• Valkyria84

Karlstad del 6

Letade som en tok efter förra Karlstad-tråden och hittade den tillsist, men då var den stängd. Så nu fortsätter vi goa värmlands töser och pôjker att diskutera och stötta varandra här=)

Boomtown: svarar här då förra tråden som sagt är stängd. Låter som en smart lösning med mat till självkostnadspris =)
    Vi ska inte vara i sockenstugan utan i bygdegården/sparnäs friskola. Ska förmodligen dit i slutet av april/början av maj och provmöblera för att se hur vi ska få till det =)

• Svar på tråden Karlstad del 6
  • Boomtown

En mycket givande bröllopsberättelse Valkyria84!
    Ja salong city är SUPERSEG!! Det har du rätt i, synd att det inte blev bra första gången.Man har ju inte all tid i värden precis. Bra tips med övernattning på Kungskvarnen.

Ni var jättevackra och jag hoppas att du lägger ut mer bilder snart.

• Allez

Grattis Valkyria och tack för att du delade med dig av erfarenheterna!

• starlet2
    Candelight skrev 2009-06-04 23:46:31 följande:
    Hej! Är det någon som vet var man kan lära sig dansa (wiener)vals eller riktigt bra foxtrot till bröllopet? Gärna i Karlstad med omnejd.
    Vi gick på privatlektion hos Yngves danskurser och lärde oss dansa vals/wienervals bra på endast en lektion. Yngve hjälper till med koreografi och det var en väldigt effektiv och bra lektion vi fick. Gick också mycket bra att dansa vår bröllopsvals ;)

tel: 054 - 52 19 30
  • Boomtown

Någon som vet om blomsteraffären i Grums är bra?

Kan ni inte lista upp vilka datum ni ska gifta er? Det är så svårt att få en överblick

• Boomtown

Är det ingen som vet någon som är duktig på att sjunga? Vi vill förhöja stämningen på vår borgeliga vigsel. Så snälla kom med tips.

• Flisa80

Vi gifte oss i lördags och det var Amazing!!!! Knappt en droppe regn, och solen kom fram precis när vi stod framme vid altaret. Det var magiskt....

• Valkyria84

GRATTIS Flisan80! Nu är du fru =) Hur känns det? Overkligt?

• Boomtown
    Flisa80 skrev 2009-06-15 17:34:04 följande:
    Vi gifte oss i lördags och det var Amazing!!!! Knappt en droppe regn, och solen kom fram precis när vi stod framme vid altaret. Det var magiskt....
    Grattis!!!!
    Vi förväntar oss en detaljerad redogörelse för bröllopsdagen
    Vilken tur ni hade med vädret, nu när det har varit så regnigt och kyligt. Hoppas att vi får se många fina bilder.
  • Allez
    Flisa80 skrev 2009-06-15 17:34:04 följande:
    Stort grattis! Återkom snart med mer information om dagen!
  • Flisa80

Tack valkyria, boomtown och allez!!!

Tänk, nu är jag fru!!!! Det är knäppt, för folk titulerar en med "fru Strandberg" nu. Hehe. Det är väl bara att njuta, för det är ju inte länge man blir så tjusigt bemött!!

Dagen var toppen. Började med några härliga timmar på salongen, där dock en överraskning väntade! Halv 11 skulle vår fotograf Helena dyka upp, men istället kommer en kille traskandes med en massa väskor. Det visade sig att hon hade fått magsjuka!!! 3 på natten hade hon messat Martin då och kollat om han kunde ta vårt bröllop istället. Det är helt knäppt, men han hade fått sin första avbokning ett par dagar innan, den första på många år!!!, just för denna lördagen. Så han kom och plåtade oss från halv 11 på förmiddagen till 11 på kvällen. Och han var FANTASTISK!!! Längtar mer efter att se hans bilder än vad jag gör till Bali, som vi åker till i övermorgon!

Vigseln var magisk, med ingångslåten för piano och cello som maken hade skrivit, och all annan musik som våra vänner framförde. De var otroligt bra!

Själva bröllopsfesten var så otroligt trevlig. Jag kan inte fatta vilka underbara vänner vi har som säger så snälla ord om oss. Otroligt roligt att höra andra prata om min man, jag vet ju att han är snäll, men det är fantastiskt att höra andra prata om honom på det viset. Vi känner oss otroligt tacksamma och rätt så ödmjuka faktiskt, med insikten om att vänner och familj är det bästa som finns. Det kände vi mycket starkt i lördags! Den bästa dagen i mitt liv, hittills, helt klart! Jättemånga bra tal, otroligt mycket bra musik av våra vänner, och en hel del tårar under dessa timmar. Men ännu mer skratt, jag har faktiskt träningsvärk i magen!!

Lägger in nån bild, men de bästa får vänta för de har förhoppningsvis vår fotograf tagit!

Kram på er och ha det så bra, jag tittar kanske in i morgon men annars är det Bali som gäller, så då ses vi om några veckor igen. Då kanske nån mer har hunnit sväva fram till altaret?!

Å, jag glömde ju säga... Mitt i vigseltalet (tror jag det var) så hörde vi en liten konstig "tuta". Eftersom jag kände igen detta läte oerhört väl så visste jag genast att min älskade hade glömt att stänga av sin iPhone och hade fått ett sms!!! Och jag kunde verkligen inte sluta fnissa! Tur vi hade en vf som skämtade bort det hela. Hahahah. Det var faktiskt kul, vi lär ju inte glömma det iaf, och förmodligen ingen annan!!!

Svar på tråden Karlstad del 6