• Valkyria84

Karlstad del 6

Letade som en tok efter förra Karlstad-tråden och hittade den tillsist, men då var den stängd. Så nu fortsätter vi goa värmlands töser och pôjker att diskutera och stötta varandra här=)

Boomtown: svarar här då förra tråden som sagt är stängd. Låter som en smart lösning med mat till självkostnadspris =)
    Vi ska inte vara i sockenstugan utan i bygdegården/sparnäs friskola. Ska förmodligen dit i slutet av april/början av maj och provmöblera för att se hur vi ska få till det =)

• Svar på tråden Karlstad del 6
  • Kotten1981

Nej, den här tråden går sakta.. Själv letar jag lokal, i Karlstad är det verkligen ONT om sådana... Tips, någon? Vi blir nog många, kanske 80 gäster. Ringde Dömle, och det lät jättefint. Och jättedyrt. Så det alternativet har jag nog avfört.

• Boomtown
    Kotten1981 skrev 2009-07-10 07:05:44 följande:
    Nej, den här tråden går sakta.. Själv letar jag lokal, i Karlstad är det verkligen ONT om sådana... Tips, någon? Vi blir nog många, kanske 80 gäster. Ringde Dömle, och det lät jättefint. Och jättedyrt. Så det alternativet har jag nog avfört.
    Ska ni ha lokal med egen mat eller letar ni efter en restaurang? Ska det vara i eller går det bra utanför Karlstad?
  • Kotten1981

Boomtown: Oj..helst egen mat. I restaurang verkar ju bli skitdyrt tycker jag..? Är otroligt dåligt insatt och har precis börjat kolla runt...men hjälp vad svårt. Nån som vet bra restauranger och/eller lokaler??

• Boomtown
    Kotten1981 skrev 2009-07-10 18:04:07 följande:
    Boomtown: Oj..helst egen mat. I restaurang verkar ju bli skitdyrt tycker jag..? Är otroligt dåligt insatt och har precis börjat kolla runt...men hjälp vad svårt. Nån som vet bra restauranger och/eller lokaler??
    Apertin tänkte jag ha. Men det kostade 3500 kr att hyra + mat. Och så dubbelbokade de mig utan att be om ursäkt så jag har bytt ställe.

Jag är ju mer insatt i lokaler i Grums, tyvärr. Kolla med hembygdsföreningen i Karlstad (det borde väl finnas) Vart ska ni gifta er? I kyrkan? Då finns det ofta en sockenstuga som hör till. Ofta svinbilligt. Det är ju kanske inte det finaste, men det lättaste alternativet.
  • Kotten1981

Apertin; dit får man inte ha med egen sprit va?? På Dömle kostade det hur mkt som helst, 100-150 kr för en flaska vin. Och sen skulle gästerna själva få betala i baren.

Vi vill gärna köpa alkohol själva, och ha catering. Känns bäst så. Men var man skall vara, det har jag ingen aning om..

• Flisa80
    Kotten1981 skrev 2009-07-11 06:38:21 följande:
    Apertin; dit får man inte ha med egen sprit va?? På Dömle kostade det hur mkt som helst, 100-150 kr för en flaska vin. Och sen skulle gästerna själva få betala i baren.Vi vill gärna köpa alkohol själva, och ha catering. Känns bäst så. Men var man skall vara, det har jag ingen aning om..
    Vi var på Träfotere. Inte den vackraste lokalen i sig men ute är det vackert. Kostade typ 2400 tror jag för fredag lördag söndag, och för 90 gäster. Du kan ta dit allt själv då, mat, dricka osv...
  • Flisa80
    Boomtown skrev 2009-07-04 21:33:14 följande:
    Välkommen hem! Hur har ni haft det? En liten reseberättelse på lut kanske?Jag har börjat att fundera över hur buketten ska se ut och så har jag gjort en provuppsättning. Bild finns i galleriet. Inbjudningskorten är iväg men ingen har svarat än. Det blir väl vid osa datumets utgång antar jag.
    Reseberättelse var det....

Vi var alltså till Bali och vi startade på orten Sanur, där vi bodde i en vecka. Hotellet var fantastiskt, mercureresortsanur.com/ och i början tyckte vi nästan att vi bodde lite väl flott, vi kände oss nästan (men bara nästan) obekväma. Det gick snabbt över. Underbar personal, toppenfin frukostbuffé, och rosenbladsdekorerad säng när vi anlände. Vi fick dessutom ett blomsterarrangemang, fruktkorg och en tårta som det stod typ "Happy honeymoon" på. Kändes roligt. Stranden var härlig, havet alldeles ljummet och poolen svalkade. Precis bredvid hotellet, mer eller mindre direkt på stranden, fanns fem små restauranger där vi åt lunch varje dag. Fantasrisk utsikt ovch toppenbra mat för ca 30-40 kronor. För oss båda då alltså.

Reste runt på Bali tillsammans med en chaufför, Kadek, som goda vänner rekommenderat. Han var toppen och vi fick en ny vän i honom. Han guidade på helt ok engelska och vi fick se massor av spännande och vackra saker på Bali. Tempel, monkey-forest, silver- trä- och batikhantverk, snorkla på korallrev, risterasser, de balinesiska danserna "Barong" och "Kecak". Fantastiska solnedgångar, goood mat, kul shopping i Kuta.

Andra veckan bodde vi i Legian som ligger lite utanför Kuta, surfarstället nr 1 på Bali. Nästan lika fint men med betydligt mycket mer folk att titta på. Kul att se på surfarna, fast själva vågade vi inte.

