Inlägg från: Goaste |Visa alla inlägg
  • Goaste

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

lönnsjö skrev 2009-05-22 14:39:46 följande:

Jag ska fråga orkestern om de vill spela den annars får det bli skiva.

Är det studio- eller liveversion på skivan?
  • Goaste
    MilosMamma skrev 2009-05-25 09:17:43 följande:
    euhm, vi ska inte ha nån sån fin traditionell brudmarsch.Och vi vet fortf inte vad vi ska ha för ingångslåt, börjar bli lite smått panik då sångaren måste ha en skiva med alla låtar typ... NU
    Vi ska nog gå både in och ut till "Feather theme" av Alan Silvestri www.kyrkomusik.se/vigsel.php
  • Goaste
    Augusti09 skrev 2009-05-25 21:45:04 följande:
    idag hade vimöte med cateringfirman som skall sköta maten på vårt bröllop:menyn blir:Rödbetscarpaccio m chevre o pinjenötterKalvfilé m parmesan-patatesterin m rödvinssky o sommarprimörervit choklad pannacotta m kall hallonsåsdärefter bröllopstårta o nattamat korv m bröd
    Låter mumsigt!
  • Goaste
    MilosMamma skrev 2009-05-26 12:21:02 följande:
    Nja, vi har en väst till honom, de e allt vi har, sen kanske vi letar efter en vanlig vit skjorta och ett par snygga svarta jeans, så ska han nog ha converse skor, vi gillar inte det där strikta, vanliga =)
    Jag har INTE strikta kläder till mina grabbar, kolla i mitt galleri! De skulle kunna gå till dagis i sina kläder :-P
  • Goaste
    MilosMamma skrev 2009-05-26 12:30:17 följande:
    Perfekt ju, snygga och bekväma.Milo är ju liksom 1,5 år... så kostym till honom, nja.Det är jättegulligt verkligen, men de ska ju passa in lite i vårt bröllop o vi har inte ett sånt bröllop.Sambon ska iof ha kritstrecks kostym, men dock öppen o lite rockigare stil, bara min pappa som kommer bryta mönstret med Frack =/, men det är ju hans val =)
    Visst är kostym urgulligt på en 1,5 åring. Men jag vill inte köpa nått de inte kan ha igen, är mycket praktiskt lagd när det gäller barnens kläder.
    Ett par mörka byxor, en ljus skjorta, en väst och så converse-skor till det blir jättesnyggt!
  • Goaste

bride 2be skrev 2009-05-30 12:46:54 följande:

kollde på min vigselring igår (hos smeden/juveleraren) den kommer bli helt underbar!! En lite bredare skena i rött guld sen en kistinfattning i vittguld runt en STOR safir på 1,25 carat. På sidan om kistinfattingingen är det en liten blomma som luft insläpp. Safiren satt inte fast än hon ville ha ett ok på skenan innan den sattes fast. Ah längtar nu är det två veckor sen är den helt klar så ska bara f-ringarna putsas upp och min blivandes ring ska graveras med.
    Låter glammigt och fint! Får man fråga vad den går lös på?
  • Goaste
    makupala skrev 2009-05-31 13:54:28 följande:
    måste bara fråga tjejer, hur mycket av er budget har ni avsatt för vigselringen? *nyfiken*
    Har ingen aning... men om man kollar på budgeten i nuläget så blir det väl kanske 1/7 eller 1/6... men då är ringen inte jättedyr och vi har ingen jättebudget.
  • Goaste

makupala skrev 2009-05-31 22:03:14 följande:

fastnade för en allians ring som kostade 5500 kr som vi nu väntar på att få hämta den 26/6!! längtar!
    Är det den du har bild på i galleriet? Den var ju kanonfin, enkel och stilren! Är den i vitguld? Min ring, en solitär på kupad slät skena i vanligt gult guld, kostar ca 6500kr. Sambon får ny, kraftigare och slät ring i vanligt gult guld. Den kostar ca 1000kr. Allt görs från grunden hos en superduktig guldsmed. Jag lämnade in guldskrot som var värt ca 700kr.
    Vi får våra ringar 6/8, alldeles för lång tid!
  • Goaste
    Boomtown skrev 2009-06-01 11:07:57 följande:
    Hej! Får man hänga på tråden? Vi gifter oss den 29/8. Börjar kännas ganska stressigt. Vi hade bestämt 3/10 men vi blev dubbelbokade. Så det blev mycket tidigare än beräknat
    Välkommen in!
    Oj då, blev det dumt när det blev så mycket tidigare?
  • Goaste
    Goaste skrev 2009-05-31 21:02:14 följande:
    Har ingen aning... men om man kollar på budgeten i nuläget så blir det väl kanske 1/7 eller 1/6... men då är ringen inte jättedyr och vi har ingen jättebudget.
    Har egentligen ingen aning... men ringarna gick på 7.500kr och vi har en budget på ca 45.000kr. Är superdålig på matte!
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2