• Flisa80

Karlstad del 6

Idag åker jag hem till Kd för att göra provuppsättning och provmake. Spännande!!

Nu är det bara drygt en vecka kvar....herregud vad fort det går! Men himmel vad roligt det ska bli!!!!

• Flisa80
    Allez skrev 2009-06-07 00:17:38 följande:
    Flisa, härligt... en vecka. Det måste kännas overkligt.
    Det är verkligen inte klokt, tiden har gått så vansinnigt fort!
    Och du har rätt, det känns helt klart overkligt. Om fem dagar är vi gifta! Och om bara dryga veckan är vi på Bali. Svårt att fatta!
  • Flisa80

Ja men verkligen!!! Många tankar som snurrar runt. Övar på det här som vi ska säga till varandra under vigselakten, man vill ju inte få black-out och glömma allt, även om prästen kan vara sufflör. I övrigt är det ju mycket ändå, med skolavslutning på jobbet och så. Jag glömmer bort en massa saker som handlar om ungarna, (eleverna alltså), men de är snälla och har förståelse för fröken som lever i bröllopsyra.

• Flisa80

Ska man köpa någon gåva till prästen som tack? (Så dags att börja fundera på det, 3 dagar kvar...)

• Flisa80

Vi gifte oss i lördags och det var Amazing!!!! Knappt en droppe regn, och solen kom fram precis när vi stod framme vid altaret. Det var magiskt....

• Flisa80

Tack valkyria, boomtown och allez!!!

Tänk, nu är jag fru!!!! Det är knäppt, för folk titulerar en med "fru Strandberg" nu. Hehe. Det är väl bara att njuta, för det är ju inte länge man blir så tjusigt bemött!!

Dagen var toppen. Började med några härliga timmar på salongen, där dock en överraskning väntade! Halv 11 skulle vår fotograf Helena dyka upp, men istället kommer en kille traskandes med en massa väskor. Det visade sig att hon hade fått magsjuka!!! 3 på natten hade hon messat Martin då och kollat om han kunde ta vårt bröllop istället. Det är helt knäppt, men han hade fått sin första avbokning ett par dagar innan, den första på många år!!!, just för denna lördagen. Så han kom och plåtade oss från halv 11 på förmiddagen till 11 på kvällen. Och han var FANTASTISK!!! Längtar mer efter att se hans bilder än vad jag gör till Bali, som vi åker till i övermorgon!

Vigseln var magisk, med ingångslåten för piano och cello som maken hade skrivit, och all annan musik som våra vänner framförde. De var otroligt bra!

Själva bröllopsfesten var så otroligt trevlig. Jag kan inte fatta vilka underbara vänner vi har som säger så snälla ord om oss. Otroligt roligt att höra andra prata om min man, jag vet ju att han är snäll, men det är fantastiskt att höra andra prata om honom på det viset. Vi känner oss otroligt tacksamma och rätt så ödmjuka faktiskt, med insikten om att vänner och familj är det bästa som finns. Det kände vi mycket starkt i lördags! Den bästa dagen i mitt liv, hittills, helt klart! Jättemånga bra tal, otroligt mycket bra musik av våra vänner, och en hel del tårar under dessa timmar. Men ännu mer skratt, jag har faktiskt träningsvärk i magen!!

Lägger in nån bild, men de bästa får vänta för de har förhoppningsvis vår fotograf tagit!

Kram på er och ha det så bra, jag tittar kanske in i morgon men annars är det Bali som gäller, så då ses vi om några veckor igen. Då kanske nån mer har hunnit sväva fram till altaret?!

Å, jag glömde ju säga... Mitt i vigseltalet (tror jag det var) så hörde vi en liten konstig "tuta". Eftersom jag kände igen detta läte oerhört väl så visste jag genast att min älskade hade glömt att stänga av sin iPhone och hade fått ett sms!!! Och jag kunde verkligen inte sluta fnissa! Tur vi hade en vf som skämtade bort det hela. Hahahah. Det var faktiskt kul, vi lär ju inte glömma det iaf, och förmodligen ingen annan!!!

• Flisa80
    Allez skrev 2009-06-16 16:39:43 följande:
    Oj, nu blev jag faktiskt tårögd, ha en underbar resa!
    Hihi...

TACK, det ska vi ha!
  • Flisa80

Hejsan hejsan.

Nu är vi hemma från bröllopsresan till Bali....

Hur går det för er alla som har det roliga kvar??

