Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Nästa anhalt ...

Du får berätta när du är tillbaka. Fast jag har varit i London typ 8 ggr och är en dansfantast så har jag fortfarande inte varit på en musikal och inte heller vid nollmeridianen eller på något klockmuseum. Det finns så otroligt mycket att se och göra där.

• Lapinette

AAhhh... så det blir en resa till Helsingfors. Så vi kommer att få London och Helsingfors tips här på tråden i nästa vecka .

• Lapinette

norgejente - ha det så underbart, både på bröllopet och resan!!

• Lapinette

Så hur var London Ab fab och Helsinki Tinga? Tips på bra hotell, restauranger eller sevärdheter mottages tacksamt.

• Lapinette

Ab fab - så det var därför vi hade Londonväder i Stockholm hela helgen??!!

Härligt att tonåringarna var nöjda. Var planen att försöka få iväg dem .

• Lapinette

Ab fab - då får ni ta nästa tur till Bordeaux och därefter New York med ungdomarna.

• Lapinette

Ab fab - den där milleniumturen på franska fanns endast i juli . Så typiskt! Samma sak råkade vi ut för i Stadshuset i fjol när svärmor var här. Man ska visst inte semestra i Stockholm i juni om man är fransyska/fransman. Kan annars rekommendera den guidade turen i Stadshuset. Vi gjorde den i fjol och den var himla intressant. Annars har jag gjort en liten lista inför svärmos besök:

- Arirang (älskar den koreanska restaurangen och tror hon skulle uppskatta den maten)
    - Junibacken (mest för att jag själv tycker det stället är underbart)
    - Liljevalchs konsthall
    - Hagaparken (så nära oss men vi har hittills inte varit där med henne)
    - Sigtuna/Skokloster (OM det är fint väder på söndag blir det en dagstur dit)
    - Wasahof (för att svärmor älskar fisk)

Förresten tjejer, innan alla sticker iväg på sommarsemester så tar jag tacksamt emot Göteborgstips inför vår Madonnatripp i augusti.

• Lapinette

Tusen tack! Har klippt och klistrat in i filen Göteborgstips.

• Lapinette

Ab fab - jag shoppar faktiskt helst här hemma där jag vet exakt vilka affärer jag ska gå till och utan make .

• Lapinette

Piggelin - vi ska till Berlin i oktober. Vi tar alltid en weekend, vartannat år, med makens bror + fru. Denna gång ska även hennes syster + man (tysk) hänga på. De har valt Berlin som resmål. Ni kanske minns att vi var i Bryssel för 2 år sedan och ytterlligare 4 år sen var vi i Lyon.

Svar på tråden Nästa anhalt ...