Inlägg från: Mitt hjärta 2008 |Visa alla inlägg
  • Mitt hjärta 2008

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Idag har vi varit på IKEA och köpt massor!
    Galej ljushållare till blomsterdekoration, ska fylla den med vit sand, sen sticka ner rosor i det och murgröna som ringlar sig ner på bordet. Om det är fler som ska fylla sina blomstervaser med sand kan jag tipsa om AKVARIEGRUS! Köpte 10kg vit dekorgrus för akvarie för 150:- i djuraffären! En riktig hit om jag får säga det själv

Sen blev det glimma ljushållare, kaffe servetter, vita ljus, värmeljus, knoppalakan till dukar, blockljus m.m.
    Det gick så smidigt och vi hittade allt vi sökte. När kom vi till fyndhörnan så sålde dom galej ljushållarna för 5:- mindre/per paket eftersom paketen var bruten. Så där tjänade vi en liten slant oxå

Nu har jag provdukat här hemma och jäg är sååå nöjd!

• Mitt hjärta 2008

Ja det är väl samma som dekorväv, jag har köpt på panduro och ska ha det som löpare.

• Mitt hjärta 2008

Jag tror jag svimmar... min blivande tjatar öronen ur mig om att ha denna som utgångsmusik....

Spontana reaktioner uppskattas

• Mitt hjärta 2008

Det låter som du har haft en toppen hippa! Jag har precis skickat en lista till syrran och hennes man om vilka personer som är aktuella för vår hippa/svensexa..

Så jag tipar på at det blir i mitten av juli... men man vet ju aldrig

brud2009 skrev 2009-06-08 00:24:54 följande:
    Då har man blivit hippad! Blev hämtad på lördagsmorgonen vid 8-tiden, fick en lista på grejer som skulle packas ner sen bar det av till brandstation Victoria. Fick där med full mundering (även syrgastuber och mask, masken var täckt så jag såg ingenting) göra vissa övningar så som att rädda en familj ur en rökfylld lgh samt att krypa igenom en labyrint på tre våningar. Fick även köra brandbil och skylift. Allt var verkligen skitkul. Efter det fick jag byta om till inte allt för snygga kläder och vi gav oss av till en dansstudio där vi alla skulle dansa, hur kul som helst! Sen vidare, det blev lite stressigt så lunch fick bli mc mat i bilen. Nästa stopp va i en musikstudio där jag fick "sjunga" in en sång (de hade svensexa samma dag för sambon, han fick sjunga in samma sång, undrar vad det blir av detta) efter blev det duschning och ombyte till partykläder. Åkte sen hem till en av tjejerna och åt en helt underbar buffé och snackade massor som bara tjejer gör Jag blev fixad i håret samt sminkad. Kvällen avslutades på flustret och halv 5 på morgonen stupade jag i säng efter en helt fantastisk dag med mina underbara vänner
  • Mitt hjärta 2008

Vi ska träffa prästen imorgon, spännande. Han kommer hem till oss kl. 18 för att prata detaljer. Nu känns det verkligen på RIKTIGT!!

• Mitt hjärta 2008

(rättade bara mitt nick)

1 Augusti
    sarapayam
    Bride 2be
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings
    augustibrud2009
    missnartfru
    Noxire örnsköldsviks kyrka
    Mois81 ( Uppsala- Dalby )

7 augusti
    troddealdrig

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    Mitt hjärta 2008
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan
    candy tyra 2009
    För kärlekens skull

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82
    Goaste
    Cherrybride
    andbeyond

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche
    Hubba
    konstigabaralillajag
    Taaanja
    Labolina09

• Mitt hjärta 2008

Nu har vi träffat prästen och gått igenom allt med vigseln. Känns jätte bra, en härligt cool präst!
    Alla pslamer är bestämda och vi ska träffa kantorn för att höra lite förslag på ingång och utgångs musik.

Det blev så otroligt verkligt och det pirrar i hela kroppen!!

• Mitt hjärta 2008

Idag har jag fått demo av solisten på våra låtar som hon ska sjunga i kyrkan. Oooh, det var så vackert!!!!!!! Jag kommer stortjuta i kyrkan! (gjorde det redan idag när jag lyssnade på dom här hemma)

• Mitt hjärta 2008

Jag var oxå väldigt orolig, vi hade OSA 6 veckor efter det att dom fått inbjudan.
    Det var kanske 70% som väntade att OSA tills sista veckan. Dom sista dagarna innan fick vi flest svar.
    Jag beklagade mig til min syster som sen hörde av sin svärmor att man brukar vänta med att lämna besked till precis innan för man inte vill verka "för ivrig"

Om det stämmer eller ej låter jag vara osagt!

Men om jag hade haft någon som inte svarade hade jag först mailat dom innan jag ringde.

• Mitt hjärta 2008
    brud2009 skrev 2009-06-15 16:21:00 följande:
    Har börjat med gästpresentationerna till festhäftet samt bordsplacering, inte lätt! Tur att det är 1 1/2 månad kvar Har er präst kontaktat er, väntar fortfarande på att få höra från våran, skulle vara skönt att få de avklarat!
    jag håller också på med presentationerna, svårt som bara den på vissa!

Vi har jagat vår präst själv, han var här förra veckan och det gick jätte bra.
  • Mitt hjärta 2008

Du behöver inte låta så irriterad...

CinLove skrev 2009-06-15 19:31:43 följande:
    Mitt hjärta 2008 skrev 2009-06-15 15:55:35 följande:
    Kutym och etikett säger att man svarar så driket man kan och absolut inom två veckor! Varför ska man inte visa sig ivrig att få delta i någons bröllopsdag? (eller födelsadag eller dop eller vad sjutton inbjudan än gäller)
  • Mitt hjärta 2008

Efter 2 timmars tankeverksamhet är bordsplaceringen klar! Och hör och häpna, vi är jättenöjda! Vi blev inte ens osams.. haha!

