Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Lövnäs skrev 2009-07-05 13:22:08 följande:
    Jag har oxå underkläder kvar att köpa. Har iofs redan en axelbandslös BH som fungerar under klänningen, men jag har inte bestämt mig än för om jag ska ha den eller en ny...Igår blev jag hippad. Har ni fått eran? Jag hade en fantastisk kul kväll med närmsta vännerna!
    Vad kul Vad hittade ni på??
  • SaraPayam

Vi är klara med vigselprogramet & halvklara med festprogrammet, vilket känns skönt
    Hahaha ja du det är verkligen ovanligt, vi väntar fortfarande på några från m2b sida...så snart kommer vi betrakta dem som om att de inte kommer.
    Jättefina ringar

• SaraPayam
    Locina skrev 2009-07-06 20:37:32 följande:
    Jag och min sambo beslutade för 30 minuter sen ett datum!! det blir 1 augusti! :))))) Nu händer det verkligen.. hehe
    Oj grattis
  • SaraPayam
    Lischen skrev 2009-07-06 19:49:27 följande:
    Puh vad jobbigt! Men det kommer att gå bra! Swish - så har två veckor gått! Swish - så har FEM veckor gått, ni står i bröllops-stassen och allt kommer att kännas helt underbart och roligt!!
    Hahahaha vad jag känner igen det där Visst är det härligt! Just nu hoppas jag bara på att tiden ska gå fortare, så att vår stora dag snart är här
  • SaraPayam
    Locina skrev 2009-07-06 20:42:33 följande:
    Tack! Känns som att vo är heelt knäppa i huvudet! Men detta blir klockrent! Augusti är ändå en PERFEKT månad, så det är ett plus, sen får resten gå som det går :) hahaHoppas ni alla får kalasväder eller vad ni nu vill ha :D
    Hur vill ni att ert bröllop ska vara? Några måsten? Eller kommer ni gifta er i hemlighet?
  • SaraPayam
    Locina skrev 2009-07-06 20:44:30 följande:
    Tack! Allt har gått skitfort!Vi vill få det gjort, unga och dumma som vi är. Men vi satsar helhjärtat på detta.Gifter oss borgligt med våra föräldrar och syskon, drar på en resa och har en sjuhelsikes fest nästa år!!
    Hahaha där fick jag ju svaret
  • SaraPayam

bride 2be skrev 2009-07-07 20:36:50 följande:

Min möhippa var i lördags precis som killens svensexa som jag misstänkte!! För min del började det med en kidnappning på centralen i stockholm, blev insläpad med ögonbindel på Åhlens och blev där in dragen i en provhytt och fick nya kläder slöja tiara mm. Sen bar det ut på stan för att sälja kyssar en femma styck. behöver jag säga en femma för en kyss igen stryper jag nån tror jag =) fick höra dagen efter att jag till och med sa det i sömnen! Men mina vänner blev nog rätt chokade av min framfart fick ihop nästan 300 kr!! Sen bar det vidare från stockholm och Cinderellas terminal. På båten hade vi trevligt fram till kvällen då min syster råkar dansa med fel kille, ett tjej gäng blev svart sjuka (tror vi) och började kasta glas och flaskor mot henne de flög överallt!! Hon fick ett glas och en flaska i huvudet och är blödarsjuk! Hon blev chokad och innan vi kom oss för att prata med vakterna var tvungen att se till att hon var ok så hann de sticka. Dagen efter hade hon ingen kännsel i ansiktet och kunde inte le och jätte öm, kunde inte stå eller gå utan hjälp! Så vi fick söka vård på båten, eftersom hon är blödarsjuk och mådde så dåligt så trodde de att hon ev fått en hjärnblödning så det blev ambulans helikopptet från båten! Omskakande att se sin syster åka iväg så på från något som ska vara så roligt. Folk var repektlösa och står och fotar!! De hade ju inte direkt fotat en ambulans!! Till och med film temat från färjan filmade trots att jag bad dem att låta bli det.
    Men gu va hemskt, har ni hört något från henne, så att ni vet hur hon mår??
  • SaraPayam
    Mrs4ever skrev 2009-07-08 16:35:33 följande:
    NEEEEEJ!De ska bygga och dona på stället som vi hade tänkta ha vår vigselpå, nu måste vi leta vidare, vet inte om det finnsnågot bra ställe!Buhu, buhu!!!!!
    Va säger du, det är ju inte klokt! Hoppas att ni hittar nåt annat.
  • SaraPayam

bride 2be skrev 2009-07-08 20:07:49 följande:

Tack för att ni bryr er, jag har inte hört av poliserna än de skulle ringa mig om de behövde hjälp att gå igenom övervakningsbilderna eftersom bara jag bor i den här delen av landet. Hon fick en kraftig hjärnskakning så hon är ju trött men mår bra under omständigheterna tack och lov.
    Tack å lov!! Hoppas att hon kryar på sig snabbt!!
  • SaraPayam

augustibrud2009: visst hade du gjort egna presentaskar, hade du nån mall till dem eller hur har du gjort?

