Nästa anhalt ...
Då följer jag med hit också.
Då följer jag med hit också.
Nja påskplanerna är mer familjära än roliga. Svärmor o svarfar kommer hit torsdag-söndag. På långfredag skall vi ha äggjakt hemma tillsammans med vänner som har små barn. äggpickningstävling står på schemat. Påskaftonslunch med mamma. Middag påskdagen hos min bästa matlagningsvännina- sånt är alltid kul. Annandagen har jag sett fram emot att tillbringa i solstol med glassiga tidningar. Jag håller tummarna för vädergudarna
Lappis- drick en massa god champagne o tipsa oss efteråt
Sitter här lagom avundsjuk... Champagne och New York... låter underbart. Vilka bra NY -tips. De är överförda till min lista med resetips- tack
Just nu får jag nöja mig med att Göteborg ser ovanligt vackert ut idag. Sol, blå himmel, stilla älv och lagom mycket jobb
lapinette- vilken härlig resa det låter som.
Norgejente- Champagne är fantistiskt trevligt att resa runt i. Två tips
Boka besök på chmpagnehusen i förväg
Läs Rickard Julins bok 3000/4000 champagner i förväg. han tipsar om hotell, husbesök o restauranger förutom alla provningar
Inte en så exotisk helg men ack så trevligt. Det blev tåg till Köpenhamn tillsammans med maken o goda vänner. Pilsner i solen gör gott för själen.
vi skall till Stockholm först i juli så ingen fara. Jag skall sätta ihop lite frågor till dig
Nu är det snart dags för att resa till Frankfurt... inte exotiska resmål idag heller...
På fredag väntar Basement och provning med Rikard Juhlin. Temat är Pol Roger. Inte dumt alls. Speciellt när Basement fick full pott av uteätarna i lördags
vi var på hos Pelle för två veckor sen- det är verkligen en favvokrog. Lappinette- ett tips inför din Göteborgsresa kanske
Imorgon blir det berlin. Konferens i tre dagar. Blir nog inte så mycket mer än hotell. Dublin måndag-tisdag nästa vecka med en ledig dag
Lovar- det kommer rapport direkt från provningen
nej ingen dator även om jag ibland tror att den vuxit fast i mig
Drack en rosé i helgen. Mycket enkel men klart god och passade till maten (sallad med jordgubbar, parma, grillad haloumi och balsam och sen grillad lax kryddad med rosépeppar, rödbetor och fetaostkräm)
www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=MOUSSERANDE+VINER%2c+ros%u00e9%3aFrankrike+-+Champagne%3aAlla+storlekar%3abland+annat%3a-%3aS%u00f6tma%3aFyllighet%3aFruktsyra%3a