• Lady o Lufsen

Jag vill bara visa min ring...

...som jag nu äntligen har lyckats lägga in en bild på i mitt galleri

Tyvärr så gör sig ringen inte lika bra på bild som jag hade hoppats Den borde ses i verkligheten!

Men jag vill berätta lite om min ring som jag designade själv och en guldsmedsmästare gjorde den så fin!

Vad jag ville var att ha med ALLT jag håller kärt i en o samma ring men jag visste inte riktigt hur jag skulle göra- det var ju en hel del ...
    Efter två år så hade jag fnulat färdigt och resultatet blev:

*Klösmärken- fyra diagonala klösmärken som symboliserar min kärlek till mina katter (och katter i största allmänhet)

*Jag ville ju också ha med "hela familjen" så- Alla familjemedlemmars månadsstenar, i form av briljanter- en cognacsfärgad för min man, en rubin för våran äldsta dotter, en bergskristall för våran yngsta dotter och en safir för mig själv, sattes i varje klösmärke.

Jag ville också ha min mamma med i ringen- hon dog för 15 år sedan...och så ville jag ha med min pappa.

Jag lät därför smälta ner:
    *Min mammas vigselring, min pappas vigselring, min egen förlovningsring och den provisoriska ringen vi vigdes med.

Vi vigde oss på vårat kära landställe- ett soldattorp som ligger helt avskiljt i en skogsglänta som vi älskar- och det ville jag också ha med.

SÅ- jag lät gravera in latituden i min ring...longituden i mannens ring, så det är först när ringarna stannar ihop som dom ger koordinaterna till vårat kära torp.

Resultatet blev nu en- för mig- sagolik ring som innehåller allt jag ville ha med

Jag är så nöjd!!

Ingen traditionell vigselring...men det gör ingenting!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-12 22:31
    Lite fakta för den som är intresserad:

18k rödguld
    8mm bred
    2.5mm tjock
    15.2 gram
    4st Briljanter 0.10ct

• Svar på tråden Jag vill bara visa min ring...
  • Lady o Lufsen

Bröllop på gång skrev 2009-04-12 23:01:19 följande:

Ibland gör han tom som hundarna o skakar på huvudet så att det skvätter åt alla håll o kanter! Ja, ja, de är ju för söta!

Så kan en av mina killar också göra...
  • Feline Felinae

Underbar ring och en underbar historia bakom den!

Ack, jag som hade bestämt mig för vilken ring jag skulle ha, nu blev jag sugen på klösmärken också...

• Lady o Lufsen

Feline Felinae skrev 2009-04-12 23:17:28 följande:

Underbar ring och en underbar historia bakom den!Ack, jag som hade bestämt mig för vilken ring jag skulle ha, nu blev jag sugen på klösmärken också...
    Tack Jag är kär i min ring!

Är det din katt i din pressbild?
    Vilken godbit!!
  • ElevenSeven

mkt fin ring! Var och tittade på ringar idag, det är ju en djungel!!

• Lady o Lufsen
    ElevenSeven skrev 2009-04-12 23:22:51 följande:
    mkt fin ring! Var och tittade på ringar idag, det är ju en djungel!!
    Tack!
    Ja jag vet, jag förstår inte hur man kan hitta "sin" ring i denna djungel...måste vara hur svårt som helst ju!?
    Lycka till med sökandet!
    Hittar du ingen så kolla upp möjligheterna att låta göra "en egen"!
  • Feline Felinae

Klart det är min katt
    Hon tackar för betyget!
    Det syns inte så bra på bilden men hon har lika gula ögon som din svarta.

• Lady o Lufsen

Feline Felinae skrev 2009-04-12 23:30:12 följande:

Klart det är min katt Hon tackar för betyget! Det syns inte så bra på bilden men hon har lika gula ögon som din svarta.
    Lite svårt att se när det gäller en svart katt på liten bild...men är det lite siames i henne?
  • Feline Felinae

Lady o Lufsen skrev 2009-04-12 23:31:29 följande:

Feline Felinae skrev 2009-04-12 23:30:12 följande:
    Lite svårt att se när det gäller en svart katt på liten bild...men är det lite siames i henne?
    La in den i galleriet så du kan se den lite större. Hon är en Burma och hon är brun, inte svart. Fast de har precis samma maskning som siameser så det är nog det du ser.

Vi har en katt till här hemma, så du förstår hur förtjust jag blev i dina klösmärken. Som sagt, en underbar idé kombinerad med familjens månadsstenar i.
  • Lady o Lufsen

Feline Felinae skrev 2009-04-12 23:42:51 följande:

Lady o Lufsen skrev 2009-04-12 23:31:29 följande:La in den i galleriet så du kan se den lite större. Hon är en Burma och hon är brun, inte svart. Fast de har precis samma maskning som siameser så det är nog det du ser.Vi har en katt till här hemma, så du förstår hur förtjust jag blev i dina klösmärken. Som sagt, en underbar idé kombinerad med familjens månadsstenar i.
    Ja, NU såg jag ju att hon är vackert brun! Och vilken ögonform!
    En riktig lite prinsessa ju!!
  • SpookyandKira

Vilken fin och unik ring! Harligt att du tankte pa katterna ocksa, de ar ju familjemedlemmar dom med! :)

Svar på tråden Jag vill bara visa min ring...