Efter önskemål från Boomtown så ska jag berätta om vårt bröllop=)
Vi gifte oss borgligt i lördags i Hyttruinen Borgvik/Grums.
Jag hade Camilla på Salong City i Grums som frisör. Så jag tänke berätta om henne först. Camilla är inte bra på färg och slingor. När jag gick dit och skulle färga och slinga mitt hår hade jag med mig löshåret så hon såg hur det såg ut, ändå färgade hon det alldelses för mörkt för att passa ihopp med mitt löshår. Och hon hade velat göra mig ännu mörkare, fick verkligen säga ifrån att jag ville vara ljusare. Tyvärr tog jag inte upp löshåret direkt efteråt och jämförde när jag fortfarande var hos henne utan såg detta när jag kom hem, jag fick alltså ringa till henne och boka en ny tid för att åtgärda det. Hon hade svårt med tider så jag fick tillsist åka dit kl.8.15 på söndag morgon, helgen innan bröllopet. Min enda sovmorgon innan bröllopet som jag verkligen var ibehov av men alltså fick hoppa över. Hon åtgärdade håret gratis och det blev jätte bra. Väl på bröllopsdagen var hon jätte gullig bjöd på cider och choklad=) Håruppsättningen tog dock längre tid än vad hon sagt så det var precis att vi hann till fotografen. Camille är väldigt nogrann så även om tror att hon hinner så gör hon ofta inte det, så ska ni använda henne boka tidigare än vad hon säger så att ni verkligen hinner. Själva uppsättningen var toppen och jag är jätte nöjd, hon är väldigt duktig på håruppsättningar och billig. 1500kr för uppsättning och make up.
Vi hade Annika Lomarker som vigselförättare och hon var jätte bra. Vi hade ett genrep helgen innan där vi gick igenom allt. Jag hade själv utformat vigseln och träffats innan genrepet så vi fick vår vigsel precis som vi ville ha den. Rekommenderar henne starkt!
Vi hade vår vigsel i Hyttruinen. Dom håller på att reparera den så det stod en byggställning vid ena muren vilket jag inte meddelades om. Dåligt av henne som jag hyrde av att inte meddela men det var ingen som tänkte på den då vi var så vackra, haha =)
Trots att vi tre gånger pratat med ansvarig för forsen om att den måste sänkas så mycket som möjligt så var den på väldigt mycket och jag är osäker på om våra gäster hörde så mycket av vigseln. Vackert med vattnet på såklart men störande då det är så högt ljud. Blev dock väldigt vackra foton =)
Vi hade vår fest i Sparnäs skola som även är en bygdegård. Hyrde av Gunilla Ekström. Vi var och tittade på den två gånger innan bröllopet och provmöblerade tom. Gunilla var mycket till mötesgående och hjälpte oss på bästa sätt. Rekommenderar starkt!
Vi hade Conny från Atelje 13 i Grums som fotograf. Har ännu inte sett korten men han var jätte bra under själva fotograferingen. Det var väldigt roligt och jag vet att han är populär så jag tror nog korten kommer bli toppen. De skulle inte kunna bli annat med ett så vackert brudpar, haha =)
Vi hade mat från ICA Klingan i Grums. Grillplanka med grillad fläskfile, rostbiff och kycklingspett med mangosås. Massa frukt. Super gott!! Och jätte mycket mat! Vi var 44 gäster varav 9 var barn. Va hade beställt mat till 40 gäster på fyra brickor och det blev en hel orörd bricka över, plus lite mer. Rekommenderar starkt. Vi hade även baguetter därifrån som vi fick lite rabatt på då vi även beställt grillplanka därifrån.
Vi sov över på Kungskvarnen hotell i rummet med Jacuzzi. Jacuzzin var jätte skön att bada i efter festen, hade med oss vin och choklad doppade jordgubbar (som vi tog med oss från festen), tänkte igenon dagen och bara njöt. Sängarna var dock inte de bästa för de satt inte ihopp riktigt så vi kunde inte ligga brevid varandra om vi inte la oss i en säng. Fast å andra sidan kan varken han eller jag sova om vi ligger för nära varandra så det gjorde inget, men kan vara bra att känna till. Frukosten var inte stor men helt ok. 1095kr totalt med övernattning och frukost vilket jag tycker är helt ok.
Hmmm ja det tror jag var allt....
Det var en helt fantastisk dag och allt gick precis som vi ville.
Om ni har några andra frågor får ni höra av er. Jag kommer uppdatera bildgalleriet allt eftersom jag får bilder.
Lycka till ni andra bliviande äkta makar =)