Inlägg från: andbeyond |Visa alla inlägg
  • andbeyond

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

SaraPayam skrev 2009-06-16 14:20:04 följande:
    Jo men det har gått ganska så bra. Jag har ju börjat på viktväktarna, å de motiverar ju en till å fortsätta även om det är jobbigt, å sånt uppskattar jag Synd att du bor i Stockholm, annars hade vi kunnat gå å träna lite ihop Det gör det säkert. Å vid midsommar äter man ju inte så onyttigt heller
    Ja, hade ju varit toppen! Liite långt att åka nu dock

Precis, midsommar är ju rena avgiftningsdieten Men å andra sidan ska vi ut i naturen och då är det lättare att komma igång och promenera. Får väl hoppas på det bästa. Kul att det går bra för dig!
  • andbeyond
    Boomtown skrev 2009-06-16 22:01:43 följande:
    Det är den med hjärtform. Den andra är min drömtårta, snyft.
    Jag tycker verkligen att den ni valt är fantastiskt fin! Så romantisk!
  • andbeyond

Sara: Ni gifter er väl borgligt om jag minns rätt?
    Jättefint program

• andbeyond

Ja absolut, har noll koll på vad som "måste vara med" i en borglig vigsel men tycker det var fina saker ni får sagda

Vad har ni för ingångsmusik och utgångsmusik?

• andbeyond
    lojeli skrev 2009-06-23 11:24:31 följande:
    Ja, tänk att bordplaceringen är så svår!!Särskilt knepig blir den om man inte kan följa "etiketten". I min familj är min mamma och m2bs pappa avlidna. Så jag funderar på att sätta min pappa brevid mig och m2bs mamma brevid honom...men sen då...?Måste jag t ex sätta min pappas nya kvinna vid honnörsbordet? Hon är helt ok och de lever tillsammans sedan ganska många år, men vi har ingendjupare relation. Vad säger ni?
    Vi har lite samma problem då min pappa inte lever och jag väl inte är jätteförtjust i mammas nya. Så för att slippa hålla på så sitter vi själva vid honnörsbordet och ställer fram två stolar framför oss som folk får "låna". Sen sitter min mamma med hans föräldrar och hennes sambo med min morbror o moster.

Men tänk att det ska vara så svårt. Och känsligt.
  • andbeyond

Tjingeling!

Nu har jag lagt till foton på min provdukning i galleriet - saknas några rosor i vasen samt festprogrammen som ska ligga där "gästbokskorten" ligger men annars är allt klart och inköpt. Yeej!

• andbeyond

Nu är bilderna upplagda igen!

Igår hade jag en härlig möhippepicknick med många av mina vänner, blev superförvånad

• andbeyond
    Boomtown skrev 2009-06-28 16:57:05 följande:
    Dukningen är jättefin. Inte för plåttrigt. Jag gillar verkligen servettringarna som är en väldigt fin detalj! Har du gjort dom själv? Fint med vitt och lila.
    Kul att du tycker det Eftersom vi kommer vara rätt många tänkte jag att det blir bra om det inte är för mkt smådetaljer att fixa vid dukningen dagen innan bröllopet utan hålla det rätt enkelt.

Jo, gjort servettringarna själv. Vi hjälptes åt att hitta låtcitat och låttitlar som betyder något speciellt för oss eller bara är romantiska. Har ett likdant pärlemorhjärta på inbjudningarna så det kändes bra att låta det återkomma på själva bröllopet.
  • andbeyond
    SaraPayam skrev 2009-06-28 17:31:32 följande:
    Jättefin dukning Vad kul med möhippepicknick, hittade de på något skoj?
    Alltså. Inte något skoj så direkt - fick binda en bukett med några blommor men fanns bara tillräckligt med blommor till mig så det blev lite fel då jag mest satt ensam i ett hörn och pillade när de andra umgicks.. Var mer en trevlig dag med vänner i parken. Hade varit kul att få göra något man kanske inte göra varje helg men överlag så var det en jättemysig dag!
  • andbeyond
    SaraPayam skrev 2009-06-28 18:49:50 följande:
    Vad kul att det är flera av er som har blivit hippade Lakrisbåten: Vad synd att ni inte va så många...men det är ju semestertider, å då får man ju räkna med att alla inte kan komma...tyvärr..Andbeyond: Men det låter jättemysigt Jag skulle vara överlycklig om de gjorde nåt sånt för mig...tror faktiskt inte att jag kommer få nån hippa...men vi får väl se
    Jo, det var verkligen supertrevligt Det jag menade med att det inte var "roligt på det sättet" är mer att det inte var vad många kanske anser en tradionell möhippa med en massa upptåg
  • andbeyond

