Karlstad del 6
Idag åker jag hem till Kd för att göra provuppsättning och provmake. Spännande!!
Nu är det bara drygt en vecka kvar....herregud vad fort det går! Men himmel vad roligt det ska bli!!!!
Idag åker jag hem till Kd för att göra provuppsättning och provmake. Spännande!!
Nu är det bara drygt en vecka kvar....herregud vad fort det går! Men himmel vad roligt det ska bli!!!!
Ja men verkligen!!! Många tankar som snurrar runt. Övar på det här som vi ska säga till varandra under vigselakten, man vill ju inte få black-out och glömma allt, även om prästen kan vara sufflör. I övrigt är det ju mycket ändå, med skolavslutning på jobbet och så. Jag glömmer bort en massa saker som handlar om ungarna, (eleverna alltså), men de är snälla och har förståelse för fröken som lever i bröllopsyra.
Ska man köpa någon gåva till prästen som tack? (Så dags att börja fundera på det, 3 dagar kvar...)
Vi gifte oss i lördags och det var Amazing!!!! Knappt en droppe regn, och solen kom fram precis när vi stod framme vid altaret. Det var magiskt....
Tack valkyria, boomtown och allez!!!
Tänk, nu är jag fru!!!! Det är knäppt, för folk titulerar en med "fru Strandberg" nu. Hehe. Det är väl bara att njuta, för det är ju inte länge man blir så tjusigt bemött!!
Dagen var toppen. Började med några härliga timmar på salongen, där dock en överraskning väntade! Halv 11 skulle vår fotograf Helena dyka upp, men istället kommer en kille traskandes med en massa väskor. Det visade sig att hon hade fått magsjuka!!! 3 på natten hade hon messat Martin då och kollat om han kunde ta vårt bröllop istället. Det är helt knäppt, men han hade fått sin första avbokning ett par dagar innan, den första på många år!!!, just för denna lördagen. Så han kom och plåtade oss från halv 11 på förmiddagen till 11 på kvällen. Och han var FANTASTISK!!! Längtar mer efter att se hans bilder än vad jag gör till Bali, som vi åker till i övermorgon!
Vigseln var magisk, med ingångslåten för piano och cello som maken hade skrivit, och all annan musik som våra vänner framförde. De var otroligt bra!
Själva bröllopsfesten var så otroligt trevlig. Jag kan inte fatta vilka underbara vänner vi har som säger så snälla ord om oss. Otroligt roligt att höra andra prata om min man, jag vet ju att han är snäll, men det är fantastiskt att höra andra prata om honom på det viset. Vi känner oss otroligt tacksamma och rätt så ödmjuka faktiskt, med insikten om att vänner och familj är det bästa som finns. Det kände vi mycket starkt i lördags! Den bästa dagen i mitt liv, hittills, helt klart! Jättemånga bra tal, otroligt mycket bra musik av våra vänner, och en hel del tårar under dessa timmar. Men ännu mer skratt, jag har faktiskt träningsvärk i magen!!
Lägger in nån bild, men de bästa får vänta för de har förhoppningsvis vår fotograf tagit!
Kram på er och ha det så bra, jag tittar kanske in i morgon men annars är det Bali som gäller, så då ses vi om några veckor igen. Då kanske nån mer har hunnit sväva fram till altaret?!
Å, jag glömde ju säga... Mitt i vigseltalet (tror jag det var) så hörde vi en liten konstig "tuta". Eftersom jag kände igen detta läte oerhört väl så visste jag genast att min älskade hade glömt att stänga av sin iPhone och hade fått ett sms!!! Och jag kunde verkligen inte sluta fnissa! Tur vi hade en vf som skämtade bort det hela. Hahahah. Det var faktiskt kul, vi lär ju inte glömma det iaf, och förmodligen ingen annan!!!
Hejsan hejsan.
Nu är vi hemma från bröllopsresan till Bali....
Hur går det för er alla som har det roliga kvar??
ÅÅÅhHHhh, jag längtar efter våra fotografier så jag blir tooookig!!!!
Vill ni se smakprov så finns vi här:
fotografmartin.blogspot.com/2009/06/en-for-min-del-ny-typ-av-foto.html