Inlägg från: Lischen |Visa alla inlägg
  • Lischen

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

lojeli skrev 2009-05-05 08:23:22 följande:
    Kan du fatta hur folk som ska ha överaskningsbröllop grejar att smyga med allt!??! Har också visat klänningen på bild, men nu bestämt mig för att INGEN mer ska få se. BASTA!
    Jag höll det hela hemligt tills vi skickade iväg inbjudningskorten (det var ju lite svårt att hålla det hemligt efter det... och USCH! Det var banne mig inte lätt!! Jag är glad att vi inte skulle smyga med det ända till bröllopsdagen.

Det hade bubblat så dan't inom mig att jag inte kunde hålla mig när det väl var offentligt, så jag visade klänningen för mamma och syrran och en av mina bästa kompisar. Men nu ska jag gömma undan den igen... måste bara visa den för svägerskan som ska fixa håret på mig. =)

Hur mycket berättar ni om resten? Om sånger i kyrkan (logen för vår del... men det blir ju sånger), cermonin, maten...?
  • Lischen
    BrideToBe09 skrev 2009-05-08 09:59:08 följande:
    Vi gifter oss 8/8 och tyckte den här tråden kunde vara passande att vara med på ett hörn i.
    ...
    [/citat]

Välkommen i gänget BrideToBe09! Vi gifter oss också den 8/8 med 40 gäster i en lada och med efterföljande middag hemma i vår trädgård.

[citat]
    /../
    Hur sysselsätter ni gästerna under den tiden?? Lättare med tipspromenader osv när det är många gäster. Nu är det ju bara närmsta familjen så det blir lite lurigt....
    Bra att ni ser till att de får något att äta mellan vigsel o minddag!!

Se till att det finns ngt bra ställe för dem att sitta på och dricka kaffe o prata? (själv är jag oerhört koffein-beroende... 4 timmar utan kaffe vore rena tortyren... =)

Det kan ju vara en idé att fråga dem på herrgården om de har ngt tips på aktivitet för gästerna. Kanske är herrgården tillräckligt intressant för en guidning runt stället medan ni fotograferas?

Finns det grönområden att vara på för gästerna? Kubb? Boule?

Ni känner ju er familj bäst. Vad tycker de är roligt? En kombinerad tipspromenad/skattjakt/upptäcksfärd runt herrgården med uppdrag som ska redovisas inför middagen?

Nu spånar jag fritt... kanske inte så genomtänkt... =)
  • Lischen
    Augusti09 skrev 2009-05-08 13:01:20 följande:
    Någon som har tips på sång till kyrkan, vi har en sångerska som kan sjunga och hon har även en manlig vän som kom komma om vi bestämmer oss för en duett.footprints in the sand-leona lewis www.youtube.com/watchLyssna gärna och ge tips på något i denna klangen, vi har bara kommit överens om en låt och det är brudvalsen som för övrigt inte blir en brudvals utan en lugn låt.Kändes mer passande då vi bara är 23 resp 25år
    En alldeles underbar cover på "Evighet";

Jag älskar den här versionen, det här är såååå fint! Killen i fråga sjunger så vackert!
  • Lischen
    CamillaMarcus skrev 2009-05-08 21:09:54 följande:
    Idag är det 3 månader kvar!!!
    Ja, fy attan vad fort det går!!
  • Lischen
    makupala skrev 2009-05-11 09:27:45 följande:
    hur mycket har ni kvar att göra inför den stora dagen? känns som om jag har alldeles för mycket kvar.. trots att jag gjort en massa.. börjar känna mig lite orolig.. någon som har en bra checklista att gå efter?
    Jag känner mig likadant! Jag är helt lost... vad ska jag göra härnäst, vad har jag glömt?!? Jag är rädd för att det kommer att ramla över mig när som helst.

Puh...
  • Lischen
    SaraPayam skrev 2009-05-11 11:13:45 följande:
    Hahaha det är lugnt, sa ju till de andra tjejerna att de fick det, å det inkluderar ju er andra med Ja med visst går det fort nu...känns som om veckorna springer iväg...Vad är det ni har kvar å göra? Vi kanske kan hjälpa till, eller komma med förslag osv
    Tack för listan!! Helt klart en bra början. Jag ska byta ut min lista i min presentation mot den. Plus lite extra-punkter...

Vi ska ha festen i vår trädgård så vi har en massa detaljer att fixa hemmavid...det känns lite jobbigt just nu. Jag är inte tillräckligt organiserad eller disciplinerad, allt sker i ett kaotiskt virrvarr... bord & stolar, dekorationer, skjuts hit o dit, skor, frisyrer, make-up!!! Det hade jag inte tänkt på! Tack för det tipset. Smycken likaså...

Jag ska ta ett djupt andetag imorgon och titta över listan, så det kommer kanske en liten fråga eller två vartefter. Tack!
  • Lischen
    MilosMamma skrev 2009-05-14 19:00:55 följande:
    jag vet inte riktigt, vi bråkar eller ja tjaffsar ganskamycket just nu, jag försöker be om mer hjälp med planeringen utan resultat o då tröttnar jag, ska jag planera allt kan jag ju lika gärna gifta mej med hunden.
    Jättejobbigt!!
    Men man kan inte vara på topp jämnt och det var bra råd från föregående talare, ta en lite paus själv. Gör inget, säg inget, tänk inget som har med bröllopet att göra på ett litet tag...

Kram på dig!!!
  • Lischen

Hej alla nya! Välkomna!
    Nu har jag varit härifrån ett tag igen, men det är lika roligt att läsa alla inlägg och se hur det går för er!

MilosMamma: Jag håller med föregående talare. Låt tärnorna köpa sina klänningar själva på stan. Aspelut! Det finns massor av fina sommarklänningar! Och jag tycker inte att det är fel att låta dem betala själva, de behåller ju klänningarna som kan användas till andra tillfällen.

Och skönt att se att jag inte är ensam om att känna tidspress! 65 dagar kvar. Massor kvar att göra. Massor av beslut att ta.
    I helgen:
    *ska köpa skor
    *ska få en prov-uppsättning av svägerska

... och nu när ni påminner mig... ska nog se till att vi beställer ringarna!! Vi ska köpa förlovningsringar, likadana som vi har, på Guldfynd.
    2 släta, lite bredare, guld = 7100 kr.

• Lischen

La in mitt nick; Vi gifter oss den 8:e!!

1 Augusti
    sarapayam
    Bride 2be
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings
    augustibrud2009
    missnartfru
    Noxire örnsköldsviks kyrka
    Mois81 ( Uppsala- Dalby )

7 augusti
    troddealdrig

8 augusti
    Lisken
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    Mitt hjärta 2008
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan
    candy tyra 2009
    För kärlekens skull
    lojeli

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82
    Goaste
    Cherrybride
    andbeyond

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche
    Hubba
    konstigabaralillajag
    Taaanja
    Labolina09
    Laguna2

• Lischen

Vi gifter oss borgligt så jag hade inte alls förväntat mig något möte eller samtal med vigselförrättaren, men det hade vi. Han kom hem till oss en kväll för ngr veckor sen och pratade om vigseln och hur den skulle se ut och vad han tyckte o tänkte om det hela. Jätteroligt!!

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2