Haha, mina bröst skulle få ett eget liv utan BH.. då skulle vi vara 4st där framme vid altaret

Ska ut och prova BH:ar snart jag med, men med 75G så är det inte enkelt att hitta något som är fint och användbart :/

• andbeyond

Jo, brukar leta på Change med de har rea nu så det var typ helt urplockat! Är dock flera veckor kvar så det ordnar sig nog.

Provade en BH sist som var SÅ tant - såg ut som 2 ank-näbbar!

• andbeyond

Ja axelbandslösa är ju jättebra, sen kan man ju tejpa lite extra om man vill också!

MilosMamma skrev 2009-07-02 14:23:49 följande:
    ja man kanske skulle köpa en axelbandslös pushuppare.Liksom med viktminskningen, och graviditeten osv är man ju inte drömmen precis, Haha.Tur jag ska få nya =)
  • andbeyond
    MilosMamma skrev 2009-07-02 14:39:49 följande:
    jag har 10 kilo kvar, men vi har lagt att ja ska ner dom 10 kilo innan nästa år, sen har jag ett år på mej att spara till dom o sen göra dom.så det blir inget pamela anderson utan ett par Pernilla igen ett par B eller C beroende på min kroppsform då.
    Låter som en bra plan, förstår att du vill göra efter viktnedgång. Min M2B har skinn kvar på magen efter att han tränat så mkt och blir grymt irriterad på att magrutorna liksom ligger "under" - men smart att vänta ett tag så att du först "vänjer" kroppen vid nya vikten.
  • andbeyond
    Lischen skrev 2009-07-02 15:41:08 följande:
    Hihihi...nivån sjunker när värmen stiger... Mina behag skvalpar omkring inne i klänningens bröst-liv (eller vad det heter), och det ser helt okej ut "utifrån" men det känns ju som om ngn tappat ett par obakade frallor där inne. Det går inte! Jag ska försöka lyxa till det lite med en korsett eller ngt sån't. Den kan nog komma till användning den också.. om min blivande får vara med o bestämma...
    Hoho, jo - precis! Jag skyller helt på värmeslag!

Korsett är snyggt, ska dock inte ha på mig det under dagen - VARMT utan kanske på kvällen försöka smyga på den.. de underkläder man har hela dagen lär vara sådär halvfräscha
  • andbeyond

Hej!
    Nu ringde de från butiken och berättade att min klänning kommit! Yeeej! Ska dit och prova den 29/7! *skutta omkring*

Våra värdar gör vårt festprogram, ska dock lämna in info om alla gästerna till dem samt en kort text till min pappa som gick bort för några år sedan. Ska bli spännande att se vad det hittat på för kul

• andbeyond

För kärlekens skull skrev 2009-07-11 22:02:55 följande:

min m2b är på sin svensexa nu..... känner mig lite nerväs inför när det kan bli min tur.... Tror att han kommer att komma hem ner på småtimmarna.... tror att han varit med om en händelserik dag i dag.... vi gifter oss den 15 augusti... nervös... absolut och med inslag av panik och bridezilla oxå...
    Det är nog svårt att inte bli påverkad av den stress det ändå är, särskilt om man planerar ett lite större bröllop där även den minsta sak blir stor om det ska fungera för 100pers..

Kalla fötter är att ta i, men det är klart att det är stort! Personligen hade jag (vi båda) fler sådana tankar när vi förlovade oss, så nu är det mer stressen över allt som ska göras som kan få mig att kan inte alltid tycka att det här med bröllop är det roligaste jag hittat på
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2