• Valkyria84

Karlstad del 6

Letade som en tok efter förra Karlstad-tråden och hittade den tillsist, men då var den stängd. Så nu fortsätter vi goa värmlands töser och pôjker att diskutera och stötta varandra här=)

Boomtown: svarar här då förra tråden som sagt är stängd. Låter som en smart lösning med mat till självkostnadspris =)
    Vi ska inte vara i sockenstugan utan i bygdegården/sparnäs friskola. Ska förmodligen dit i slutet av april/början av maj och provmöblera för att se hur vi ska få till det =)

• Svar på tråden Karlstad del 6
  • Allez

Oj, nu blev jag faktiskt tårögd, ha en underbar resa!

• Flisa80
    Allez skrev 2009-06-16 16:39:43 följande:
    Oj, nu blev jag faktiskt tårögd, ha en underbar resa!
    Hihi...

TACK, det ska vi ha!
  • Boomtown

Nu har Vi varit in till stan och provsmakat tårtfyllningar. Det var godare än vad jag trodde. Det kommer att bli skogshallon och vit choklad. Bild på tårtan finns i galleriet, som vi har valt.

• Allez
    Boomtown skrev 2009-06-16 21:19:53 följande:
    Nu har Vi varit in till stan och provsmakat tårtfyllningar. Det var godare än vad jag trodde. Det kommer att bli skogshallon och vit choklad. Bild på tårtan finns i galleriet, som vi har valt.
    Var är det ni ska ha tårtan ifrån. Vad kostar tårta egentligen?
  • Boomtown
    Allez skrev 2009-06-17 20:07:24 följande:
    Var är det ni ska ha tårtan ifrån. Vad kostar tårta egentligen?
    Vi beställer från tårtpinglan.se
    Det kostar 45 kr biten inklusive provsmakning. Men det går ju även att beställa från Konsum och Maxi Jag har inte kollat priserna där.
  • Allez

Tack! Just att välja tårta ska bli väldigt kul.

• La Kay

Hej på er!

Jag är ny i Värmlandsgänget och ser fram emot många roliga "samtal" med er!

Jag är ny på forumet och har inte hunnit bevandra mig i alla delar av BT än. Men jag har verkligen saknat en Karlstadprofil så det är var en glad överraskning. Jag och min blivande är nya i Karlstad så vi känner inte till alla bra grejer typ festlokaler, konditorier, tryckerier etc.

Vi planerar för vinterbröllop i februari och har redan besökt Alsters kyrka. Hoppas det blir den för den är såååå fin!!!

Min älskade Anders friade förra söndagen mitt i renoveringen av gästrummet så jag är nyförlovad och väldigt lycklig. Men jag har då planerat denna händelse i ett antal år så det känns som om det bara är detaljerna kvar och det är ju dom som kräver planering och arbete. Det andra är ju mest dagdrömmar som är så härliga att det inte känns som ngt besvär...!!!

Jag ligger nog ganska långt framme redan i planeringen men man vet ju att man ska vara ute i god tid så det känns okej. Särskilt med tanke på att jag har ett ganska krävande jobb och jag vill absolut inte vara stressad i höst/vinter pga jobb och bröllopsplanering. Det skall ju vara en kul tid, eller hur

Är det någon mer som planerar vinterbröllop? Är det någon som har erfarenhet av statshotellet som festlokal? Vi vill vara inne i stan nära tågstation och andra hotell för långväga gäster. Finns det ngn annan festlokal i gammal stil i stan som har kök för catering?

Jag har bara varit hos frisör en gång i Karlstad, Jacobson och Schmid. Är dom bra? Man vill ju ha en frisör man litar på och som känner ens hår och stil. Ska jag byta bör jag ju göra det nu...

Och hur är det med brudbutiken i Degerfors? Jag gillar verkligen Pronovias och San Patricks klänningar med spets. FInns det många sådana där? FInns det någon annan butik med brudklänningar i stan?

Sorry, många frågor på en gång... Men jag är ju så nyfiken och uppspelt. Detta känns såååå kul!!!! Bra att ha likasinnade på detta forum som man kan bolla ideer med. Jag har mest en massa singelkompisar som inte är i samma sinnesstämning som jag. Om ni förstå vad jag menar..?? Man vill ju inte tråka ut dem med en massa snack om brudbuketter och vinval direkt.

Jo, mer frågor... Måste man ha sådana där små godispåsar till gästerna? Vad är de till för? Vad förväntar sig gästerna egentligen av "krusiduller" i form av trycksaker, roliga/gulliga attiraljer. Jag vill nog ha ett ganska enkelt och stilfullt bröllop med fokus på romantik och PARTY på kvällen.

Hoppas jag inte har tråkat ut er...

Kay

• Valkyria84

Kay:
    Grattis och välkommen till Karlstad!! Vart har ni bott innan?
    Hoppas verkligen ni ska trivas i Karlstad och här på BT. Förstår absolut din sits om att man inte vill tråka ut sina vänner med allt bröllopstjat, det är det vi på BT är till för=)
    Kan tyvärr inte svara på dina frågor då jag själv bara bott i Karlstad i två år och vi bor nu i Edsvalla och Gifte oss i Borgvik/Grums vilket gjorde att vi använde Grums till det mesta.

• Allez

Välkommen La Kay.
    Jag planerar också vinterbröllop. tyvärr har jag dålig koll på det du frågar om.

• La Kay

Hej Valkyria och Allez,

Jag får meddela längre fram hur det går med detaljerna, men just nu har jag ett break och ska till Frankrike i två veckor med min blivande och hans barn. Ska bli såååå skönt med lite ledighet.

Allez, var ska du gifta dig och när? Var står du i ditt planerande? Valkyria, vi har också tittat på Borgvik, verkar himla fint där.. Men det blir nog Karlstad för vår del, enklare rent logistiskt känns det som.

Vi hör längre fram!! Njut i sommarvärmen. Själv skall jag tillbringa närmsta två dagarna i en bil, puh... Men sen - vin, god mat, alperna och Annecysjön!!! Can't wait..

Hej hopp!

Kay

Svar på tråden Karlstad del 6