Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
Ja, den färdiga hindersprövingen alltså. Först måste du ju skicka blanketterna till Skatteverket och om du inte har gjort det skulle jag göra det nu. Det kan tydligen ta flera veckor under sommaren.
Ja, den färdiga hindersprövingen alltså. Först måste du ju skicka blanketterna till Skatteverket och om du inte har gjort det skulle jag göra det nu. Det kan tydligen ta flera veckor under sommaren.
? Mkt underligt. Man kan likaväl skicka in dem själv först. Sedan skickar prästen in rubbet efter vigseln när man har lämnat den färdiga hindersprövningen till denne.
Nej, herregud, ta en taxi!
Nej, det låter verkligen hysteriskt i mina öron! Taxi duger gott! Jag hade inte velat ha ngn speciell bil ens om vi hade behövt en (dock hade vi i sådana fall haft kontakter så det hade väl blivit så ändå men skulle aldrig betala för det!).
Folk borde ta och chilla ned med sina åsikter om andras bröllop... Saker som andra har upprörts ang. våra val, några exempel:
- Vi ville ej ha möhippa/svensexa
- Jag bryr mig inte om fästmannen ser min klänning innnan bröllopsdagen
- Vi vill ej ha lekar och spex på festen
- Jag ska ej gå till frisör el. fixa smink hos sminkös
- Vi bryr oss inte om vi får lov att åka tåg hem på morgonen efter bröllopet för att ingen kan skjutsa- vi ej får tag i taxi
- Jag bryr mig inte om ngt gammalt, ngt nytt...
... Och då har vi ändå ett dyrt och uppstyrt bröllop vilket tydligen förpliktigar, suck.
Er entré kommer bli utmärkt- ni har ju gift er- vem bryr sig om bilen?!
Min kompis sa att tårtan var höjdpunkten och att vi var tvungna att ha det. Haha, som att vi skulle ändra oss för att en person tycker så med såhär lite tid kvar till bröllopet dessutom. De är för roliga .
Samma här- ost istf dessert och sedan "ingen-tårta-grejen" med kaffe till det . Folk är verkligen sjukt lättretade ibland .
Jajamen! Det får gärna klarna upp ngn vecka innan ni gifter er så att jag har två veckor att jobba på solbrännan .
Tyvärr, vi har köpt våra askar. Är så less på allt pyssel . Köpte från ebay men det kanske är lite sent för er nu. Annars kostade 100 askar typ 500 SEK.
Boxarna som vi köpte är 3x3x3 inches. Tror att det är lite större än normalt eftersom det är en lite annorlunda modell (de är genomskinliga).
Jag gör rubbet i Publisher!
Jag instämmer också! Båda jag och min fästman har en hel del sådana stunder nu, typ varför gav vi oss in på att fixa ett så stort bröllop... Spec. de gånger folk säger "dumma" saker eller inte kan acceptera att alla inte vill göra på samma sätt som de föreställer sig att man ska göra kring ett bröllop så känns det bara helt hopplöst...
(Vi har dock inte fått barn f.ö. så det här lär ju bli det största hittills )