• Valkyria84

Karlstad del 6

Letade som en tok efter förra Karlstad-tråden och hittade den tillsist, men då var den stängd. Så nu fortsätter vi goa värmlands töser och pôjker att diskutera och stötta varandra här=)

Boomtown: svarar här då förra tråden som sagt är stängd. Låter som en smart lösning med mat till självkostnadspris =)
    Vi ska inte vara i sockenstugan utan i bygdegården/sparnäs friskola. Ska förmodligen dit i slutet av april/början av maj och provmöblera för att se hur vi ska få till det =)

• Svar på tråden Karlstad del 6
  • Allez

Idag är det precis ett halvår kvar till vi gifter oss. Vi har bestämt hur inbjudningskorten ska se ut och har börjat köpa material till dom. Det känns som om tiden kommer springa iväg de närmsta månaderna.

Hur lång tid innan tycker ni att man ska skicka iväg dom. Vi gifter oss ju 2 januari och med tanke på att det är jul och nyår alldeles innan kanske man inte ska skicka dom för sent. Vad tror ni om 2,5 månader. Alltså i mitten av oktober?

• Flisa80

Hejsan hejsan.

Nu är vi hemma från bröllopsresan till Bali....

Hur går det för er alla som har det roliga kvar??

• Boomtown
    Allez skrev 2009-07-02 12:06:12 följande:
    Idag är det precis ett halvår kvar till vi gifter oss. Vi har bestämt hur inbjudningskorten ska se ut och har börjat köpa material till dom. Det känns som om tiden kommer springa iväg de närmsta månaderna.Hur lång tid innan tycker ni att man ska skicka iväg dom. Vi gifter oss ju 2 januari och med tanke på att det är jul och nyår alldeles innan kanske man inte ska skicka dom för sent. Vad tror ni om 2,5 månader. Alltså i mitten av oktober?
    Ja det blir väl bra. Men inte tidigare tycker jag. Och då hinner de planera i lugn och ro för kläder och present till er innan jul.
  • Boomtown
    Flisa80 skrev 2009-07-04 20:58:33 följande:
    Hejsan hejsan.Nu är vi hemma från bröllopsresan till Bali.... Hur går det för er alla som har det roliga kvar??
    Välkommen hem! Hur har ni haft det? En liten reseberättelse på lut kanske?

Jag har börjat att fundera över hur buketten ska se ut och så har jag gjort en provuppsättning. Bild finns i galleriet. Inbjudningskorten är iväg men ingen har svarat än. Det blir väl vid osa datumets utgång antar jag.
  • Kotten1981

Kanske kan hänga på här...är alldeles ny på BT och kan absolut noll och intet om bröllop. Men hoppas på att få gifta mig nästa sommar. Mannen har inte friat än, men tror han är på G, och eftersom jag är så förutseende var jag tvungen att bli medlem här.

Hur långt ni förväg måste man börja planera?? Är det naivt att hinna ordna ett bröllop till nästa sommar, om man börjar planera NU?

Nån som vet ngn trevlig festlokal i Karlstad m omnejd??? Gärna med plats för en 80-90 gäster...typ.

Ha en bra dag!

• Flisa80
    Boomtown skrev 2009-07-04 21:33:14 följande:
    Välkommen hem! Hur har ni haft det? En liten reseberättelse på lut kanske?Jag har börjat att fundera över hur buketten ska se ut och så har jag gjort en provuppsättning. Bild finns i galleriet. Inbjudningskorten är iväg men ingen har svarat än. Det blir väl vid osa datumets utgång antar jag.
    Jättefin uppsättning, det kommer att bli bra!!
    Din ring ser ut att vara en sån som jag har, fast jag valde fem stenar och inte sju. I love it!!

Vad ska du ha för blommor tror du i buketten?
  • Boomtown
    Flisa80 skrev 2009-07-06 10:05:53 följande:
    Jättefin uppsättning, det kommer att bli bra!!Din ring ser ut att vara en sån som jag har, fast jag valde fem stenar och inte sju. I love it!!Vad ska du ha för blommor tror du i buketten?
    Tack! Så du tror uppsättningen blir bra? Jag känner mig nog nöjd. Förutom att jag inte kan använda tiaran till för det är stenar i den och pärlor i klänningen så frisören tyckte inte att det passade ihop. Men jag ska ha pärlnålar i bak och uppe på huvudet vid lockarna. Men det känns ju så tomt fram. Jag lägger in en bild i galleriet, vad tycke ni? Stilrent eller tomt? Jag vet, jag ser dödens allvarlig ut på bilden.

Min ring älskar jag!! Jag kan inte låta bli att prova den. Gubben min frågade om jag verkligen kunde åka på semester utan den

Jag funderar på att ha röda och orange rosor, kanske fresia och såna där röda bär. Gärna lite blommor mellan rosorna så det blir lite luftigt romantiskt, eller vad jag ska säga. Någon mer sort möjligtvis, vet inte. Ska till floristen någon dag och beställa så får vi se vad hon säger passar.

Var ni på det hotellet som är i galleriet? Herregud isåfall! LYX! Hur hade ni det?
  • Boomtown
    Kotten1981 skrev 2009-07-06 07:01:54 följande:
    Kanske kan hänga på här...är alldeles ny på BT och kan absolut noll och intet om bröllop. Men hoppas på att få gifta mig nästa sommar. Mannen har inte friat än, men tror han är på G, och eftersom jag är så förutseende var jag tvungen att bli medlem här. Hur långt ni förväg måste man börja planera?? Är det naivt att hinna ordna ett bröllop till nästa sommar, om man börjar planera NU? Nån som vet ngn trevlig festlokal i Karlstad m omnejd??? Gärna med plats för en 80-90 gäster...typ. Ha en bra dag!
    Välkommen Kotten!

Du kommer gott och väl hinna planera ditt bröllop. Efter mina erfarenheter så är lokal, fotograf viktigast att boka först. Sen kyrka om du ska ha det men det går inte att boka för tidigt heller. Ta det lugnt med brudklänningen så du inte gör ett förhastat val. Här kommer du få mycket hjälp och smakråd. Hoppas han friar snart Men du har gott om tid.
  • wiicky

Vet inte om jag hälsat, fast jag varit här ett tag. Hej! Också värmlänning och vet inte när den stora dagen sker, men har i alla fall en ring på fingret...

• Boomtown
    wiicky skrev 2009-07-09 22:25:23 följande:
    Vet inte om jag hälsat, fast jag varit här ett tag. Hej! Också värmlänning och vet inte när den stora dagen sker, men har i alla fall en ring på fingret...
    Men tjenare!

Är du värmlänning. Trevligt. Det är lite dött i tråden för en del kanske har åkt på semester. Det händer inte så mycket här nu.
Svar på tråden Karlstad del 6