Jag vill bara visa min ring...
...som jag nu äntligen har lyckats lägga in en bild på i mitt galleri
Tyvärr så gör sig ringen inte lika bra på bild som jag hade hoppats Den borde ses i verkligheten!
Men jag vill berätta lite om min ring som jag designade själv och en guldsmedsmästare gjorde den så fin!
Vad jag ville var att ha med ALLT jag håller kärt i en o samma ring men jag visste inte riktigt hur jag skulle göra- det var ju en hel del ...
Efter två år så hade jag fnulat färdigt och resultatet blev:
*Klösmärken- fyra diagonala klösmärken som symboliserar min kärlek till mina katter (och katter i största allmänhet)
*Jag ville ju också ha med "hela familjen" så- Alla familjemedlemmars månadsstenar, i form av briljanter- en cognacsfärgad för min man, en rubin för våran äldsta dotter, en bergskristall för våran yngsta dotter och en safir för mig själv, sattes i varje klösmärke.
Jag ville också ha min mamma med i ringen- hon dog för 15 år sedan...och så ville jag ha med min pappa.
Jag lät därför smälta ner:
*Min mammas vigselring, min pappas vigselring, min egen förlovningsring och den provisoriska ringen vi vigdes med.
Vi vigde oss på vårat kära landställe- ett soldattorp som ligger helt avskiljt i en skogsglänta som vi älskar- och det ville jag också ha med.
SÅ- jag lät gravera in latituden i min ring...longituden i mannens ring, så det är först när ringarna stannar ihop som dom ger koordinaterna till vårat kära torp.
Resultatet blev nu en- för mig- sagolik ring som innehåller allt jag ville ha med
Jag är så nöjd!!
Ingen traditionell vigselring...men det gör ingenting!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-12 22:31
Lite fakta för den som är intresserad:
18k rödguld
8mm bred
2.5mm tjock
15.2 gram
4st Briljanter 0.10ct