Inlägg från: Lischen |Visa alla inlägg
  • Lischen

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

8 augusti - Lischen

Jag har inte varit ute på nätet på några veckor och oj vad det hinner hända mycket här! Ny tråd och massor av inlägg...

Jag skickade ut inbjudningarna precis föra påsk. Ingen visste nå't i förväg. Alla trodde att det var en påskhälsning de fått och svägerskan la det t.o.m. åt sidan och glömde öppna det... =)

Luften gick ur mig när jag äntligen fått ut inbjudningarna men nu får jag förnyade krafter efter att ha läst era inlägg!

• Lischen

SaraPayam; Jo, det ramlade in en hel del svar de första dagarna. Jag tror att en av mina kompisar blev lite stött för att jag inte hade sagt något till henne i förväg...men det kommer hon nog över. =)

Vi väntar så länge som möjligt med att beställa ringar. Min m2b vill också ha en vigselring så vi tänkte köpa exakt likadana ringar som förlovningsringarna, och vi hoppas febrilt att Guldfynd ska köra en kampanj med "köp 2 få den billigaste gratis" igen... Det gäller att snåla in där man kan! =)

• Lischen

Jag tycker att det känns så lååååångt bort... men misstänker samtidigt att jag borde ligga i lite mer, för att allt tar så mycket längre tid än vad jag tror. Jag har mitt lilla huvud upp bland molnen och fötterna saknar mark-kontakt.

Tur att jag har en kompis (värdinnan på festen) som gifte sig för 3 år sen och vet..., och som drar ner mig till jorden ibland. =)

Vi ska träffa vigselförrättaren i slutet av maj, och frisören = min svägerska (som inte öppnade inbjudan =) så jag får väl fråga henne när, var, hur... Hi-hi, tur att jag har er att lyssna på.

• Lischen

Mailan skrev 2009-04-27 22:18:05 följande:

hehe, ja jag får rätta mig själv dårå.. Vi gifter oss borgerligt. Var på stadshuset idag och fixade med papprena, så nu väntar vi på besked om vilken tid vi kommer få
    Hej Mailan!
    Vi gifter oss också borgligt. Da'n efter er... 090808.

Vi försöker komma fram till hur cermonin ska vara just nu. Vilken musik, vem som sjunger vad och när, hur vi ska gå in eller ut eller om vi gör nå't helt annat...

Men min blivande ska ha en kritstrecksrandig kostym han med...
  • Lischen

Mailan; Det är snyggt med nummerföljden... 090807

Vårt datum haltar lite, eg är vi ett år sena... Vi förlovade oss 070707 så 080808 vore ju mest logiskt! (Vi hann med vår dotter under 2008 istället =)

Jag skulle gärna gift mig 101010, för att det är binärt och för att det är lika med 42 ("svaret på allt" enl Douglas Adams)(vi är dataingenjörer båda två ) men jag ville inte vänta ytterligare ett år...

• Lischen
    Hubba skrev 2009-05-01 21:55:33 följande:
    Är sååååå glad för min barndomskamrat sa idag att han gärna sjunger på vårt bröllop!!!
    Vad ska han sjunga?

Vi har fått klartecken från våra två vänner, att de ska sjunga varsin sång. Nu håller vi på att bestämma vilka två sånger.

Det är så svårt!! Vi har ingen "vår sång", och vi är inga särskilda musik-lyssnare heller så det finns inga eg favoriter. Det blir mest radio-prat o bakgrundsmusik till vardags. De kärlekssånger jag lyssnat på hittills är så himla plutti-nuttiga...
  • Lischen
    MilosMamma skrev 2009-05-04 02:29:17 följande:
    Alltså jag blir så stolt över mej själv, sitter med festhäftet och börjar bara bli mer o mer nöjd, det kommer ´nog bli kalas de där =DKankse dags o sova nångång med, klockan ringer 06.45
    Oj oj oj vad sent du satt uppe med det!! =D Svårt att släppa när det går bra?! Vad roligt det låter.

Hoppas att du orkade upp i morse... ;)
  • Lischen
    annmka skrev 2009-05-04 22:12:51 följande:
    Gör alla festhäften?? Jag är osäker på om jag ska göra de ens.... Funderar oxå på bordsplacering.. kan man bara ha placering vid honnörsbordet, och sen resten valfri?? Vi ska inte ha ett "pampigt och stort " bröllop, utan bara våra närmate, vid en hembygdsgård med utomhusvigsel....enkelt och bara en kul fest.:) Känns lite konstigt med stort och "stelt" när man levt ihop i 14 år och har ungar osv..:) Vi är väldigt enkla som personer:)!!
    Vi tänkte inte heller ha bordsplanering, av samma anledning som ni, men min kompis/värdinna fick mig att tänka till lite...

Vi har inte bjudit så många, men hon trodde att gästerna skulle känna sig säkrare och lugnare om vi gav dem särskilda platser. Ungefär så uttryckte hon sig...

Vi har inte bestämt hur vi gör än, men ett alternativ vi funderar på är att ha flera mindre bord istället för långbord och anvisa plats vid ett särskilt bord, men låta dem sätta sig hur de vill vid det bordet.
  • Lischen
    MilosMamma skrev 2009-05-04 21:10:16 följande:
    Hur går det för alla? Har alla börjat med festhäftet?
    Vi har inte heller bestämt om vi ska ha det. Jag måste prata lite mer med min blivande och vår über-värdinna...
  • Lischen
    Augusti09 skrev 2009-05-05 09:46:09 följande:
    var med i förra tråden och hoppas det är okej att jag hoppar tillbaka in i denna, blivit lite mindre bröllopsplaneringar för vår del då vi fick vårt andra barn i februari, men nu tynger stressen över axlarna.vi gifter oss i Malmö den 22 augustiSåg att ni börjat fixa festprogrammet - vad har ni i?
    Grattis till bebisen!!!

Jag har varit toastmaster på tre bröllop och de överlät festprogrammet på mig, utom delen med presentationen av gästerna.

Jag hade med sånger, roliga bilder på brudparet, små roliga anekdoter (heter det så? ?-) om brudparet, skojiga små texter och citat om äktenskap, bröllop etc...

Jag ville få med bilder o citat o anekdoter (?) så att gästerna hade ngt att prata om, nå't att utgå ifrån när de skulle börja konversera med en okänd bordsdan/herre.
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2