• Mitt hjärta 2008

MilosMamma skrev 2009-06-24 14:41:47 följande:

nej nej.Prästen sa att han skulle ha in blankeetterna nu snarast så skulle han skicka in dom.Annars skjulle det inte gillas.J D skrev 2009-06-24 14:33:10 följande:
    [/citat]

Jag tror det är så som dom andra skriver, det är "godkännandet" på hindersprövningen som han vill ha, detta tillsammans med ett annat papper (det pappret skickar prästen in sen när vigseln är genomför- ett bevis på att han verkligen har vigt er) detta kommer automatiskt med den godkända hindersprövningen.

Med stor förväntan skrev 2009-06-24 16:59:51 följande:
    [citat]
    Nu har jag just hämtat min klänning från posten. Jag trodde aldrig att jag skulle beställa bröllopsklänning via nätet, men jag hittade ingen som jag tyckte om i de affärer som fanns i närheten av där vi bor. Det jobbiga nu är att jag ju aldrig har sett den på och det finns ingen här nu som kan hjälpa mig med påklädningen, för det går inte själv (jag har försökt =). Jag har en stor klump i magen och kan inte tänka på annat. Tänk om den inte passar. Jag har gått upp lite i vikt sedan jag beställde den. Tänk om jag inte tycker om den. Tänk om den inte alls ser bra ut på mig... Jag är verkligen helnervös.
    Det kommer säkert bli jättefint! Har du ingen vännina som kan komma över och hjälpa dig så du får provat den?

Jag har nyss varit hos sömmerskan och lagt ut klänningen, bara att inse att jag lyckas inte gå ner mycket mer i vikt just nu. Jag har känt mig oehört stressad över vikten men orkar inte jaga mig själv med detta längre. Jag har landat på en hyffsad nivå som jag kan känna mig nöjd med. Hon fick lägga ut den lite över bysten, vilket alltid är mitt stora bekymmer med kläder..
    Men jag ska försöka gå ner ett kilo till iaf, för att allt ska sitta liiite bättre tror jag. Det finns utrymme för att göra det utan att klänningen ska bli för stor.

Hur kommer ni andra smycka lokalen? Inte borden utan resten av lokalen, kommer ni göra något åt den? Jag vill piffa till vår lite men har idétorka..
  • Mitt hjärta 2008

Milosmamma: Jag är inte sjuksköterska men ändå...
    Det låter som du har fått en inflamation i knäet. Jag hade det nyligen i min fot (foten var vätskesvullen och öm) och har inte kunnat motionera sedan dess. Jag var svullen i tre veckor och fick hela tiden rådet att avvakta och äta Ipren 3ggr om dagen eftersom det är inflamationshämmande.
    Dom trodde jag hade överansträngt mig i mina dagliga promenader och därav inflammationen.

Du kan ju alltid ringa 1177 (sjukvårdsrådgivningen) och höra dig för om du känner dig osäker.

Krya på dig!

• Mitt hjärta 2008

Jag äter viktväktar-aktigt, inte helt till 100% strickt men försöker verkligen tänka på vad jag stoppar i mig. Men jag har fastnat på samma vikt i flera veckor nu och går varken upp eller ner. Men nu orkar jag inte stressa mer över detta

Hur går det för dig?

SaraPayam skrev 2009-06-24 22:15:50 följande:
    Mitt hjärta 2008 skrev 2009-06-24 21:18:25 följande:
    Okay, men det finns ingen anledning å stressa över vikten, då står man bara stilla istället. Jag kan varmt rekomendera viktväktarna, de är verkligen superbra, där handlar det liksom inte om å banta, utan att äta rätt Hoppas att det löser sig med klänningen
  • Mitt hjärta 2008

Tack

Jag känner mig jättenöjd med mitt val av klänning. Varje gång jag ser den så pirrar det inom mig, så då måste det vara rätt

Jag lovar att njuta mer och stressa mindre.. stress är verkligen inte bra för hälsan.

Boomtown skrev 2009-06-24 22:19:55 följande:
    Mitt hjärta 2008Din klänning är sååå fin! Bry dig inte om det där kilot om du inte känner att du verkligen vill. Njut istället.
  • Mitt hjärta 2008

Men vi var iaf, överrens om samma diagnos

SaraPayam skrev 2009-06-25 15:16:36 följande:
    Milosmamma: hahaha nu fick du två svar
  • Mitt hjärta 2008

Men ring VC och be om en tid, kanske behöver du något starkare, typ voltaren/diklofenak?

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-06-25 15:20:26 följande:

Tack Jag känner mig jättenöjd med mitt val av klänning. Varje gång jag ser den så pirrar det inom mig, så då måste det vara rätt Jag lovar att njuta mer och stressa mindre.. stress är verkligen inte bra för hälsan.
  • Mitt hjärta 2008

Tjenixen brudar

Allt bra med er i sommarvärmen?

Tänkte kolla lite med er om ni kommer att smycka lokalen på något vis förutom det ni kommer att ha på borden?

Jag skulle vilja göra något men har idétorka!

På tal om behag...
    Jag har köpt såndär brösttejp, inte silikon påklistrar bh:n..
    Var inne i en underklädesbutik och hon sa att tejpen skulle fungera ypperligt trots mina D-kupor. Har inte provat ännu men får väl göra det snart och dela med mig om vad jag tyckte.. Fungerar inte det så får jag försöka klämma in en axelbandlös bh under klänningen, jag bara måste ha något som stöttar!

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2