• Flisa80

Men! Jag hade ju inte sett att den var stängd ju!! Att ingen hade skapat en ny tråd?! BRA att du gjorde det nu!!

Får hoppas att alla hittar hit, vi får puffa på allt vi kan!

• Flisa80
    superman9000 skrev 2009-04-14 22:01:44 följande:
    Jag hoppar in här jag med. Ska gifta oss i augusti 2010 ute i de härliga värmländska skogarna. Har inget bestämt eller köpt håller bara på att planera fortfarande.Ng som vet någon bra catering som gör buffe i Karlstad området?
    Välkommen!

Vi beställer mat från Claessons, som gör både buffe och a la carte. Vi beställer dock förrätt och efterrrätt från a la carte menyn och har fixat ihop en egen liten buffé, så dom är toppen att jobba med på så sätt. Man får göra precis som man vill om man bara kommer med sina tankar och ideér.
  • Flisa80

Det har vi också fått!! Fast vi är inte hemma då...

• Flisa80

Idag var jag och provade min klänning. Har inte sett den på 4 månader, sedan jag beställde den, och då provade jag den i guld och nu har den kommit i vitt! Trodde jag skull dö, började nästan gråta när jag insäg att jag gifter mig om 1,5 månad och den glipade 6-7 cm i ryggen. (Såg senariot att jag skulle behöva beställa ny och det tog ju 4 månader att få denna så det skulle ju vara kört...) Och jag hade beställt samma storlek som jag provade och då satt den perfekt!! Fattade ingenting. Har ju inte ökat bröstkorgsstorlek direkt.

Sen visade det sig att axelbandet var för kort, så klänningen kom lite för högt upp (fast det kände inte jag, konstigt nog) vilket betydde att det var ju omöjligt att få igen den. SÅ, om vi förlänger axelbandet och tar ut den en aning så kommer den att sitta perfekt!! Men jösses vad rädd jag blev där...

• Flisa80
    Valkyria84 skrev 2009-04-24 22:09:38 följande:
    Förstår verkligen om du blev rädd! Men vilken tur att det löser sig =) Jag ska träffa sömmerskan 11 maj för att sy till min klänning, idag är den för stor så efter att hon sytt in den blir det första gången som jag provar den och den passar. Längtar verkligen till dess, så jag kan drömma mig bort till den stora dagen =)När gifter ni er? Vi gifter oss 6 juni, 6 veckor kvar. Tiden bara rusar iväg!!
    13 juni...vilket betyder att det alltså är 7 veckor kvar. HJÄLP! Undrar om jag ligger i fas??!!
  • Flisa80
    superman9000 skrev 2009-04-24 22:52:26 följande:
    Ja oj vilken mardröm det skulle vara om den inte passade! Tur att det verkar ordna sig iaf.Har nu fått bokat lokalen, dom hade tyvligen haft årsmöte i förrgår och beslutat höja priset! Typiskt, kommer att få betala 1500:- så det var ju inte så farligt ändå :)Kommer att gifta oss den 21 augusti 2010.Är det ng här som hade tänkt att ha ng band som spelar, vi har lust att ha ng coverband men känner inte till någroa i Värmlandstrakten ng som vet något bra billigt band?
    Tyvärr inte, känner en del musiker i värmland men ingen som spelar reglebundet i band... Vi ska ha musiker från vår vänskapskrets här där vi bor, så ni kan ju tyvärr inte ha samma som vi...
  • Flisa80
    Boomtown skrev 2009-04-25 19:38:47 följande:
    Ja herregud vilken mardröm. Jag förstår att tårarna var nära! Min klänning var alldeles för stor när jag fick den fast den var måttbeställd. Man blir ju besviken. Hoppas att dom kan ordna till det bara. Och att man inte blir ruinerad.
    Ja men visst blir man ju, man har ju väntat så länge, iaf jag, i 4 månader. Hoppas att det löser sig billigt och bra med din klänning!!
  • Flisa80

Idag har vi bokat hotellen till vår bröllopsresa. Så skönt att äntligen ha det fixat, det har varit lite stressande!! Har dock insett att jag måste sy syrrans tärnklänning eftersom vi inte hittar något som passar. Men det ska jag väl hinna med. Det är ju många nätter fram till 13 juni...

Spännande med genrep. Det borde man kanske ha?!!

• Flisa80
    starlet2 skrev 2009-05-05 18:24:58 följande:
    Nu har vi gift oss! Vi fick en underbar bröllopsdag på valborgsmässoafton med solsken och en mycket lyckad bröllopsfest och vigsel. Våra små barn skötte sig utmärkt som näbbar och var som små ljus i kyrkan. Maten var sagolikt god och alla gäster verkar vara supernöjda. Med andra ord allt gick över förväntan för oss. Lycka till ni andra nu!
    Grattis!!!! Vad ni var fina!!!!
Svar på tråden Karlstad del 6