Inlägg från: Pizan |Visa alla inlägg
  • Pizan

Bröllopsresa till Gotland?

Det finns som en "italiensk herrgård" på Gotland. Den byggdes av sveriges första proffessor i konst och en dotter från den hallwyska familjen när de gifte sig. Huset och trädgården är placerat så att man kan sitta och se ut över solnedgången och havet. Det finns även en strand, en bra restaurang, och en underbar trädgård. Jag tror man kan bo i själva huset men vi har alltid hyrt ett av de små mysiga husen. Hela stället är underbart romantiskt.

Muramaris heter det och här är en länk:

www.muramaris.se

• Pizan
    gotlandsulrika skrev 2009-04-14 15:42:18 följande:
    Ahh, där ska vi ha vårt bröllop! Det är väldigt fint där.Själva ska vi åka till Dalarna på "bröllopsresa" eftersom vi har hundar vi inte kan lämna bort. Inser att dessa tre nätter kommer att kosta lika mycket som att åka utomlands en vecka. Sverige är dyrt!
    Jag har varit på bröllop där för några år sedan och det var nog det bästa bröllop vi har varit på.

Hon som äger det är dessutom jättetrevlig.
  • Pizan
    Tehya skrev 2009-04-14 16:05:26 följande:
    Vad mysigt det låter och priset är ju humant också! Ska kanske ta en resa efter sommaren när priset har sjunkit och det är lugnare på Gotland. Hur är dom små husen? Det verkar som att restaurangen är öppen till slutet av augusti, finns det andra ställen där man kan gå till? (säkert en dum fråga men men..)Det var ingen dålig tips! Tackar!
    Jag har bott i de där husen två ggr. Första gången när vi var där på bröllop och sen återvände vi dit på semester några år senare eftersom vi tyckte det var så himla mysigt.

Småstugorna är fräscha och mysiga. Det är ett pytterum med en våningssäng, ett loft med dubbelsäng, och sen ett vardagsrum kombinerat med kök. Varje hus har en utemöbel där man kan grilla osv. Speciellt en stuga som ligger närmast havet har superbra läge. Sen finns det en liten stig där man går ner till stranden på nån minut. Promenar man åt det högra hållet, alltså inte åt Visbyhållet utan det andra, så kommer man till en mysig liten fiskeby. Man kan också promenera till Visby, tror att det tog mellan 1- 1 1/2 timma.

Vi har varit på muramaris under turistsäsongen men just där kändes det inte fullsmockat. Sen så är det ju såklart det inne i Visby. I slutet av augusti kan nog bli jättebra om man har tur med vädret.
  • Pizan

På det bröllopet jag var på så fick de ha egen alkohol. Det är jag helt hundra på, men de kan ju ha ändrat.

Svar på tråden Bröllopsresa till Gotland?