Framför allt var det otroligt skönt att komma bort från allt här hemma och bara få rå om varandra. Detta var den bästa resa jag har gjort och då har jag ändå rest ganska mycket. Förmodligen för att det var vår bröllopsresa.
    Ingenting gick fel eller strulade, det var riktigt skönt. (Resan hem, på 35 timmar, var dock inte lika skön....)
  • Nomel

Hej!
    Jag är alldeles ny här, han friade i juni och vi planerar bröllop till nästa sommar. Boomtown: Har du fått tag i någon som kan sjunga? Annars har jag kontakter för detta, du kan ringa 0731-544 399 om du ännu inte fått tag på någon.

Boomtown skrev 2009-06-15 15:54:01 följande:
    Är det ingen som vet någon som är duktig på att sjunga? Vi vill förhöja stämningen på vår borgeliga vigsel. Så snälla kom med tips.
  • Kotten1981

Vad är Grands matsalar för nåt?? Hyr de ut? Ligger väl ovanför Cubus va, tyckte jag mig sett nånstans..? Verkar superfint, men frågan är om de lånar ut lokalen för bröllop och liknande.. Nån som vet??

• Boomtown
    Nomel skrev 2009-07-11 19:38:34 följande:
    Hej!Jag är alldeles ny här, han friade i juni och vi planerar bröllop till nästa sommar. Boomtown: Har du fått tag i någon som kan sjunga? Annars har jag kontakter för detta, du kan ringa 0731-544 399 om du ännu inte fått tag på någon.
    Hej och välkommen hit.

Tack snälla! men nu har det ordnat sig. jag höll på att få hjärnsläpp innan jag visste det.
  • Boomtown

Flisa80:

Er resa lät helt underbar. Jag känner igen mig i det där att man inte passar in i för flotta ställen. Men tur att det gick över. Jag tänker på det när jag kollar runt på hotellen. Man ska ju våga närma sig frukostrestaurangen utan att krypa längs väggarna för att man tror att man har fel dresscode på sig typ. Det är ju grynt fint och billigt i Bali men tyvärr så skulle vi aldrig palla resan dit. Det är för långt. Så det får bli en dröm. Ett minne för livet för er

Det var inte mycket bilder på fotografens hemsida va? Jag tycker att det var lite rörigt med infon så jag fattade inte riktigt vilka som var ni om jag ska vara ärlig. Hoppas att du återkommer med mer bilder.

• MrsMuffin

Nån som vet hur många som får plats på café August?? Vad är Golfrestaurangen för något..???

• Flisa80
    Boomtown skrev 2009-07-11 21:38:18 följande:
    Flisa80:Er resa lät helt underbar. Jag känner igen mig i det där att man inte passar in i för flotta ställen. Men tur att det gick över. Jag tänker på det när jag kollar runt på hotellen. Man ska ju våga närma sig frukostrestaurangen utan att krypa längs väggarna för att man tror att man har fel dresscode på sig typ. Det är ju grynt fint och billigt i Bali men tyvärr så skulle vi aldrig palla resan dit. Det är för långt. Så det får bli en dröm. Ett minne för livet för er Det var inte mycket bilder på fotografens hemsida va? Jag tycker att det var lite rörigt med infon så jag fattade inte riktigt vilka som var ni om jag ska vara ärlig. Hoppas att du återkommer med mer bilder.
    Nä, 35 timmar resa är/var extremt jobbigt. Tur att vi inte riktigt var medvetna om att det var SÅÅÅÅ långt innan vi reste. Din beslkrivning av frukostupplevelsen var mitt i prick!! Det var min "skräck" också, fast det blev aldrig så.

Konstigt med bilderna, för när jag klickar på länken så kommer vi upp längst upp. Det är ett kollage på oss, med 5 bilder, med titeln, en, för mig, ny typ av foto...typ...
  • Boomtown
    Flisa80 skrev 2009-07-12 09:08:25 följande:
    Nä, 35 timmar resa är/var extremt jobbigt. Tur att vi inte riktigt var medvetna om att det var SÅÅÅÅ långt innan vi reste. Din beslkrivning av frukostupplevelsen var mitt i prick!! Det var min "skräck" också, fast det blev aldrig så. Konstigt med bilderna, för när jag klickar på länken så kommer vi upp längst upp. Det är ett kollage på oss, med 5 bilder, med titeln, en, för mig, ny typ av foto...typ...
    Jo men då gissade jag ju rätt. Jag trodde att jag skulle komma till en länk med bara foton, inte en blogg. vad vackra ni var! jag vill också ta kort i en skog, var var ni? Härliga färger och fint att blanda reportage och vanliga.
  • Boomtown

Kotten1981 :

På Apertin får man tyvärr inte ta med egen sprit och de vet hur man saltar notan. Grands matsalar vet jag inget om. Kanske går att söka på internet?

MrsMuffin:

90 gäster får det plats på cafe August. Kolla deras hemsida:
    cafeaugust.se/restaurangen.html

Golfrestaurangen är känd för god mat men jag tycker inte att det är ett dugg mysigt. Lunchdepå med kantiner ungefär. Men det gå väl att möblera och göra mysigt. Fin utsikt vid sjön.

• MrsMuffin

Får man ta med eget på café August tror ni...? Liksom bara hyra lokalen???

Svar på tråden Karlstad del 6