Inlägg från: Piggelin1 |Visa alla inlägg
  • Piggelin1

Nästa anhalt ...

Joji, inboxa mig din mailadress, så mailar jag dig med´(viss varning för fördröjning bara - det kanske tar npågra dgr innan jag kommer till skott & scannar)!

Ab Fab - läste också om Basement i lördags! Har aldrig varit där, men blev onekligen sugen efter den recensionen
    Åhhh, vad härligt med provningen - kan bara hålla med Lappis - lova att återkomma med en fullödig rapport!
    Vilken fin påskpresent förresten!!

Vi som pratat så mkt afrika tidigare i tråden - i fredags kväll såg mannen & jag "Damernas Detektivbyrå" på dvd! Härligt att se den naturen igen! De hade ändrat en hel del i handlingen (det blir väl så i en filmatisering), men den kändes ändå som om de lyckades förmedla det där lite "småputtriga" långsamma tempot väl. Fast hennes assistent var lite väl överdriven, tycker jag. Både mannen & jag har läst de flesta av böckerna, så det var lite kul att vi kunde jämföra filmen med böckerna.

• Piggelin1

Ahhh, kul med Seaside - vi får ta det som en liten utflykt framöver, tror jag bestämt! Undras om jag inte såg ngt GP Läsvärdet-erbjudande på Seaside häromdagen? Under maj månad tror jag det var.

• Piggelin1

Men hallå eller - jag har ju hjärnsläpp Jag tänkte på Tullhuset när du skrev om Seaside, Ab Fab
    ...och insåg att jag var på julbord på just Seaside, så jag har ju varit där! Tullhuset är ju stället som jag vill göra en utflykt till & testa!
    Vaddå förvirring

• Piggelin1

Skulle precis logga in & säga ÅK!!! Men du hann bestämma dig före jag hann in & skriva det!

Ahhh, vad kul & mysigt det låter

• Piggelin1

Hmmm, undrar om jag inte ska lägga skumpa på kylning tills på fredag, då allt med lgh är avslutat & klart?! Har fortfarande några flaskor liggande sen resan dit för flera år sen

• Piggelin1

Adamia,
    En av mina bästa vänner ska åka till Mallis om några veckor & jag kom på att du bor ju där! Nu vet jag iofs inte vart de ska bo eller så, men tänkte att du kanske hade några tips på smultronställen, bra ställen att äta osv

• Piggelin1

Hej MrsB - Kronobergs Slott - har inte de vinprovningar?
    Ska fundera på om jag kommer på ngt mer!

Karlaby Kro - de kanske har ngt sådant?

• Piggelin1

Ab Fab - ser fram emot Richard Juhlin-rapporten!

Kul med Dublin!

• Piggelin1

Åhhhh, Lappis - du är en ängel!!!
    Var bortrest i helgen & har nu haft två superhektiska dgr på jobbet & imorgon lunch flyger vi till Jämtland/Östersund & stannar där över helgen (internetlös i massor med dgr, hur ska detta gå?! Kanske kan låna brorsdotterns laptop framåt helgen...)

Super att du hade allt detta sparat Lappis - jag hade nog inte kommit ihåg hälften, iaf inte namnen på ställena! Tror jag ska spara ner mina egna tips nu, så att jag har dem jag med

Lucia05 - ha lite i tankarna att flera av dessa tips har några år på nacken. Sen brorsan fick barn (& numera även vi för den delen...), så har det inte blivit lika hektiskt uteliv när vi besökt dem
    Men kan iaf säga att jag haft såååå himla kul sååå många ggr i A'dam! Undvik bara turistfällorna som är nämnda ovan & ja just det, ställena runt Rembrandtplein är också rätt svenniga/bonniga, så dit behöver ni inte heller gå!
    Runt Leidseplein är det både vin & vatten - vissa bra, vissa mindre bra.

Svar på tråden Nästa anhalt ...