• Flisa80
    Boomtown skrev 2009-07-04 21:33:14 följande:
    Välkommen hem! Hur har ni haft det? En liten reseberättelse på lut kanske?Jag har börjat att fundera över hur buketten ska se ut och så har jag gjort en provuppsättning. Bild finns i galleriet. Inbjudningskorten är iväg men ingen har svarat än. Det blir väl vid osa datumets utgång antar jag.
    Jättefin uppsättning, det kommer att bli bra!!
    Din ring ser ut att vara en sån som jag har, fast jag valde fem stenar och inte sju. I love it!!

Vad ska du ha för blommor tror du i buketten?
  • Flisa80
    Kotten1981 skrev 2009-07-11 06:38:21 följande:
    Apertin; dit får man inte ha med egen sprit va?? På Dömle kostade det hur mkt som helst, 100-150 kr för en flaska vin. Och sen skulle gästerna själva få betala i baren.Vi vill gärna köpa alkohol själva, och ha catering. Känns bäst så. Men var man skall vara, det har jag ingen aning om..
    Vi var på Träfotere. Inte den vackraste lokalen i sig men ute är det vackert. Kostade typ 2400 tror jag för fredag lördag söndag, och för 90 gäster. Du kan ta dit allt själv då, mat, dricka osv...
  • Flisa80
    Boomtown skrev 2009-07-04 21:33:14 följande:
    Välkommen hem! Hur har ni haft det? En liten reseberättelse på lut kanske?Jag har börjat att fundera över hur buketten ska se ut och så har jag gjort en provuppsättning. Bild finns i galleriet. Inbjudningskorten är iväg men ingen har svarat än. Det blir väl vid osa datumets utgång antar jag.
    Reseberättelse var det....

Vi var alltså till Bali och vi startade på orten Sanur, där vi bodde i en vecka. Hotellet var fantastiskt, mercureresortsanur.com/ och i början tyckte vi nästan att vi bodde lite väl flott, vi kände oss nästan (men bara nästan) obekväma. Det gick snabbt över. Underbar personal, toppenfin frukostbuffé, och rosenbladsdekorerad säng när vi anlände. Vi fick dessutom ett blomsterarrangemang, fruktkorg och en tårta som det stod typ "Happy honeymoon" på. Kändes roligt. Stranden var härlig, havet alldeles ljummet och poolen svalkade. Precis bredvid hotellet, mer eller mindre direkt på stranden, fanns fem små restauranger där vi åt lunch varje dag. Fantasrisk utsikt ovch toppenbra mat för ca 30-40 kronor. För oss båda då alltså.

Reste runt på Bali tillsammans med en chaufför, Kadek, som goda vänner rekommenderat. Han var toppen och vi fick en ny vän i honom. Han guidade på helt ok engelska och vi fick se massor av spännande och vackra saker på Bali. Tempel, monkey-forest, silver- trä- och batikhantverk, snorkla på korallrev, risterasser, de balinesiska danserna "Barong" och "Kecak". Fantastiska solnedgångar, goood mat, kul shopping i Kuta.

Andra veckan bodde vi i Legian som ligger lite utanför Kuta, surfarstället nr 1 på Bali. Nästan lika fint men med betydligt mycket mer folk att titta på. Kul att se på surfarna, fast själva vågade vi inte.

Framför allt var det otroligt skönt att komma bort från allt här hemma och bara få rå om varandra. Detta var den bästa resa jag har gjort och då har jag ändå rest ganska mycket. Förmodligen för att det var vår bröllopsresa.
    Ingenting gick fel eller strulade, det var riktigt skönt. (Resan hem, på 35 timmar, var dock inte lika skön....)
  • Flisa80
    Boomtown skrev 2009-07-11 21:38:18 följande:
    Flisa80:Er resa lät helt underbar. Jag känner igen mig i det där att man inte passar in i för flotta ställen. Men tur att det gick över. Jag tänker på det när jag kollar runt på hotellen. Man ska ju våga närma sig frukostrestaurangen utan att krypa längs väggarna för att man tror att man har fel dresscode på sig typ. Det är ju grynt fint och billigt i Bali men tyvärr så skulle vi aldrig palla resan dit. Det är för långt. Så det får bli en dröm. Ett minne för livet för er Det var inte mycket bilder på fotografens hemsida va? Jag tycker att det var lite rörigt med infon så jag fattade inte riktigt vilka som var ni om jag ska vara ärlig. Hoppas att du återkommer med mer bilder.
    Nä, 35 timmar resa är/var extremt jobbigt. Tur att vi inte riktigt var medvetna om att det var SÅÅÅÅ långt innan vi reste. Din beslkrivning av frukostupplevelsen var mitt i prick!! Det var min "skräck" också, fast det blev aldrig så.

Konstigt med bilderna, för när jag klickar på länken så kommer vi upp längst upp. Det är ett kollage på oss, med 5 bilder, med titeln, en, för mig, ny typ av foto...typ...
Svar på tråden Karlstad del 6