Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

CinLove skrev 2009-06-15 19:27:29 följande:
    Jag sitter just nu och är förbannad över uteblivna svar. Visst imorgon är sista datum men vi saknar 43 svar. Det är fler än hälften av alla inbjudningar som gått ut.Det kommer knappast ligga 43 inbjudningar på hallgolvet imorgon.Jag är så irriterad! Ska man ta uteblivna svar som ett nej (de ignorerar ju faktiskt inbjudan) eller ska man ringa runt? Ja men varför ska jag ringa runt? H-vete vad arg jag är på denna respektlöshet och oförskämdhet.
    Ojoj ta ett djupt andetag å tänk över hur ni vill höra av er till dem som inte har svarat, ni kanske kan skicka ut ett litet kort där det står att OSA har gått ut å att ni undrar om de kommer på ert bröllop. För å ringa runt till så många, känns väldigt jobbigt.
    Förstår verkligen att du blir arg, men det finns ingen anleding å lägga all energi på att vara arg
  • SaraPayam
    idapluppp skrev 2009-06-15 19:58:34 följande:
    Han vet att d ofta blir som jag vill så ja har fått fria händer! Han har två krav dock: en brakfest å d får inte överstiger budgeten. Så på så sätt har vi båda fått som vi vill får man väl säga. Vi har bjudit 65 pers saknar ännu 10 svar.
    Hahahaha men det va ju rätt bra krav Vi väntar på svar från några på m2b´s sida...de skulle kolla upp om de hade personal osv innan de kan säga om de kommer eller inte...så det rör sig om 5 st..
  • SaraPayam
    idapluppp skrev 2009-06-15 20:09:09 följande:
    Ni har fått ett helt oki bortfall som tackat nej vill säga. Mardrömmen är ju om bara hälften kommer... Men man kan nog räkna med att ca 10 pers inte kan komma. För d e ju rätt otroligt egentligen hur många man lyckas få ihop samlade på ett och samma ställe vid ett tillfälle. Vilken lycka om alla kan komma när d vanligtvis kan va omöjligt att få alla tjejer samlade om man ska ha en tjejkväll. Alltid någon som inte kan ..
    Jo men så är det ju väldigt ofta, tyvärr. Men bröllop är ju en helt annan sak, det är ju något som de flesta prioriterar Har ni bjudit mycket vänner å så eller är det mest familj?
    Jo men 10-15 får man ju räkna med...tyvärr. Men man hoppas ju på att de kan komma allihop
  • SaraPayam
    idapluppp skrev 2009-06-15 20:21:03 följande:
    SaraPayam: Den närmsta familjen består av 21 pers så resten är faktiskt vänner.. så 44 vänner. Skulle ha kunnat bjuda fler från min släkt men vi valde att bara ta d vi faktiskt står närmst. Vi har båda fått välja lika många vänner bara för att d ska bli rättvist och mkt fler än så kunde vi faktiskt inte bjuda med tanke på ekonomin. Har inte haft så lång tid på oss attt spara. M2b friade på vår dotters dop den 10 januari och sen dess har vi levt knapert . Ändamålet e nåt gott så d har inte gjort oss nåt.
    Oj vad vänner ni har Härligt. Jo vi har med bjudit de närmaste å sen de närmaste vännerna, så släkten är väl 40 stycken eller nåt, resten vänner

Jo men precis, vet man att man ska leva knapert under en period så går det ju å framför allt när man sparar till nåt sånt här.
    Vi har ju sparat lite lite över 1 år & nu är vi äntligen klara, så resten vi hinner spara ihop blir bonus

