• J D

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

MilosMamma skrev 2009-06-24 13:10:15 följande:
    Såå =)Vi har fått världens bästa präst tror jag, SÅ himla gtrevlig, inte så gammal o grå och har en modern syn på det mesta.Det kommer bli kanon!Tur att jag frågade lite om hindersprövningen då jag inte läst papprena än, man ska visst lämna dom till honom så skickar han in dom?

Ja, den färdiga hindersprövingen alltså. Först måste du ju skicka blanketterna till Skatteverket och om du inte har gjort det skulle jag göra det nu. Det kan tydligen ta flera veckor under sommaren.

• J D

MilosMamma skrev 2009-06-24 14:41:47 följande:
    nej nej.Prästen sa att han skulle ha in blankeetterna nu snarast så skulle han skicka in dom.Annars skjulle det inte gillas.J D skrev 2009-06-24 14:33:10 följande:

? Mkt underligt. Man kan likaväl skicka in dem själv först. Sedan skickar prästen in rubbet efter vigseln när man har lämnat den färdiga hindersprövningen till denne.

• J D
    Poca skrev 2009-07-07 10:26:29 följande:
    Hur gör ni med transport från kyrka till festställe? Kom på att det är det enda vi inte fixat än... Går/åker ni och om ni åker´, vad har ni valt för fordon?
    Vi går! Det är typ 50m emellan .
  • J D

Poca skrev 2009-07-07 11:08:44 följande:
    Jag kan inte bestämma mig för hur jag ska göra där, vi har en bit att gå ( johannes k:a i Sthlm till gamla stan) men tycker det känns sådär att hyra något, vi känenr liksom ingen som har något bilintresse. Är det galet att ta taxi? Det kanske bara är fult... förstör bröllops-estetiken :)

Nej, herregud, ta en taxi!

• J D

Poca skrev 2009-07-07 11:44:07 följande:
    J D skrev 2009-07-07 11:34:39 följande: Tack! Vi kommer nog att görá så, ser ingen poäng att lägga pengar på en 15 minuters färd!

Nej, det låter verkligen hysteriskt i mina öron! Taxi duger gott! Jag hade inte velat ha ngn speciell bil ens om vi hade behövt en (dock hade vi i sådana fall haft kontakter så det hade väl blivit så ändå men skulle aldrig betala för det!).

• J D

Poca skrev 2009-07-07 13:06:17 följande:
    J D skrev 2009-07-07 11:48:17 följande: Jag håller med, men har fått komentarer om att det blir en trist entré... Våra gäster kommer ju stå och vänta på oss vid en trappa/trädgård? Ja, ja, det finns ju värre saker att tänka på:)

Folk borde ta och chilla ned med sina åsikter om andras bröllop... Saker som andra har upprörts ang. våra val, några exempel:

- Vi ville ej ha möhippa/svensexa
    - Jag bryr mig inte om fästmannen ser min klänning innnan bröllopsdagen
    - Vi vill ej ha lekar och spex på festen
    - Jag ska ej gå till frisör el. fixa smink hos sminkös
    - Vi bryr oss inte om vi får lov att åka tåg hem på morgonen efter bröllopet för att ingen kan skjutsa- vi ej får tag i taxi
    - Jag bryr mig inte om ngt gammalt, ngt nytt...

... Och då har vi ändå ett dyrt och uppstyrt bröllop vilket tydligen förpliktigar, suck.

Er entré kommer bli utmärkt- ni har ju gift er- vem bryr sig om bilen?!

• J D
    Poca skrev 2009-07-07 14:00:50 följande:
    J D skrev 2009-07-07 13:24:35 följande:Vi har också ett "dyrt och uppstyrt" bröllop men jag har en manlig tärna, inga lekar, ingen regelrätt bordsplacering, ingen tårta (?!) så du har rätt, skit i bilen :)
    Ha! Vi har två manliga tärnor och en kvinnlig marskalk- har inte många sagt ett knyst om dock (förvånande nog). Vi har heller ingen tårta och har fått klagomål från de som vet om det men who cares?!
  • J D
    Lischen skrev 2009-07-07 15:53:07 följande:
    J D skrev 2009-07-07 14:35:27 följande:Vi ska ha muffins istället för tårta och jag får många fina pikar från en kompis om alla goda, enkla, super-duper-tjusiga tårtor som hon har recept på... och när jag bestämt påpekar att det inte behövs för att jag har ett bra muffinsrecept undrar hon hur det ska gå om någon tar TVÅ muffins...och någon annan blir utan?!Varför skulle någon ta TVÅ? Och kan det inte lika gärna vara någon (eller några) som tar alldeles för stora bitar av tårtan, så att den inte räcker till alla?!
    Ja, jösses! Människor... Våran ersättning för tårta är vi mkt nöjda med och jag hoppas att ingen kommer att klaga när de ser den. Också i portioner men vi gör bara så att vi köper några extra så lär de väl inte ta slut (samma princip som jag antar att man räknar på när man köper tårtor för det är ju precis som du säger lika stor risk där- om inte större!).

