• J D

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

MilosMamma skrev 2009-05-05 07:44:57 följande:
    personligen tycker jag väl det är dags att få dom på lådan.

Nja, jag tycker att du kan vänta till slutet av maj, fast det beror ju iofs på hur många du redan har varskott med datumet.

Vi kommer nog att skicka kring den 20 med tre veckors OSA.

• J D

MilosMamma skrev 2009-05-04 21:10:16 följande:
    Hur går det för alla? Har alla börjat med festhäftet?

Nepp, det gör jag/vi i sommar. Kommer antagligen inte ha ngt jobb ändå och nu är jag i slutfasen av min juristubildning så jag behöver fokusera på det.

• J D
    makupala skrev 2009-05-11 11:39:59 följande:
    hur långt innan bröllopet måste man skicka in hindersprövningen? min m2b ska byta efternamn innan vi skickar in vår, så att vi kan ta hans nya efternamn när vi gift oss.. men vi ska åka på en weekend 12-13 juni o flyget är bokat i hans nuvarande namn..så vi tänkte skicka in om namnbyte när vi kommer hem och sedan hoppas att det är klart o att vi kan skicka hindersprövningen i slutet på juni.. tror ni det blir för sent?
    Nej, ni bör hinna få den i god tid. Det tog ca 1½ vecka att handlägga våra ansökningar.
  • J D
    makupala skrev 2009-05-11 16:58:00 följande:
    oh va skönt! då känns det som om jag kan pusta ut lite! kommer att skickan in papprena om hans namnbyte så fort vi kommer hem, så att de kommer iväg.. har varit lite nervös för att man var tvungen att fixa hindersprövningen jätte tidigt.. men nu känner jag mig lite lugnare..
    Ibland kan man verkligen uppskatta att man bor i ett land som är höjden av byråkratisk effektivitet
  • J D

makupala skrev 2009-05-19 16:17:53 följande:
    hmm.. då kanske det börjar bli dags att skicka ut inbjudningarna snart.. någon mer som gifter sig den 15 augusti, som Inte skickat ut sina inbjudningar?

Ja, vi gifter oss den 8 och ska försöka få ut dem idag el. imorgon.

• J D

Amilia76 skrev 2009-05-21 09:12:40 följande:
    Ska ni ha slöja till er brudklänning? Det ska jag. Sen fick jag se inlägg där det framkommer att man inte ska ha om man har barn och vi har ju vår lilla Alva på 2 år. Nu är slöjan redan inköpt och jag vill ju så gärna ha den.

Nej, jag ska inte ha slöja, passar helt enkelt inte och jag gillar inte symboliken bakom den heller.

Du kan absolut strunta i det där om att man inte får ha slöja om man har barn. Nonsens! Vår tärna och bestman ska ha svarta klänningar, det är också nono men vem bryr sig .

• J D

MilosMamma skrev 2009-05-21 10:10:15 följande:
    Hm jag ska ha slöja om Milo är 1,5 år. Han ska ha svarta converse skor.3 tärnor ska ha svarta klänningar och på min klänning är det svart spets, just det jag ska även gå in med min pappa....blir jag bränd på bål nu?

Just pappagrejen är ju inte direkt nyskapande men resten kan vi väl bränna dig för .

• J D

makupala skrev 2009-05-31 13:54:28 följande:
    måste bara fråga tjejer, hur mycket av er budget har ni avsatt för vigselringen? *nyfiken*

Räknar vi inkl. bröllopsresa eller exkl.? Utan bröllopsresa är min ring 1/5 av budgeten. Inkl. resa blir ringen lite mindre än 1/7.

Själv?

• J D
    Lakritsbåten skrev 2009-06-14 20:13:05 följande:
    ska man ha med hindersprövningen till prellen? Vi känner iofs vår präst lite redan innan så det känns inte så oroväckande men vi ska väl ha ett samtal kring hur intåget ska ske. Hon är motståndare till att gå in med pappa och jag har varit kluven till det. Möjligt att jag är för påverkad av amerikanska filmer men jag tycker det är finare (om man nu inte tänker på symboliken) Funderar på att gå in själv med m2b + best man ståendes framme i kyrkan.Hur ska ni gå in?
    Vi ska gå in själva, helt självklart för oss!

Vi ska också träffa vår präst snart, han ringde idag- spännande!

Annars är den stora grejen här att vi äntligen hämtat våra ringar. Kan verkligen instämma i att man bör satsa på ringarna som man ska ha kvar så länge. Är mkt nöjd med vår prioritering där . Har bild på mina ringar i bildgalleriet.

• J D

Tack för alla komplimanger för mina ringar .

Ngn frågade om fabrikat: det är Schalinsskenor på båda. Den ena är en renodlad Schalins Passion som man kan köpa i handeln medan den andra (vigselringen med stora stenen) är smidd av Nordstans Guld med diamanter från diamantia.se och diamonds-usa.com.

Håller med om att det här med OSA kan vara ett litet härke. Jag kommer att maila ut en påminnelse imorgon till de ca 10 pers som vi ej fått svar från (OSA idag). Ringa till alla skulle jag inte orka, det görs bara till särskild släkt . SMS eller mail kan jag sträcka mig till när de nu redan har fåt save the date och inbjudan .

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2