Inlägg från: augustibrud2009 |Visa alla inlägg
  • augustibrud2009

1/8 Nr2

Jag kan inte komma på vad jag ska ge till min tärna. Min M2B vet inte heller vad han ska ge till sin bestman. De är gifta så jag funderar på om man kanske kan göra en korg till båda två ihop, eller är det trist? Man kanske kan lägga i en liten present i korgen som är personlig också??? Några tips?

• augustibrud2009

Idag är det äntligen lite svalare ute. Min m2b är ute med sin bestman och handlar skor till bröllopet så jag tänkte viga dagen till bröllopspyssel. Festprogrammet blev klart igår *ÄNTLIGEN* så idag blir det till att skriva ut, lägga ihop och börja sätta ihop dem med de framsidor som är färdiga. Ska bli så skönt att se högen minska så jag vet hur många fler jag behöver göra. Ska sätta ut ett foto i galleriet när jag är färdig med de första två, kommer nämligen ha två olika dekorationer. Får se om jag kan hinna med några placeringskort också och förhoppningsvis även en favourask eller två. Bäst jag sätter igång

• augustibrud2009

Cattis77 skrev 2009-07-05 12:20:26 följande:

Jag vet inte om han kollar men om ni vill kan jag lägga in den nu för han jobbar fram tills 18... ;)Jag har gett min tärna en håruppsättning den 1/8 o sen har jag handlat ett Thomas Sabo-halsband men nu vet jag inte om det blir för mkt...vad säger ni???
    Ja gör det =D!

Det är väl upp till dig hur mycket du vill ge henne tycker jag
  • augustibrud2009

Jag har ingen aning ännu, beror på vad jag hittar. Men jag hade väl tänkt mig en 500 kr eller nått. Är det för lite?

• augustibrud2009

Cattis77 skrev 2009-07-05 12:37:28 följande:

Nu ligger dom uppe fram tills kl 18 ikväll Ni får fantisera bort det överblivna tyget vid bysten!!
    Jätte fin
  • augustibrud2009

Nu har jag gjort färdigt de första festprogrammen, bild finns i galleriet. Säg gärna vad ni tycker

De röda hjärtanen och de blå fjärilarna ni ser är brads som jag använt för att sätta ihop häftena, sedan vek jag dem över kanten så att de inte sticker ut, då blir det snyggt även från sidan smart va :-P

• augustibrud2009

Cattis77 skrev 2009-07-05 13:22:22 följande:

Tycker jag inte. Det är därför jag börjar bli osäker för mitt blev lite dyrare...hmmmm
    Har du redan köpt det? Vet hon redan om vad hon ska få?
    Tycker du att det blir för mycket kan du väl välja något av dem, men om du vill ge henne för den summan och kan det så finns det väl inget som säger att du inte får?
  • augustibrud2009

Cattis77 skrev 2009-07-05 13:50:44 följande:

Ja presenkortet har hon redan fått för annars skulle hon fixat det själv däruppe eftersom dom precis har fått barn o känner att pengarna inte räcker till. Men det andra har hon inte fått så därför känns det lite veligt... Visst en håruppsättning är ju ett minne men det andra är ju ett minne hon får ha kvar... Men att få vara tärna är ju oxå ett minne.... HJÄLP!!!
    Finns det inget mindre då? Fast om du redan köpt halsbandet.. kan du lämna tillbaka det? Hur tänkte du när du köpte det? Varför tycker du nu att det blir för mycket?
  • augustibrud2009

SaraPayam skrev 2009-07-05 14:18:15 följande:

Jättefina festprogram Mitt finns med i galleriet
    Tack! Ditt var också jätte fint
  • augustibrud2009

Tärnan och bestmanen har själva erbjudit sig att köpa sina kläder så det enda vi betalar till dem är blommorna. Dessutom har de varit väldigt hjälpsamma, särskilt tärnan som hjälpt mig sy dukarna och sådär. Så vi vill absolut ge dem något.

Vad skulle man kunna stoppa i en korg? Godis känns svårt eftersom det är mitt i sommaren, ost likaså...
    Nån flaska vin såklart, kanske två vinglas... lite badskum kanske... Har ni några förslag?

• augustibrud2009

Vi vet inte heller vilken vi ska ha.. så här kommer tyvärr inga tips. Är det ingen som har bestämt sig?

Nu är alla favouraskar färdiga *pustar ut*
    Så nu ska jag käka lite och sedan sätta igång med placeringskorten. Lika bra att köra när man är igång.

• augustibrud2009

Vi kommer ha mendelsson som ingångsmarsch. Men vi vill ha något glatt och festligt som utgångsmarsch... vet inte vad bara...

• augustibrud2009
    EhjärtarE skrev 2009-07-06 13:15:58 följande:
    Hemskt vad man missar bara för att man är borta en dag! Jag tror inte heller jag kommer bli hippad... jag har inte så många vänner här och mina vänner från södra sverige (där jag kommer ifrån) kommer inte upp förrän dagen innan bröllopet och då hoppas jag verkligen inte att jag blir hippad. Vi ska ha denna (första 1.40) www.youtube.com/watch som ingångsmusik och denna www.youtube.com/watch som utgångsmusik (på cd).
    Jätte fina låtar. Vad är det för text till den med Deep Purple?
  • augustibrud2009
    augustibrud2009 skrev 2009-07-06 14:26:23 följande:
    Jätte fina låtar. Vad är det för text till den med Deep Purple?
    Var inget, den kom nu hahaha
  • augustibrud2009

Precis gjort färdigt alla placeringskort =D, skönt att kunna pricka av en sak till. Hur går det för er då?

• augustibrud2009

Jag gillar den här, men i så fall måste man ju ha cd. Den kanske är lite väl??

• augustibrud2009

Denna finns ju också, men jag vill nog ha något lite gladare...

• augustibrud2009
    Cattis77 skrev 2009-07-07 16:38:39 följande:
    Om ni ska ge en present till er tärna ska ni göra det den 1:e eller??
    Jag tänkte det, ska inte ni?
Svar på tråden 1/8 Nr2