Inlägg från: gotlandsulrika |Visa alla inlägg
  • gotlandsulrika

Bröllopsresa till Gotland?

Ahh, där ska vi ha vårt bröllop! Det är väldigt fint där.

Själva ska vi åka till Dalarna på "bröllopsresa" eftersom vi har hundar vi inte kan lämna bort. Inser att dessa tre nätter kommer att kosta lika mycket som att åka utomlands en vecka. Sverige är dyrt!

Pizan skrev 2009-04-14 13:32:57 följande:
    Det finns som en "italiensk herrgård" på Gotland. Den byggdes av sveriges första proffessor i konst och en dotter från den hallwyska familjen när de gifte sig. Huset och trädgården är placerat så att man kan sitta och se ut över solnedgången och havet. Det finns även en strand, en bra restaurang, och en underbar trädgård. Jag tror man kan bo i själva huset men vi har alltid hyrt ett av de små mysiga husen. Hela stället är underbart romantiskt.Muramaris heter det och här är en länk:www.muramaris.se
  • gotlandsulrika

Muramaris ligger några kilometer norr om Visby. Inne i Visby finns det mycket att välja på även efter sommarens slut. Har egentligen inte upplevt att det är dyrare under somrarna. Efter medeltidsveckan som är vecka 32 är det väldigt lugnt, men det beror på hur mycket folk man orkar med :)

Tehya skrev 2009-04-14 16:05:26 följande:
    Vad mysigt det låter och priset är ju humant också! Ska kanske ta en resa efter sommaren när priset har sjunkit och det är lugnare på Gotland. Hur är dom små husen? Det verkar som att restaurangen är öppen till slutet av augusti, finns det andra ställen där man kan gå till? (säkert en dum fråga men men..)Det var ingen dålig tips! Tackar!
  • gotlandsulrika
    Tehya skrev 2009-04-14 16:19:29 följande:
    Jag vill gärna komma bort från folkmassan här i Sthlm så det får gärna vara lite mindre folk. Funderar på om september är en bra månad att åka dit? Det är lite kallt kanske?
    Det är svårt att säga, beror på vädret. Ibland är det ju jättefint och ibland kan det va hur kallt och BLÅSIGT som helst. Skulle nog ändå rekummendera augusti efter vecka 32.
  • gotlandsulrika

Hyra av huset kostar ca 8000kr. Ska man anlita deras restaurang med tre rätters middag kostar det runt 1000kr/kuvert. Sen tillkommer personal och dukar, mm. Man får inte ha egen alkohol i huset.

PID skrev 2009-04-19 23:55:13 följande:
    Nu vill jag också gifta mig på Muramaris! Det låter ju jättemysigt.Någon som vet vad det kostar att gifta sig där?? På hemsidan finns bara pris på stugorna.
  • gotlandsulrika

Inte vad jag vet, det är de uppgifter vi fått och vi ska gifta oss där i sommar. Huset Muramaris är en sak, restaurangen Muramaris en annan, det är olika personer o företag som driver dessa. Man måste va tydlig med att man vill va i villan, annars hamnar man på restaurangen..

Jag håller med angående personal(porslin ingår dock), men nu var det viktigt för oss att vara där så vi fick acceptera det.

Gotlandsbröllop 2009 skrev 2009-04-20 15:33:10 följande:

Muramaris har nog bytt ägare/regi om jag inte missminner mig. Gotlandsulrika du får rätta mig om jag har fel.
Svar på tråden Bröllopsresa till Gotland?