Inlägg från: MilosMamma |Visa alla inlägg
  • MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Tack, Jag är skitnervös =D

Lischen skrev 2009-06-24 07:54:34 följande:
    Lycka till!! =)
  • MilosMamma

Precis så känner jag med, Giftemål känns allvarligare och mer moget på något vis.
    Vi har ju med barn en son på 1,5 och vad kan vara större ämn det liksom, det är ju en totalförändring för resten av ens liv, det är ju inte ett giftemål, inte på samma sätt.

Lischen skrev 2009-06-24 08:07:10 följande:
    =)Tror inte det är så farligt. Präster brukar vara ganska snälla, innerst inne... Men visst är det fånigt så nervös och pirrig man är över att gifta sig?! Jag är lite lagom hispig över "allvaret" i det hela. Hur stort det känns...Det trodde jag inte att jag skulle bli, vi har ju redan gjort det största man kan göra tillsammans; ett barn. Mer definitivt än så kan det ju inte bli!! Nu är vi ju redan fast med varandra resten av livet, hon binder ju ihop oss, vare sig vi vill eller inte!Men nervös och pirrig är jag iallafall!
  • MilosMamma

Såå =)
    Vi har fått världens bästa präst tror jag, SÅ himla gtrevlig, inte så gammal o grå och har en modern syn på det mesta.
    Det kommer bli kanon!

Tur att jag frågade lite om hindersprövningen då jag inte läst papprena än, man ska visst lämna dom till honom så skickar han in dom?

• MilosMamma

nej nej.
    Prästen sa att han skulle ha in blankeetterna nu snarast så skulle han skicka in dom.
    Annars skjulle det inte gillas.J D skrev 2009-06-24 14:33:10 följande:

Ja, den färdiga hindersprövingen alltså. Först måste du ju skicka blanketterna till Skatteverket och om du inte har gjort det skulle jag göra det nu. Det kan tydligen ta flera veckor under sommaren.
  • MilosMamma

hej brudar, nån som e typ sjuksköterska eller nått här?

• MilosMamma

BRA
    jag har nått fel på mitt knä
    det var svullet under midsommarhelgen , så när jag böjde på det så stramade det, som om det inte gick o böja pga svullnaden, det kändes typ vätskefyllt
    nu har svullnaden lagt sej men jag kan inte sitta på huk på det benet, och när jag böjer det så blir det som en utbuktnad lite på utsidan fast uppe på, svårt att förklara, men så är det inte på det andra.

Ska jag avvackta eller ringa vc imorrn?
    Jag har skapligt ont, men det har vart lite bättre förutom idag. då har jag haltat mest hela dagen o att cykla i morse var inget vidare skönt.

SaraPayam skrev 2009-06-25 15:00:46 följande:
    Jag är undersköterska & studerar till sjuksköterska.
  • MilosMamma

jag har gått på ipren i ca 1,5 vecka nu.
    jag har även problem med min högra handled, skitont, på morgonen kan ja inte röra den, men frammåt em går det bra men jag kan inte lyfta något tungt me den.
    VC trodde inflamation.
    JAg har nu ätit ipren i 4 veckor och haft on i 2,5 månad. Gah

• MilosMamma

Ah, det har väl med åldern o göra, haha =) Fyller ju faktiskt 24 i år...

SaraPayam skrev 2009-06-25 15:31:46 följande:
    jag tycker att du ska kolla upp det, för att gå å ha ont så länge är ju inte heller bra. du har inte blivit biten av nån fästing eller nåt? Inga andra symtom?
  • MilosMamma

jag kör cambridge och går ner ca 6 kilo på 10 dagar ren kur =) men det kostar 500:- / vecka, men det är värt det vill ja lova.
    För kärlekens skull skrev 2009-06-25 18:55:30 följande:

PANIK.........PANIK.... Nu är det dryga månaden kvar.... och jag MÅSTE gå ner i vikt.....Vet inte hur eller vad jag ska göra..... Tips o idéer någon..... jag blir galen.... jag har provat att gå ner men det slutar bara med att jag går upp.... jag skulle behöva att gå ner minst 9 kg till den augusti.....
  • MilosMamma

fast alltså.
    Föratt gå på cambridge betyder ju inte det att man går upp allt igen.
    Jag har i perioder och gör fortf. tagit cb och gått ner 16 kilo,senastemånaderna och totalt 40. sen äter jag ca 2-3 veckorrt så kör ja 10 dagar igen och jag går inte Upp.
    Men man kan inte köra cb och sen börja äta som man gjorde innan, det funkar inte. Och man ska inte köra cb spec länge man pajjar ju allt då.

Så cb vill jag ändå slå ett slag för.

15augusti skrev 2009-06-25 22:17:12 följande:
    Skippa alla hårda dieter. Ut och gå morgonpromenad innan frukost. Fuska inte med maten, och träna. Ni behöver inte skaffa gymkort, de räcker med att köpa en matta och gärna en fitnessboll. De finns massa bra och effektiva övningar man kan göra hemma. Men de viktigaste är, ut och rör på er. Att rasa ner i vikt på kort tid är verkligen inte hälsosamt för kroppen. Och det är inget resultat som kommer stanna särskilt länge. Gå ner i vikt på ett sunt och hälsosamt sätt. Betyder de att ni inte kommer ner till eran målvikt innan bröllopet, så acceptera de istället än att utsätta kroppen för strikta dieter som inte håller i längden.Ett litet tips bara. Men lycka till allihop!
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2