• Valkyria84

Karlstad del 6

Letade som en tok efter förra Karlstad-tråden och hittade den tillsist, men då var den stängd. Så nu fortsätter vi goa värmlands töser och pôjker att diskutera och stötta varandra här=)

Boomtown: svarar här då förra tråden som sagt är stängd. Låter som en smart lösning med mat till självkostnadspris =)
    Vi ska inte vara i sockenstugan utan i bygdegården/sparnäs friskola. Ska förmodligen dit i slutet av april/början av maj och provmöblera för att se hur vi ska få till det =)

• Svar på tråden Karlstad del 6
  • starlet2

Nu har vi gift oss! Vi fick en underbar bröllopsdag på valborgsmässoafton med solsken och en mycket lyckad bröllopsfest och vigsel. Våra små barn skötte sig utmärkt som näbbar och var som små ljus i kyrkan. Maten var sagolikt god och alla gäster verkar vara supernöjda. Med andra ord allt gick över förväntan för oss.

Lycka till ni andra nu!

• Boomtown
    starlet2 skrev 2009-05-05 18:24:58 följande:
    Nu har vi gift oss! Vi fick en underbar bröllopsdag på valborgsmässoafton med solsken och en mycket lyckad bröllopsfest och vigsel. Våra små barn skötte sig utmärkt som näbbar och var som små ljus i kyrkan. Maten var sagolikt god och alla gäster verkar vara supernöjda. Med andra ord allt gick över förväntan för oss. Lycka till ni andra nu!
    Grattis! Vad vackra ni var.

Men lite mer detaljer vill vi ha. Tårtansåg väldigt smaskig, var har ni beställt den? Var köpte du blommorna? Dom var jättefina. Skönt att ni fick fint väder och snälla barn. Det och god mat, vad mer kan man begära?
  • Allez
    Nu har vi gift oss! Vi fick en underbar bröllopsdag på valborgsmässoafton med solsken och en mycket lyckad bröllopsfest och vigsel. Våra små barn skötte sig utmärkt som näbbar och var som små ljus i kyrkan. Maten var sagolikt god och alla gäster verkar vara supernöjda. Med andra ord allt gick över förväntan för oss. Lycka till ni andra nu!
    Grattis!!!!! Och vilka fina bilder.
  • Valkyria84

STORT GRATTIS!! Vad härligt det lät, fint väder, god mat och snälla barn. Underbart!

• Flisa80
    Grattis!!!! Vad ni var fina!!!!
  • starlet2
    Boomtown skrev 2009-05-05 19:42:30 följande:
    Grattis! Vad vackra ni var.Men lite mer detaljer vill vi ha. Tårtansåg väldigt smaskig, var har ni beställt den? Var köpte du blommorna? Dom var jättefina. Skönt att ni fick fint väder och snälla barn. Det och god mat, vad mer kan man begära?
    Boomtown,Allez, Valkyria84 och Flisa80: Tack!!!

Tårtan är gjord av elev på Tullholmsgymnasiets restaurangskola vi hade även catering därifrån. Tårtan var jättegod med vit chokladmousse. Blommorna har min mans brorsdotter gjort som läser sista året på trädgårdgymnasiet! Drakes i mitticity har gjort liknande bukett.

Vi var 56personer och hade brudskål med parmesankex. Förrätt, buffe, dessert och bröllopstårta. Sedan hade vi fri bar och dans. Måste göra lite mat nu till småttingarna får berätta mer senare.
    Om det är något mer någon vill veta så fråga gärna!
  • Boomtown

starlet2:

Tack för att du tog dig tid att ge oss information. Du får gärna berätta mer av allt. Vad var bäst, vad ska vi undvika? Vad blir ditt bästa minne?

• MTTM

Här hoppar en värmlandstjej till in! Vi gifter oss i Österviks kapell (Kristinehamn) den 10 oktober i höst. 5 månader kvar - fattar inte vad som hände, nyss var det ju dubbelt så lång tid kvar...!

Starlet2: catering från restaurangskola lät ju toppen! Får man fråga vad priserna ligger på för det?

• Flisa80

Hej tjejer!

Har nyss kommit hem från min möhippa, som startade halv 2 igår...

• Valkyria84

Spännande, berätta mer!!
    Jag var helt säker på att jag skulle bli hippad igår. Sov nästan ingen natten till lördag och gjorde mig i ordning så gott jag kunde då jag inte visste vad som väntade. Men... ingen kom =( så det blev ingen hippa denna helg. Blir förmodligen på lördag så nu måste jag vara nervös en hel vecka till!

I dag var vi på ikea och handlade dekoration till bröllopet, nästan allt fanns, dock inga flytljus eller spetsgardin på metervara. Ska ska visst sluta med den! Köpte färdig sydd i stället.

Hur går det för er andra?

Flisa80 skrev 2009-05-09 22:37:52 följande:
    Hej tjejer!Har nyss kommit hem från min möhippa, som startade halv 2 igår...
Svar på tråden Karlstad del 6