrar? Calligrafen har inte längre än 120 cm, vi vill ha som vi kan sätta på huset och jag är osäker på om det inte blir för litet. Vet att jag sett någonstans men nu kan jag inte hitta det igen...
-
20090801 skrev 2009-05-20 10:49:06 följande:
Igår var jag i Halmstad, blev klippt och provade lite uppsättningar i all enkelhet. Underkläderna införskaffade jag när jag ändå var i farten och därefter bar det av till sömmerskan och provning av klänningen, den måste sys in efersom jag gått ner i omfång. Vi konstaterade även att hon skulle göra lösa axelband till den som jag kan kroka i om jag känner att jag vill ha stöd, klänningen väger ju en hel del. Träffade även mak-up artisten och gick igenom vad jag ville ha för typ av sminkning och passade även på att boka nagelförlängning. Tärnan har nu äntligen bestämt sig för vilken klänning hon ska ha, svärmor och mamma ska även de komma fram till rätt klänningsval. Både lunchade och fikade tillsammans med tärnan som tagit sin uppgift på största allvar, vi gjorde upp ett schema för veckan innan och för bröllopsdagen. Äktenskapsförorden är nu skrivna, så himla skönt att ha allt sådant gjort.Vad skriver ni i äktenskapsförorden??