• Valkyria84

Karlstad del 6

Letade som en tok efter förra Karlstad-tråden och hittade den tillsist, men då var den stängd. Så nu fortsätter vi goa värmlands töser och pôjker att diskutera och stötta varandra här=)

Boomtown: svarar här då förra tråden som sagt är stängd. Låter som en smart lösning med mat till självkostnadspris =)
    Vi ska inte vara i sockenstugan utan i bygdegården/sparnäs friskola. Ska förmodligen dit i slutet av april/början av maj och provmöblera för att se hur vi ska få till det =)

• Svar på tråden Karlstad del 6
  • Flisa80

Hej brudar.

Guess what?!
    Jag blev tagen igår, igen!
    Nu var det alla mina kollegor som tydligen hade planerat möhippa i 2 månader, jag hade verkligen inte fattat något alls. Trodde inte för fem ören att jag skulla bli hippad av dem.

Det blev den lite mer klassiska varianten men skumpa i solskenet, underbar lunch utomhus i stadsparken, uppsminkar och friserad lagom till ett sexparty (eller var det heter). Det var premiär för mig så det var lite lagom genant. Det var jag och mina tjejkollegor samt en av killarna (han är som en av tjejerna). Jag fick 300 kr att handla för till bröllopsnatten och var tvungen att motivera varför. Sen ramlade det in lika mycket folk till från jobbet som hade med sig massa god mat. Vi var då hemma hon min bästa vän/kollega. Mitt uppdrag under kvällen var att i detalj redogöra för min och min blivande klädsel med alla, en och en, under kvällen. Herregud. Sen drog vi vidare till Harrys där jag fick fler uppdrag såsom att fotografera olika typer av män.

Jösses, jag sa ju att jag ville ha en hippa till eftersom det var så roligt, men jag trodde ju inte att jag faktiskt skulle få det!!

Hur går det för er då? Ingen mer som har blivit hippad i helgen??

• Boomtown

Vi har fått lite ändrade planer för vi har blivit dubbelbokade på Apertin. Jag gråter inte för det för herregud vad det skenade iväg med pengarna. Nu har vi bokat Longs hembygdsgård den 29 augusti. Altså 1 månad före vårt datum. Börjar bli lite stressad. Var det någon mer som hade bokat Long här? Nu är det en massa planer på en smaskig buffe. Några tips?

• Boomtown

Flisa80:
    Nu har du väl blivit ordentligt hippad. Häftigt att bli så överaskad! Det låter som om du hade en stenkul kväll.

• Flisa80
    Boomtown skrev 2009-05-17 16:51:47 följande:
    Vi har fått lite ändrade planer för vi har blivit dubbelbokade på Apertin. Jag gråter inte för det för herregud vad det skenade iväg med pengarna. Nu har vi bokat Longs hembygdsgård den 29 augusti. Altså 1 månad före vårt datum. Börjar bli lite stressad. Var det någon mer som hade bokat Long här? Nu är det en massa planer på en smaskig buffe. Några tips?
    Ja, vi hade skitroligt, men nu får det räcka. Jag har inte tid med fler hippor.

Apertin funderade vi också på, men insåg att det skulle kosta 10 000 bara för att vi fick vara där + dekoration och personal, på tok för mycket pengar för oss. Dessutom anar jag att maten inte var billig där heller...

Long har jag hört talas om här på bt, men aldrig innan. Vet ingeting om det faktiskt.

Behöver ni gå ut med ändrat datum nu då, till era gäster??? Och vad sa Apertin egentligen om att de hade dubbelbokat er??
  • Boomtown
    Flisa80 skrev 2009-05-17 17:54:14 följande:
    Ja, vi hade skitroligt, men nu får det räcka. Jag har inte tid med fler hippor.Apertin funderade vi också på, men insåg att det skulle kosta 10 000 bara för att vi fick vara där + dekoration och personal, på tok för mycket pengar för oss. Dessutom anar jag att maten inte var billig där heller...Long har jag hört talas om här på bt, men aldrig innan. Vet ingeting om det faktiskt.Behöver ni gå ut med ändrat datum nu då, till era gäster??? Och vad sa Apertin egentligen om att de hade dubbelbokat er??
    De tyckte inte att jag hade bokat "definitivt" Fast jag har mailat och ringt om 1000 detaljer. Trodde dom att jag gjorde det för skojs skull eller? Och så har jag frågat när jag skulle betala in bokningsavgiften. Jag har mailat och avbokat nu, orkar inte ringa. Men jag har fortfarande inte fått svar. Var ni där på brudsamtal? Hur mycket fick ni betala? Det kommer nog en fin räkning till mig. Hoppas att dom inte krånglar med mig för det orkar jag inte.
    Ja maten var inte billig precis. Lika bra att det blev så här. Jag har suttit i telefonen i flera dagar nu och ändrat datum till släktingar och bokat nytt ställe och allt.
  • Allez

Åh en hippa till, vad kul Flisa!

• Allez
    Valkyria84 skrev 2009-05-18 12:59:41 följande:
    Jag blev hippad i lördags:www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m3417010.htm...
    Rolig läsning!

Fast vad jag ryser (av vällust) när jag läser att det är två veckor och fem dagar kvar. Det måste vara riktigt härligt.
  • Flisa80
    Boomtown skrev 2009-05-17 18:19:30 följande:
    De tyckte inte att jag hade bokat "definitivt" Fast jag har mailat och ringt om 1000 detaljer. Trodde dom att jag gjorde det för skojs skull eller? Och så har jag frågat när jag skulle betala in bokningsavgiften. Jag har mailat och avbokat nu, orkar inte ringa. Men jag har fortfarande inte fått svar. Var ni där på brudsamtal? Hur mycket fick ni betala? Det kommer nog en fin räkning till mig. Hoppas att dom inte krånglar med mig för det orkar jag inte. Ja maten var inte billig precis. Lika bra att det blev så här. Jag har suttit i telefonen i flera dagar nu och ändrat datum till släktingar och bokat nytt ställe och allt.
    Nä vi var faktiskt aldrig där på möte, vi kände tidigt att det skulle barka hän på tok för mycket ekonomiskt. Dessutom fick vi inte det datum som vi helst ville ha så när vi fick tag i en annan lokal på rätt datum så avbokade vi.
  • Allez

Nu har jag fått tag på en solist. Under dagen hoppas jag även få tag på en frisör. Vill gärna ha folk jag känner i så stor utsträckning som möjligt för det känns speciellt för mig på det viset.

Förutom bokning av kyrka och lokal är i alla fall lite klart.

Fotograf - pappa
    Solist - en god vän
    Smycken - gör min syster

Oj, det blev inte mer än tre punkter, tur att vi har jättelång tid på oss.

Svar på tråden Karlstad del 6