Inlägg från: Boomtown |Visa alla inlägg
  • Boomtown

Karlstad del 6

Nu har jag hittat hit också Bra att du startade en ny tråd.

Nu har jag iallafall bokat VF. Känns skönt att ha det gjort.

Valkyria84:
    Hur görni med chaufförer ifall en del ska dricka då ni ska vara lite längre ut i "skogen". Vi ska ju vara i Kil, en del kommer att sova över och en del inte. Men det får väl bli som det blir antar jag. Samåka kanske.

• Boomtown

Vilken sömmerska har ni? Vad kostar det att sy in och sy upp en klänning?

• Boomtown
    Flisa80 skrev 2009-04-24 20:38:52 följande:
    Idag var jag och provade min klänning. Har inte sett den på 4 månader, sedan jag beställde den, och då provade jag den i guld och nu har den kommit i vitt! Trodde jag skull dö, började nästan gråta när jag insäg att jag gifter mig om 1,5 månad och den glipade 6-7 cm i ryggen. (Såg senariot att jag skulle behöva beställa ny och det tog ju 4 månader att få denna så det skulle ju vara kört...) Och jag hade beställt samma storlek som jag provade och då satt den perfekt!! Fattade ingenting. Har ju inte ökat bröstkorgsstorlek direkt. Sen visade det sig att axelbandet var för kort, så klänningen kom lite för högt upp (fast det kände inte jag, konstigt nog) vilket betydde att det var ju omöjligt att få igen den. SÅ, om vi förlänger axelbandet och tar ut den en aning så kommer den att sitta perfekt!! Men jösses vad rädd jag blev där...
    Ja herregud vilken mardröm. Jag förstår att tårarna var nära! Min klänning var alldeles för stor när jag fick den fast den var måttbeställd. Man blir ju besviken. Hoppas att dom kan ordna till det bara. Och att man inte blir ruinerad.
  • Boomtown
    starlet2 skrev 2009-05-05 18:24:58 följande:
    Nu har vi gift oss! Vi fick en underbar bröllopsdag på valborgsmässoafton med solsken och en mycket lyckad bröllopsfest och vigsel. Våra små barn skötte sig utmärkt som näbbar och var som små ljus i kyrkan. Maten var sagolikt god och alla gäster verkar vara supernöjda. Med andra ord allt gick över förväntan för oss. Lycka till ni andra nu!
    Grattis! Vad vackra ni var.

Men lite mer detaljer vill vi ha. Tårtansåg väldigt smaskig, var har ni beställt den? Var köpte du blommorna? Dom var jättefina. Skönt att ni fick fint väder och snälla barn. Det och god mat, vad mer kan man begära?
  • Boomtown

starlet2:

Tack för att du tog dig tid att ge oss information. Du får gärna berätta mer av allt. Vad var bäst, vad ska vi undvika? Vad blir ditt bästa minne?

• Boomtown
    Allez skrev 2009-05-12 02:10:58 följande:
    Jag blir lite avundsjuk måste jag erkänna, jag kommer garanterat inte ha någon hippa.
    Jag kommer nog inte heller få någon hippa. Kan vi inte tycka synd om varandra?
  • Boomtown
    Flisa80 skrev 2009-05-13 18:20:25 följande:
    Ni kanske kan ha en hippa med varandra???
    Vilken bra ide
  • Boomtown
    Allez skrev 2009-05-14 16:51:11 följande:
    Ha ha!
    Ja skratta du, jag kanske kommer och rövar bort dig när du minst anar det
  • Boomtown

Ingen som har lite tips på den bästa floristen? Känns som det är dags att kolla lite smått. Så man inte står där sista dagarna.

• Boomtown
    starlet2 skrev 2009-05-15 09:34:47 följande:
    Enligt mina efterforskningar och erfarenheter är det Drakes i Mitticity och Rosenhill på sjukhuset som är de bästa i Karlstad. Jag har varit in och pratat med dem på båda ställena och de är jättetrevliga och hjälpsamma.
    Tack för tipsen. Är Drakes i Mitt i city samma som det som låg ungefär vi pressbyrån mitt i centrum?
Svar på tråden Karlstad del 6