Vad romantiskt att han friade den dagen. Det måste ha känt lite extra speciellt på nåt sätt
  • SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-15 20:28:53 följande:
    Ja det är faktiskt jätte fint där! Men det var ju inte riktigt som min dröm såg ut Har ni alla klart det mesta redan eller har ni mycket kvar?Jag var faktiskt "tvungen" att skaffa mig en kordinator för jag jobbar så mycket och jag har aboslut inte tid att flänga runt och titta på olika sorts papper till inbjudningar tex.Nej, det får han göra åt mig. Som tur är vet han vad jag tycker om och inte tycker om så jag vet att det kommer att bli perfekt.Ska ni andra åka på bröllops resa direkt efter eller väntar ni någon vecka/månad?Vi kommer att åka direkt efter till vårat nybyggda hus i Thailand som äntligen kommer att vara klart då. Så ska vi stanna där i 2 hela månader och bara njuta (har sparat semester i 2 år )
    Men du det kommer säkert bli superbra Det blir ju vad man gör det till
    Hahaha ja du, det har man känt många gånger att man har behövt, men vi har klarat oss Vi har faktiskt det mesta färdigt, vi ska lära oss å dansa vals, göra festhäften å köpa underkläder till mig, sen så är vi färdiga. Sen så har vi ju en del saker som ska hämtas tex ringar m2b´s kläder osv.
    Vi ska åka till Egypten i 2 veckor så vi åker 2 veckor efter bröllopet, det ska bli så skönt
    Det låter ju helt underbart, vad skönt å vara iväg i 2 månader, å ännu skönare å ha ett eget hus där nere. Jag har aldrig vart i Thailand, men har hört att det ska vara jordens paradis
  • SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-15 20:49:09 följande:
    Det är det verkligen! Det är just därför vi bygger hus där.Sen så finns vår lille pojke där i havet.Har en liten fråga vad ni tycker om detta: Våran lille son gick bort för 2 år sedan i plötslig spädbarns död och vi tänkte be att alla som vill skänka en slant till spädbarns fonden för att hedra sonen! Vad tycker ni om det?
    Oj jag beklagar. Hur gammal va han? Hände det där nere? Jag tycker att det är jättefint. Bättre sätt å önska sig presenter å så finns ju inte. Pengar å saker gör ju ingen större nytta för oss, men å lägga pengar i den fonden kan bidra till så mycket.
    Jättefin tanke tycker jag.
    Sitter här med tårar i ögonen. Kram på dig!!
  • SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-15 21:00:49 följande:
    Han var 5 månader när det hände och vi var där nere.Så vi hade begravningen där och sedan blev han kremerad där och ströd i havet. Ja vi tycker att det är fin sak att göra. Då kan de ju också om de vill skänka pengar i hans namn!
    Oj lider så med er. Men vad fint att ni strödde askan över havet. Förstår även att ni vill vara i Thailand så mycket som möjlig med. Har ni planer på å flytta dit eller ska det mer bli en semsterbostad?
    Jo men det är ju så fint, tycker verkligen att tanken är god.
  • SaraPayam
    Juis31 skrev 2009-06-15 21:00:40 följande:
    Sådär,då har våran tredje tillfrågade toastmaster tackat NEJ..åååh,jag är så besviken,känns sååå tråkigt att ingen vill "ställa" upp på de här..suck.. Vi har givetvis frågat dom vi tror oss skulle kunna passa till detta,men även dom har tackat nej..Så de slutar väl med att vi fixar själva..får organisera de så bra så folk förstår vad som komma skall..tror mitt i alltihopa att de blir en underbar dag ändå..men just nu känns allt skit..Sorry,va bara tvungen o få "gnälla" av mig nånstans.M2b ringde iaf o kollade präst o kantor idag,kantorn hade dom koll på vem de skulle vara,men präst visste dom inte än vem de skulle bli...:-/Så vi väntar spänt på vem de blir..
    Vad tråkigt att era vänner inte vill ställa upp. Ska ni strunta i å ha toastmaster eller ska ni leta vidare? Har ni frågat era syskon?
  • SaraPayam
    Juis31 skrev 2009-06-15 21:13:07 följande:
    Ja de är supertråkigt,men nu vill jag inte fråga fler,känns bara pinsamt när dom tackar nej..:/Vi får försöka med sambons far,om han kan tänka sig att vara värd på bröllopet iaf..Annars blir de improviserat..blir nog bra !
    Det kommer bli jättebra i vilket fall. Men hör med honom, det underlättar ju mycket om ni slipper ha ansvaret under den kvällen.
  • SaraPayam
    mindag2009 skrev 2009-06-15 21:14:49 följande:
    Nej, det ska bara vara vårat "andnings hål". Vi har båda väldigt krävande jobb som gör att vi inte kan ta ledigt när som helst och oftast så reser både jag och min blivande på olika håll. Så därför bestämde vi oss att där ska vi ha våran frizon och kunna helt slappna av! Sen är det väldigt billigt att bygga hus där. Ett hus på ca 300 kvm kostar 1,2 milj och då är det fullt möblerat med alla saker du kan drömma om + egen pool.Det kan man inte få tag på här i Sverige.
    Wow låter ju toppen, vilket superbra pris Hehehe nä det får ju knappt en tomt för här i Sverige,,,så det är ju stor prisskillnad. Men vad smart å ha en frizon, det är nog något som alla skulle behöva.
    Vad jobbar du med?
    Ska ni ha tärnor å näbbar å så?
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2