• Emma16

Hjälp med namn...

Hej!

Jag har världens roligaste tjejkompisar som håller på att förbereda mig för min kommande möhippa ( om jag nu får nån...)!

För två veckor sedan när jag var i fjällen med min blivande så kom hotellreceptionisten fram till mig med ett guldkuvert. I stod det "snart smäller det! Lär dig like a virgin-texten utantill! Dina tjejkompisar!". Jag blev sjukt paff!
    Efter det har guldkuverten dykt upp på de mest konstiga ställena, min VD på en av Sverige större banker har gett mig ett, en av killarna som snodde min kille till svensexan förra helgen har gett mig ett och idag fick jag ett när jag var och fixade ögonbrynen, av skönhetssalongen! Sjukt kul idé för jag blir alldeles pirrig så fort jag får syn på ett av dessa kuvert och nervös inför en eventuell hippa. De står olika "uppdrag" i varje kuvert, köpa en stor polkagris, köpa 5 fajktatueringar och nu senast.. kom på 15 namn på "snoppen". Här behöver jag er!! Är det nån som har ett smeknamn för denna kära ägodel?

Så nyfiken på var den riktiga hippan kan ge för de har verkligen lagt upp förväntingarna i flera veckor nu. Iiiiii!!

Kram
    Emma

• Svar på tråden Hjälp med namn...
  • WifeJune2009

Haha kommer ni ihåg filmen med Kate Hudson då hon kallar killens pillevick för "Princess Sofia"?? ; ) not so manly...

• WifeJune2009

Måste bara säga - vilket fantastiskt kul tema och vad ambitiösa kompisarna är! Otroligt, vad roligt!!! kul tjejen!!

• 200911

Hej!
    ... det finns ju "krulliga krigarkungen" med. Sambon kan ibland säga kycklingklubban (om den är nyrakad...)

• Birana

Jag säger chuchulka till min son och det är väl en blandning av tadzjikiskan med ett litet eget inslag för att det ska passa barn

• WifeJune2009

Bazookan, dicken (gärna namn som inte låter pluttigt) hihi

• Birana

Ker är det på persiska och det är ungefäl likadant man uttalar på kurdiska har jag hört. Jag har altså hört de säha det inte berätta att man säger så.

Du har roliga kompisar, kul för dig!! :D

• Taha

Verkligen underbara vänner.

Jepp, Kir är på persiska. På barnpersiska säger man även Soosooli.

• Villemoa

kurac säger man på serbiska
    kuremure säger man om pojkars snoppar (Serbien)
    cuna på boskniska
    pimpek på kroatiska
    kikkeli på finska
    picha, polla i Spanien & Colombia
    pija, pichula i Argentina
    pico i Chile

• Villemoa

Å TS- du får lova att skapa en tråd om möhippan sen när den blivit av!! Sjukt roligt sätt att få uppdrag på!

• Emma16

Hej! Tack för alla underbara förslag! Norska förslaget på fröjdepinne måste ju nästan vara en favorit.. Men många roliga namn!
    Jag lovar att ni ska få fortsättningen om vad som händer på själva hippan.. och kanske behöver jag er hjälp med nästa guldkuvert sen ;)

Kram på er!!

Svar på tråden Hjälp med namn...