• SaraPayam

Pitebrud 090801 skrev 2009-07-09 08:52:07 följande:

En fråga till er. Brukar föräldrar vara med på möhippa/svensexa?
    Det tror jag inte. Mina föräldrar har frågat mig hur det brukar vara, men jag tror verkligen inte att de brukar vara med, men jag skulle inte ha något emot det.
  • SaraPayam
    MilosMamma skrev 2009-07-09 12:05:56 följande:
    Alltså ursäkta, men vilket jävla skitväder!!
    Jag instämmer, men det är perfekt väder å städa i Man slipper ju få dåligt samvete över att man är inomhus
  • SaraPayam
    MilosMamma skrev 2009-07-09 12:38:24 följande:
    Sant, men man blir lätt fast vid datorn..
    Hahaha ja men så är det
    Men nu har jag i alla fall putsat alla fönster, 15 st, så det känns jättebra, å nu har det börjat regna så jag hann klart i tid Så nu ska jag damma alla element & allt annat. Sen är det toaletterna & golvet kvar.
    Så nu kan gästerna snart komma
  • SaraPayam
    lönnsjö skrev 2009-07-09 13:02:02 följande:
    Hjälp!! Någon som är duktig på data? Min lille 2 åring satt framför datan, när jag vände ryggen till har han lyckats få bilden upp och ner. Hur sjutton får jag den rätt igen?
    Hahahaha hur har han lyckets med det *skratt*
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig...hoppas att det löser sig
  • SaraPayam

J D skrev 2009-07-09 13:25:39 följande:

Dessutom tänker jag mig att det är bra att det regnar nu så att sommaren inte dör ut lagom till augusti .
    Så tänker jag med, det får gärna regna i 2 veckor nu, så att blir fint lagom tills vi gifter oss
  • SaraPayam
    brud2009 skrev 2009-07-09 20:56:24 följande:
    Har idag hämtat ut våra nyputsade förlovningsringar, efter att ha haft dem i 7 år behövdes det Så nu ser de ut som nya, så fina så
    Härligt Det ska vi göra den 15:e å då ska vi även hämta våra vigselringar
  • SaraPayam

Hello girls, hur är det idag?
    Jag funderar på det här med favour, vi hade ju inte tänkt å ha det, men tror ändå att det kanske blir så. Är det nån som har måtten på en bra, lagom stor ask? Så man kan göra dem själv?

• SaraPayam

J D skrev 2009-07-10 09:56:58 följande:

Tyvärr, vi har köpt våra askar. Är så less på allt pyssel . Köpte från ebay men det kanske är lite sent för er nu. Annars kostade 100 askar typ 500 SEK.
    Jo så hade men ju med kunnat göra, men jag gillar ju pyssel Så jag har inget emot å göra dem själv, men hur stora är de som du köpte?
  • SaraPayam
    Mrs4ever skrev 2009-07-10 10:16:37 följande:
    Jag hittade en mall här för länge sedan,kommer tyvärr inte ihåg vart dock.Men det var en bra mall. Men jag är så tråkigt noggrann,jag tror det var därför vi lämnade idén (eller jag)min 2b tyckte dom va kanon.
    Jag har hittat en, men det står liksom inga mått på den, men man kan ju kanske testa sig fram, eller vad tror ni?
  • SaraPayam

J D skrev 2009-07-10 10:20:56 följande:

Mm, jo, vi gillar också att pyssla men det har det blivit lite väl mkt pyssel på kort tid (överambitiösa save the dates och inbjudningskort tog kol på oss ).

Boxarna som vi köpte är 3x3x3 inches. Tror att det är lite större än normalt eftersom det är en lite annorlunda modell (de är genomskinliga).

Hahaha ja du det blir ju lätt så
    Men vad bra, 3x3x3, men om man kör 2x2x2 istället, eller blir det för litet...
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2