Min kompis sa att tårtan var höjdpunkten och att vi var tvungna att ha det. Haha, som att vi skulle ändra oss för att en person tycker så med såhär lite tid kvar till bröllopet dessutom. De är för roliga .

• J D

Poca skrev 2009-07-07 19:57:49 följande:
    J D skrev 2009-07-07 18:30:08 följande: Håller med, jag förstår inte att folk har mage att komma med sådana kommentarer! Vi kommer inte ha någon söt efterrätt heller, för jag gillar ost! Men lite choklad till kaffet blir det nog, men det lär säkert reta upp någon!

Samma här- ost istf dessert och sedan "ingen-tårta-grejen" med kaffe till det . Folk är verkligen sjukt lättretade ibland .

• J D
    SaraPayam skrev 2009-07-09 12:33:55 följande:
    Jag instämmer, men det är perfekt väder å städa i Man slipper ju få dåligt samvete över att man är inomhus
    Dessutom tänker jag mig att det är bra att det regnar nu så att sommaren inte dör ut lagom till augusti .
  • J D

SaraPayam skrev 2009-07-09 13:35:41 följande:
    J D skrev 2009-07-09 13:25:39 följande: Så tänker jag med, det får gärna regna i 2 veckor nu, så att blir fint lagom tills vi gifter oss

Jajamen! Det får gärna klarna upp ngn vecka innan ni gifter er så att jag har två veckor att jobba på solbrännan .

• J D

SaraPayam skrev 2009-07-10 09:44:00 följande:
    Hello girls, hur är det idag? Jag funderar på det här med favour, vi hade ju inte tänkt å ha det, men tror ändå att det kanske blir så. Är det nån som har måtten på en bra, lagom stor ask? Så man kan göra dem själv?

Tyvärr, vi har köpt våra askar. Är så less på allt pyssel . Köpte från ebay men det kanske är lite sent för er nu. Annars kostade 100 askar typ 500 SEK.

• J D
    SaraPayam skrev 2009-07-10 10:01:28 följande:
    J D skrev 2009-07-10 09:56:58 följande:Jo så hade men ju med kunnat göra, men jag gillar ju pyssel Så jag har inget emot å göra dem själv, men hur stora är de som du köpte?
    Mm, jo, vi gillar också att pyssla men det har det blivit lite väl mkt pyssel på kort tid (överambitiösa save the dates och inbjudningskort tog kol på oss ).

Boxarna som vi köpte är 3x3x3 inches. Tror att det är lite större än normalt eftersom det är en lite annorlunda modell (de är genomskinliga).

• J D
    SaraPayam skrev 2009-07-10 10:25:53 följande:
    J D skrev 2009-07-10 10:20:56 följande:Hahaha ja du det blir ju lätt så Men vad bra, 3x3x3, men om man kör 2x2x2 istället, eller blir det för litet...
    Hm, ingen aning, har tyvärr inte våra boxar här på kontoret men det borde nog bli bra.
  • J D

Lischen skrev 2009-07-12 00:06:10 följande:
    Jag kan ångra att vi inte gifte oss ensamma, i hemlighet... och slippa all planering, tänka på andra, fundera på logistik och mat...Att jag har valt rätt kille tvekar jag inte en sekund på. Dessutom har vi ju redan fått barn tillsammans och det tycker jag är större, allvarligare och mer definitivt än att gifta oss.

Jag instämmer också! Båda jag och min fästman har en hel del sådana stunder nu, typ varför gav vi oss in på att fixa ett så stort bröllop... Spec. de gånger folk säger "dumma" saker eller inte kan acceptera att alla inte vill göra på samma sätt som de föreställer sig att man ska göra kring ett bröllop så känns det bara helt hopplöst...

(Vi har dock inte fått barn f.ö. så det här lär ju bli det största hittills

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2