Inlägg från: MilosMamma |Visa alla inlägg
  • MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Det är ju upp till var o en, vi har INTE ris, jag vill inte ha massa ris innanför klänningen och i håret.
    Ang pippisarna så får dom inte ont i magen.
    Ska man ha ris kan man ha fågelfrön tycker jag iaf.

Vi ska ha såpbubblor.

Som sagt upp till varje brudar, jag skulle bli stött om någon kom med ris och kastade det på ossefter vigseln, det får alla brudpar välja själva.

MarianneL skrev 2009-06-06 19:20:38 följande:
    Jag förstår inte varför brudparet ska ordna med riset. Är det inte meningen att gästerna ska stå för det?
  • MilosMamma

ÅÅhh va härligt med möhippa. Jag är 100 % säker på när jag får min, för det är den ultimata helgen, men jag får vänta ändå till augusti! =D

• MilosMamma

Det funderar jag med på..
    Men vi ska träffa prästen om 2 veckor då ska jag ta upp det så vi kan börja göra dom..

För kärlekens skull skrev 2009-06-09 00:18:00 följande:

Jag har några funderingar:Hur ska egentligen ett kyrkoprogram se ut......Vad kan man tänkas ha för musik som ut-låt....Mvh Eva
  • MilosMamma

Nån som redan träffat prellen?

Vad pratade ni om? =)

• MilosMamma

Åh va kul =)
    vi ska träffa våran i kyrkan IIhh, jag blir sådär löjligt pirrigt glad när jag tänker på det =)
    Mitt hjärta 2008 skrev 2009-06-09 09:48:00 följande:

Vi ska träffa prästen imorgon, spännande. Han kommer hem till oss kl. 18 för att prata detaljer. Nu känns det verkligen på RIKTIGT!!
  • MilosMamma

Vi ska ha våran låt, och ÄNTLIGEN har jag hittat den på bara piano.
    Här är orginalet

Här är på piano

Tycker det är lite kul för alla vet att det är våran låt, men inte att vi ska ha den som utgångslåt.
    För kärlekens skull skrev 2009-06-09 10:50:49 följande:

Änlagård... den har jag inte tänkt på... den är ju hur fin som helst... känner att det är svårt att veta vad man ska ha.... vill inte ha ngn sorgsen ton i utgångslåten....
  • MilosMamma

Oh shit, ska man behöva svara på det?
    Jag säger väl att vi är unga o dumma och att det var en impulsgrej ;)

lojeli skrev 2009-06-09 12:01:50 följande:
    Vill ha svar nu!!! Mitt hjärta 2008 och MilosMamma: Det är verkligen underbart att få sitta ner och samtala med prästen. Vi gjorde det i helgen och det blev så verkligt för både mig och min m2b att vi nu ska och vill ta detta steg tillsammans. Men förbered er på lite svåra frågor? T ex: Vad är det ni älskar hos varandra? Vad innebär bröllopet för er? Varför gifter ni er i kyrkan?
  • MilosMamma

Dags att skicka in hindersprövningen med ju...
    Om vi bara kunde ta o enas om ett efternamn.

Men alltså vad svarar man på varför man gifter sej i kyrkan?

Det är ju liksom det vi vill för att det är så man drömt om sitt bröllop. hmm

• MilosMamma

ja precis. Men prästen vart inte sur?

lojeli skrev 2009-06-09 13:00:04 följande:
    Jag svarade precis så och är väl inte jättemallig över svaret. Men ärligt talat tror jag det är ett av de vanligaste svaren prästerna får. Kyrkorna tappar besökare, men det finns vissa s k "övergångsritualer" som vi vanliga (icketroende och/eller osäkra) gärna genomför i kyrkan. För mig en vigseln en sådan ritual. Att jag väljer kyrkan beror dels på att det är vackert, men också att det för mig betyder att jag gör det "på riktigt".
  • MilosMamma

Ja men sånt kan man svara på, men att få massa olika frågor känns som ett korsförhör om jag är tillräkligt bra för att få gifta mej i kyrkan...typ.
    Men frågar han svarar jag mer än gärna =)

Soldemor skrev 2009-06-09 16:32:11 följande:
    Nej, jag tycker inte det! Jag frågar aldrig mina par varför de vill gifta sig och varför i kyrkan. Anser att det har paret redan reflekterat över och vet varför. Däremot brukar jag fråga vad paret ser hos varann, för att få lite "personligt" och romantiskt "kött" till vigseltalet.
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2