• Valkyria84

Karlstad del 6

Letade som en tok efter förra Karlstad-tråden och hittade den tillsist, men då var den stängd. Så nu fortsätter vi goa värmlands töser och pôjker att diskutera och stötta varandra här=)

Boomtown: svarar här då förra tråden som sagt är stängd. Låter som en smart lösning med mat till självkostnadspris =)
    Vi ska inte vara i sockenstugan utan i bygdegården/sparnäs friskola. Ska förmodligen dit i slutet av april/början av maj och provmöblera för att se hur vi ska få till det =)

• Svar på tråden Karlstad del 6
  • Valkyria84

Ingen???
    Då puffar jag allt jag bara kan!!!!
    PUFF!!

• Flisa80

Men! Jag hade ju inte sett att den var stängd ju!! Att ingen hade skapat en ny tråd?! BRA att du gjorde det nu!!

Får hoppas att alla hittar hit, vi får puffa på allt vi kan!

• superman9000

Jag hoppar in här jag med.
    Ska gifta oss i augusti 2010 ute i de härliga värmländska skogarna. Har inget bestämt eller köpt håller bara på att planera fortfarande.
    Ng som vet någon bra catering som gör buffe i Karlstad området?

• Allez

Nu har jag handlat ljuslyktor till borden. Jag tror det är lika bra att passa på när man hittar nåt i rätt färg.

Jag gillade dem och de var billiga, mer rätt kan det knappat bli va?

Jag tycker att jag är ute så långt i förväg men det som nyss var 12 månader är nu åtta och en halv. Jag inser att det är nog bra att jag är ute i tid.

• Flisa80
    superman9000 skrev 2009-04-14 22:01:44 följande:
    Jag hoppar in här jag med. Ska gifta oss i augusti 2010 ute i de härliga värmländska skogarna. Har inget bestämt eller köpt håller bara på att planera fortfarande.Ng som vet någon bra catering som gör buffe i Karlstad området?
    Välkommen!

Vi beställer mat från Claessons, som gör både buffe och a la carte. Vi beställer dock förrätt och efterrrätt från a la carte menyn och har fixat ihop en egen liten buffé, så dom är toppen att jobba med på så sätt. Man får göra precis som man vill om man bara kommer med sina tankar och ideér.
  • Valkyria84

Så där ja!! Nu kommer ju en del i alla fall, härligt =)
    På lördag ska jag göra provuppsättning, ska bli så spännande, och så är det OSA dagen så efter det kan vi äntligen sätta igång på riktigt. Längtar efter inköp till festen men vill inte köpa något förän jag vet hur många vi blir, tror dock att de flesta kommer.

• Boomtown

Nu har jag hittat hit också Bra att du startade en ny tråd.

Nu har jag iallafall bokat VF. Känns skönt att ha det gjort.

Valkyria84:
    Hur görni med chaufförer ifall en del ska dricka då ni ska vara lite längre ut i "skogen". Vi ska ju vara i Kil, en del kommer att sova över och en del inte. Men det får väl bli som det blir antar jag. Samåka kanske.

• Valkyria84

Boomtown:
    Vigselplats och övernattning ligger i anslutning till varandra och festlokalen ligger 2 km ifrån så man kan gå. Vi kommer inte att ordna med skjuss och så till våra gäster utan det får de lösa själva. Vi dricker inte alkohol och bjuder inte på det på festen heller. Kommer att vara ganska många barn med så det naturliga sättet för gästerna är väl att en är nykter och kör själv =)Har ni tänkt att ordna med chafför?

• KungKB

Hej, Kul med en Karlstad-tråd. Vi gifter oss 4 juli i Hammarö kyrka. Är det någon som har något bra tips på transport från kyrkan till bröllops lokalen för oss? Letar febrilt men har inte hittat något ännu.

Svar på tråden Karlstad del 6