Inlägg från: Goaste |Visa alla inlägg
  • Goaste

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Fy, detta är ju hemskt. Får vänta tills 6/8 på mina ringar. har nästan glömt av hur vigselringen kommer att se ut! Har lite ångset. Kan inte med och ringa då jag rinde på två dagar efter att vi varit där och nojjade om att stenen skulle skulle se för pluttig ut. Ökade på priset med en femhundring... men nu har jag glömt av om infattning och sten är nersänkt i ringskenan eller sitter uppepå? Jag ska ha en solitär infattad av fyra klor. Kan jag med att ringa igen? Blä, vad fåning jag känner mig!

• Goaste
    Poca skrev 2009-06-02 13:29:10 följande:
    Goaste, klart du kan ringa igen! Kan nog tänkamig att de är vana vid "frågiga" personer:)Var har du köpt ringen?
    Guldsmedjan i Jönköping...
  • Goaste
    SaraPayam skrev 2009-06-02 18:12:13 följande:
    Bor du i Jönköping Jag med
    Nä jag bor i Mullsjö men det är ju tillräkligt nära!
    Vart köper nu era ringar?
  • Goaste
    MilosMamma skrev 2009-06-02 19:03:00 följande:
    Jahopp.HJon som lovade sy tärnklänningarna, hon kan inte längre.Vi hittar ingen annan som kan eller har tid heller.När jag valde mina tärnor kom vi överens om att dom står för klänningen. då den skulle ´bli väldigt billig, ca 300kr/pers.Nu blir det väl så att vi får betala deras klänningar. Något vi inte har råd meed så därför behöver ja er hjälp. vad ska man dra in på?Mindre sprit, men då får vi hoppasganska många åker hem för de räcker inte till alla.ATt vi använder våra f-ringar som vigselringar o skippar att köpa nya.att göra olika pajer ist för maten vi skulle haft.att jag skippar hår o make up o försöker göra det själv?
    Oj vad tråkigt! Men hinner du inte hitta nån annan som kan sy?
    Har tyvärr inget sparförslag...
  • Goaste
    lojeli skrev 2009-06-02 22:19:01 följande:
    Boomtown: Skönt att inte vara ensam om att ha inbjudningarna kvar. Och garttis till att du ska hämta din ring inom kort! Det känns ju kul när man tar ett litet steg närmare målet, eller hur?Apropå det, lyckades jag få m2b att fyllla i hinderprövnng och namnbytet häromdagen. Glad över att vi äntligen gjort något i hop skuttade jag i väg och lade brevet på lådan. I samma sekund som jag lät det glida ner i lådan kom jag på att jag glömt sätta på frimärke... Så nu måste jag boka tid med mannen igen och fylla i dme en gång till!Nå´n som vet hur lång tid det tar innan man får hinderprövningen godkänd?
    Tror det tar ca två veckor... två till tre kanske
  • Goaste

MilosMamma; nu ska vi ha varken tärnor eller näbbar men min syster som är värd i kyrkan och ska hålla buketten osv. köpte sin egen klänning. Och som Boomtown sa så finns det ju massor av fina festklänningar nu som det dessutom blir rea på om några veckor. Jag skulle kollat runt på stan eller nått under tiden som du letar sömmerska.
    Hoppas det löser sig för dig!

• Goaste
    annmka skrev 2009-06-03 22:14:17 följande:
    På tal om de här med ringar.. jag gick till min lokala guldsmed och sa att på ringbutiken.se så kostar den här ringen 4495 kr och hos er 7400.. hur kommer de sig?? Dom hade inget bra svar på de, så dom prutade ner priset till 4600:) Så nu kan jag lugnt köpa den hos dom istället!! Man ska ju gynna sina lokala handlare;)
    Det lönar sig att ifrågasätta!
  • Goaste

Min vigselring kommer att se ut ungefär som "Mountain, K2" fast lite tunnare. Stenen blir på ca 0,15 ct för att passa ringskenan. För den och min sambos ring som ser ut som K2 fast utan sten, storleksändring och polering av min förlovningsring, gravyr och inlämning av gulsskrot, ger vi 7500 kr ca. Det tycker inte jag är jättedyrt.. tycker ni?
    Förlovningsringen finns för ävrigt i mitt galleri.
    Jag gillar verkligen solitärringar... känns prinsessaktigt!

• Goaste
    SaraPayam skrev 2009-06-04 12:25:46 följande:
    Men vad konstigt att det kan skilja så mycket från butikerna på nätet å de vanliga..hmm att inte fler i frågasätter det...
    Finns nog många som inte vill eller orkar hålla på och leta och jämföra priser. Eller som ens behöver tänka på priset.
  • Goaste

Har sen den dag vi spikade bröllopet sagt att jag ska sminka mig själv. Men jag ringde till det ställe där jag ska göra iordning håret och när man gör en uppsättning så kostar det bara ca 210kr att bli sminkad... så det blir 1810kr för uppsättning och sminkning... det måsta väl vara ett bra pris?
    Tror jag ska köra på det och unna mig det! Man gifter sig ju bara en gång. Hoppas jag...

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2