• Valkyria84

Karlstad del 6

Letade som en tok efter förra Karlstad-tråden och hittade den tillsist, men då var den stängd. Så nu fortsätter vi goa värmlands töser och pôjker att diskutera och stötta varandra här=)

Boomtown: svarar här då förra tråden som sagt är stängd. Låter som en smart lösning med mat till självkostnadspris =)
    Vi ska inte vara i sockenstugan utan i bygdegården/sparnäs friskola. Ska förmodligen dit i slutet av april/början av maj och provmöblera för att se hur vi ska få till det =)

• Svar på tråden Karlstad del 6
  • Flisa80
    Valkyria84 skrev 2009-04-24 22:09:38 följande:
    Förstår verkligen om du blev rädd! Men vilken tur att det löser sig =) Jag ska träffa sömmerskan 11 maj för att sy till min klänning, idag är den för stor så efter att hon sytt in den blir det första gången som jag provar den och den passar. Längtar verkligen till dess, så jag kan drömma mig bort till den stora dagen =)När gifter ni er? Vi gifter oss 6 juni, 6 veckor kvar. Tiden bara rusar iväg!!
    13 juni...vilket betyder att det alltså är 7 veckor kvar. HJÄLP! Undrar om jag ligger i fas??!!
  • Flisa80
    superman9000 skrev 2009-04-24 22:52:26 följande:
    Ja oj vilken mardröm det skulle vara om den inte passade! Tur att det verkar ordna sig iaf.Har nu fått bokat lokalen, dom hade tyvligen haft årsmöte i förrgår och beslutat höja priset! Typiskt, kommer att få betala 1500:- så det var ju inte så farligt ändå :)Kommer att gifta oss den 21 augusti 2010.Är det ng här som hade tänkt att ha ng band som spelar, vi har lust att ha ng coverband men känner inte till någroa i Värmlandstrakten ng som vet något bra billigt band?
    Tyvärr inte, känner en del musiker i värmland men ingen som spelar reglebundet i band... Vi ska ha musiker från vår vänskapskrets här där vi bor, så ni kan ju tyvärr inte ha samma som vi...
  • Allez

Flisa, vilken mardrömsgrej med klänningen, och vilken tur att det inte var så illa som du trodde.

• Boomtown
    Flisa80 skrev 2009-04-24 20:38:52 följande:
    Idag var jag och provade min klänning. Har inte sett den på 4 månader, sedan jag beställde den, och då provade jag den i guld och nu har den kommit i vitt! Trodde jag skull dö, började nästan gråta när jag insäg att jag gifter mig om 1,5 månad och den glipade 6-7 cm i ryggen. (Såg senariot att jag skulle behöva beställa ny och det tog ju 4 månader att få denna så det skulle ju vara kört...) Och jag hade beställt samma storlek som jag provade och då satt den perfekt!! Fattade ingenting. Har ju inte ökat bröstkorgsstorlek direkt. Sen visade det sig att axelbandet var för kort, så klänningen kom lite för högt upp (fast det kände inte jag, konstigt nog) vilket betydde att det var ju omöjligt att få igen den. SÅ, om vi förlänger axelbandet och tar ut den en aning så kommer den att sitta perfekt!! Men jösses vad rädd jag blev där...
    Ja herregud vilken mardröm. Jag förstår att tårarna var nära! Min klänning var alldeles för stor när jag fick den fast den var måttbeställd. Man blir ju besviken. Hoppas att dom kan ordna till det bara. Och att man inte blir ruinerad.
  • Flisa80
    Boomtown skrev 2009-04-25 19:38:47 följande:
    Ja herregud vilken mardröm. Jag förstår att tårarna var nära! Min klänning var alldeles för stor när jag fick den fast den var måttbeställd. Man blir ju besviken. Hoppas att dom kan ordna till det bara. Och att man inte blir ruinerad.
    Ja men visst blir man ju, man har ju väntat så länge, iaf jag, i 4 månader. Hoppas att det löser sig billigt och bra med din klänning!!
  • Valkyria84

Idag träffade vi vår VF och vigseln blir precis som vi vill ha den =) Kommer att ha genrep helgen innan så vi får testa och se hur det blir. Sen har vi varit till festlokalen och provmöblerat och tur var det, var mindre än jag trott så möbleringen blev inte riktigt som jag tänkt mig men vi får plats i alla fall =) Råder alla att provmöblera en gång så slipper man stå i panik dagen innan och inte veta hur man ska lösa det. Nu tror jag i alla fall att jag har full koll =)
    5 veckor och 6 dagar kvar.... snart är dagen här!

• Mirri

Bra initiativ Valkyria! Ledsen att jag inte startade en ny tråd men jag är ju nästan aldrig här... På grund av detta tänkte jag passa på nu när våren och sommaren närmar sig att önska er alla lycka till och hoppas all er planering och braiga idéer resulterar i riktigt fantastiska bröllop för er!! Jag kanske tittar in ibland men håll tråden levande och stötta varandra så är jag säker på att ni kommer få underara bröllop Pussar och kramar på er!!

• Valkyria84

Oj här var det verkligen dött! kom igen nu alla goa värmlännigar, och andra som tittar in=)
    Idag gjorde jag äntligen klart vigselprogram och bordsplacering. Har beställt brudbukett och sizoflor till dekoration. Hmmm har även gjort placeringskorten och musiklistan börjar närma sig att bli klar. Dessvärre har en av serveringspersonalen avbokat då hon skulle åka bort men den andra fick i upprag att hitta en ny. Ringer på fredag och hör hur det gått. Annars så ska vi ha genrep 30 maj för att testa hur allt bli, nu är det inte lång tid kvar!

• Flisa80

Idag har vi bokat hotellen till vår bröllopsresa. Så skönt att äntligen ha det fixat, det har varit lite stressande!! Har dock insett att jag måste sy syrrans tärnklänning eftersom vi inte hittar något som passar. Men det ska jag väl hinna med. Det är ju många nätter fram till 13 juni...

Spännande med genrep. Det borde man kanske ha?!!

• Allez

Åh, det börjar ju närma sig för er. Själv inser jag att det är åtta härliga månader kvar.

Hittade vattenpärlor i helgen och kom på att det blir en perfekt dekoration att sätta blommorna i vid dukningen. Väldigt passande på vintern för de ser ju ut som små isbollar nästan.

Svar på tråden Karlstad del 6