Boomtown skrev 2009-07-04 21:33:14 följande:
Välkommen hem! Hur har ni haft det? En liten reseberättelse på lut kanske?Jag har börjat att fundera över hur buketten ska se ut och så har jag gjort en provuppsättning. Bild finns i galleriet. Inbjudningskorten är iväg men ingen har svarat än. Det blir väl vid osa datumets utgång antar jag.
Reseberättelse var det....
Vi var alltså till Bali och vi startade på orten Sanur, där vi bodde i en vecka. Hotellet var fantastiskt,
mercureresortsanur.com/ och i början tyckte vi nästan att vi bodde lite väl flott, vi kände oss nästan (men bara nästan) obekväma. Det gick snabbt över. Underbar personal, toppenfin frukostbuffé, och rosenbladsdekorerad säng när vi anlände. Vi fick dessutom ett blomsterarrangemang, fruktkorg och en tårta som det stod typ "Happy honeymoon" på. Kändes roligt. Stranden var härlig, havet alldeles ljummet och poolen svalkade. Precis bredvid hotellet, mer eller mindre direkt på stranden, fanns fem små restauranger där vi åt lunch varje dag. Fantasrisk utsikt ovch toppenbra mat för ca 30-40 kronor. För oss båda då alltså.
Reste runt på Bali tillsammans med en chaufför, Kadek, som goda vänner rekommenderat. Han var toppen och vi fick en ny vän i honom. Han guidade på helt ok engelska och vi fick se massor av spännande och vackra saker på Bali. Tempel, monkey-forest, silver- trä- och batikhantverk, snorkla på korallrev, risterasser, de balinesiska danserna "Barong" och "Kecak". Fantastiska solnedgångar, goood mat, kul shopping i Kuta.
Andra veckan bodde vi i Legian som ligger lite utanför Kuta, surfarstället nr 1 på Bali. Nästan lika fint men med betydligt mycket mer folk att titta på. Kul att se på surfarna, fast själva vågade vi inte.
Framför allt var det otroligt skönt att komma bort från allt här hemma och bara få rå om varandra. Detta var den bästa resa jag har gjort och då har jag ändå rest ganska mycket. Förmodligen för att det var vår bröllopsresa.
Ingenting gick fel eller strulade, det var riktigt skönt. (Resan hem, på 35 timmar, var dock inte lika skön....)