Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Nästa anhalt ...

Joji - är flexibel!

Telis - vi bor inte flådigt jämnt utan kommer att ta både motell upp till lite bättre hotell så om du har något bra att rekommendera tar jag tacksamt emot.

Hoppas på att få tag på Lonely Planet idag!

• Lapinette

Tinga - härligt med Barcelona. Vi får se om det blir en tur i februari igen eller om vi skippar det. Känns lite som att nu har vi sett det mesta i Barcelona samtidigt som det bara är skönt att komma dit och få vår när vi fortfarande har vinter.

Minns att vi pratade jämna födelsedagar här för ett tag sen. Har ni som närmar er funderat något mer? Blir det stort kalas, middag med de närmaste eller helt enkelt att skippa allt och åka iväg. Själv började jag tänka lite idag då jag och min bror diskuterat present till vår kusin som fyller 40 år. Min bror blir 50 i december och själv är det min tur att fylla jämnt om ett år. Min tankar idag går självfallet åt det bubbliga hållet. Kanske ha öppet hus med snittar och champagne?

• Lapinette

Vi såg Sideways igår för att bli lite inspirerade inför resan. Har sett den förut, har den på dvd hemma, men det var nu roligare än tidigare då vi var mer medvetna om ställena de åkte till samt att vi satt och antecknade vad de drack och vart de åt. Lite skoj faktiskt!

• Lapinette

Jag har för mig att det är i Lonely Planet ... eller så har jag läst det någon annanstans ... så tipsar man om filmer, böcker och även musik.

För oss blev det så mer påtagligt när vi igår såg hur han satte sig i bilen i San Diego och körde upp till LA för att hämta sin kompis och sen vidare upp längs kusten och in mot Los Olivos. Bad maken stoppa dvd'n vid ett tillfälle då jag tror att vårt hotell i LA fanns med i bakgrunden (huset är nämligen runt). Vet inte om så är fallet men skoj om det visar sig vara rätt.

• Lapinette

Joji - vi kommer troligen att boka i Buellton/Solvang/los Olivos en natt. Där blir det ett billigt motell. Har hittat ett som fått bra kritik och kostar typ 700 kr/natten. Sen tar vi nog två nätter i Carmel alt. Monterey innan vi drar vidare till någon av vindalarna norr om SF.

• Lapinette

Kollade mina länkar till hotell som jag hittat tidigare ... och hittade ett för typ 500 kr/natten i centrala San Diego. Självfallet är det hotellet fullbokat nu .

• Lapinette

Mlle M - vet du att jag har läst i helgen och funderar starkt på Calistoga när vi är uppe i Napa/Sonoma. Tack för länken, ska kolla in stället.

• Lapinette

Sitter här för fullt och tittar på San Diego ... som verkar vara den svåraste nöten för oss att knäcka. Fullt på nästan alla "bra" ställen just de datum vi ska vara där. Står nu mellan ett motell i en förort till San Diego eller ett SPA i la Jolla. En väldig kontrast men vet faktiskt inte alls vilket vi väljer utan maken får lägga den sista rösten.

• Lapinette

Joji och Telis - hur resonerar ni kring svininfluensan. Vi satt imorse och kollade upp vilka hotell + flyg som vi kan avboka utan kostnader utifall att.

Ab fab - jag har inte glömt bort att du ville ha lite Stockholmstips. När var det ni skulle hit? Vet ju dock att du redan har bra koll på Stockholm så jag vet inte riktigt vad jag kan tillföra. Något speciellt ni är ute efter?

Tinga - hur går det med sommarplanerna. Blir det Hurtigrutten? Fick reklam igår gällande Nordland (del av norra Norge). Så vackert!

Förresten det var länge sen man såg Rosen här inne. Om du kikar in så saknar jag dina vin och mattips!

• Lapinette

Vi får tillbaka på alla hotell utom det i LA. Gällande flyget har jag för mig att maken har kollat tidigare och det skulle funka men måste kolla upp det igen. Flyget är bokat med Amex-poäng.

Svar på tråden Nästa anhalt ...