Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Nästa anhalt ...

Ska kanske tillägga att temat på menyn var vårmeny med svenskt lamm ... och jag som under min "ungdom" alltid fått för mig att jag inte gillar lamm. Tänk så fel man kan ha!

• Lapinette

Tinga - tycker den rutten låter helt förträfflig! Har sparat en artikel om byar i södra England för att en dag kanske själv göra denna rutt.

• Lapinette

Tinga - vet inte hur långt söderöver ni hade planerat att åka men jag letade fram artikeln som är på 3-4 sidor om Cornwall dvs verkligen Englands sydspets. Har rensat bland alla researtiklar jag sparat genom åren men den här är en av dem jag sparat då jag tyckte det verkade så himla trevligt. Säg till om vill att jag ska kopiera och skicka den till dig. Den har några år på nacken men en del tips är säkert desamma även idag. Ställen den tar upp är bl a Boscastle, Tintagel, Port Isaac, Port Gaverne, Padstow, Watergate Bay, St Just, St Mawes, Marazion ... Sen kan jag rekommendera ett stopp på Jersey om ni tänkte åka över till Frankrike. Hamnade på Jersey när jag var ute och tågluffade i min ungdom (det regnade konstant i Italien så vi drog norröver) och det är verkligen supermysigt! Kan varmt rekommendera Jersey.

• Lapinette

E11a - aldrig hört talas om Jurassic Cost förut?! Tänk vad man lär sig saker här på BT .

Själva så har vi nu allt bokat (utom en natt) i USA. Maken bokade nämligen bilen i helgen.

• Lapinette

Hur går med alla resor kors och tvärs? Något nytt som är bokat eller inplanerat. Själv känns det lite tomt då allt är bokat inför Kalifornienresan och sen är liksom årets semester slut ... nästan. Det blir en weekendresa, troligen Berlin, i oktober också och så självfallet ett par vändor till svärmor i Frankrike ... men ingen längre, större resa.

• Lapinette

Tinga - inboxa mig din adress så ska jag försöka komma ihåg och ta med sidorna och kopiera dem.

• Lapinette

Tinga - och jag kom faktiskt ihåg att ta med artkilen så den är kopierad och klar. Nu får vi se hur lång tid det tar innan jag får iväg den till brevlådan ... nästa moment.

• Lapinette

Tinga - varför blir jag inte förvånad att ni kommer att resa med era barn?!! Vi har också lite smått pratat om en helg i Helsingfors. Båda har varit där flera gånger tidigare men mest i jobb så det vore trevligt att ha ett par dagar som turist. Det är ju varken långt eller svårt för oss som bor i Stockholm att ta oss över dit.

Annars, så ser jag fram emot ett annat slags resande den dagen vi har barn. Det är flera saker jag har sagt att det ska vi göra när vi har barn bl a hyra hus i Normandie/Bretagne och på Västkusten.

• Lapinette

Tinga - nu har artikeln hamnat i ett kuvert ... bara frimärken och själva brevlådan som fattas .

• Lapinette

Så hur går det för alla?

Har USA-resenärerna, Joji och Telis, bokat allt?!

norgejente - hittade ni ett bra hotell i Reims och har du köpt Juhlins champagnebok?

E11a - har ni någon resa på gång innan Namibia?

Adamia - här minns jag faktiskt inte alls, hur ser era resplaner ut?

Ab fab - säg till om du behöver lite Stockholmstips.

Själv kan jag inte låta bli att fundera och titta på lite alternativ inför kommande semestrar. Bara skumma lite ... .

Svar på tråden Nästa anhalt ...