Funderingar kring jordbävningen i Italien, byta resmål?
Vi hade bestämt rubbet (resmål, hotell, utflykter m.m.) att åka till Italien på vår bröllopsresa. Fast nu är vi lite tveksamma att åka dit pga av jordbävningen. Ni andra som också tänkte resa dit, ska ni resa dit ändå eller har ni bytt resmål?
Vi har diskuterat och vi vill verkligen till Italien, men inte om det är risk för jordbävning, då reser vi hellre till ett annat land - men vart??? Någon som har lite tips på andra resmål som inte är allt för vanliga?
Annars går funderingarna om vi ska vänta med smekmånaden till senhösten eller vintern och resa lite längre ut, till exempel till USA, Hawaii eller Indien, men samtidigt skulle det vara roligt att åka iväg i stort sett direkt efter bröllopet också.
Min M2B tycker att USA inte är det där riktiga romantiska landet, som Italien verkligen är, men samtidigt tycker jag att det skulle vara kul att få uppleva detta land (Visserligen har min M2B redan rest dit en gång med sina killpolare) och Hawaii låter helt underbart, men finns det något mer att uppleva där än sol & bad? Är lite förvirrad just nu och det står helt still med romantiska länder!!