• Tx2

Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!

I år gifter vi oss! Wehii!

MARS
    7: hummle, Örgryte gamla k:a

MAJ
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2: Tizia
    9: Baver, st Birgittaskapell + Bryggan under Bron
    16: Sweetsun ,Bohus Fästning + Nödinge Bygdegård(finnbastun )
    16: Myrmor aka Artist, Villa Herne, Vänersborg
    23: Skille

JUNI
    18: Stella2009, Grekland

AUGUSTI
    8: Daniela och Mikael, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    8: J D och D J, Hindås kyrka + Hindås stationshus
    22: Angelica och Vendel i Utbykyrka+ LaCuveé

OKTOBER
    10: Carolina och Jonas, Lindome Kyrka + Lindome K:a Församlingshem

DECEMBER
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3370114.html

Gamla trådar:
    Tråd 1: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd 2: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd 3: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html
    tråd 4: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224370.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!
  • Tx2

Vad kul det skall bli att få träffa er på tisdag tjejer, hoppas att jag inte får några förhinder.

• linvinter

Köpt väskor till vår bröllopsresa nu! Kändes väldigt viktigt, hihi.

• J D

linvinter skrev 2009-06-13 22:31:42 följande:
    Köpt väskor till vår bröllopsresa nu! Kändes väldigt viktigt, hihi.

Mm, det måste vi också göra snart! Vad blev det för er del?

Annars är den stora grejen här att vi äntligen fått hämta våra vigselringar . Funderar på att göra min vigselring till min förlovningsring så jag får ha den nu. Fästmannen går med på det men det känns lite förbjudet så jag får väl ge mig till tåls .

• linvinter

Vi köpte på Kårlin.
    De hade erbjudande på sitt egna märke nu.
    Carbinväskor (fast i olika storlekar). Köpte 1 jättestor en lite mindre, en sån vi kan ha när man åker flyg med jobbet och 2 handbagage.
    De hade 15% på hela köpet om man köpte 2st och 25%om man köpte 3st eller fler. Så våra 5 väskor hamnade på ca 1800kr.
    Jag skall inte hämta min ring förren den 27/11.

J D skrev 2009-06-14 07:52:44 följande:

Mm, det måste vi också göra snart! Vad blev det för er del?Annars är den stora grejen här att vi äntligen fått hämta våra vigselringar . Funderar på att göra min vigselring till min förlovningsring så jag får ha den nu. Fästmannen går med på det men det känns lite förbjudet så jag får väl ge mig till tåls .
  • linvinter

Funderar på att fixa naglarna till bröllopet. Någon som ha förslag på var? Har aldrig gjort det innan.. Hur lång tid innan gör man det?

• J D
    linvinter skrev 2009-06-14 11:54:01 följande:
    Vi köpte på Kårlin.De hade erbjudande på sitt egna märke nu.Carbinväskor (fast i olika storlekar). Köpte 1 jättestor en lite mindre, en sån vi kan ha när man åker flyg med jobbet och 2 handbagage.De hade 15% på hela köpet om man köpte 2st och 25%om man köpte 3st eller fler. Så våra 5 väskor hamnade på ca 1800kr.Jag skall inte hämta min ring förren den 27/11.J D skrev 2009-06-14 07:52:44 följande:
    Wow, bra pris! Vet du hur länge erbjudandet gäller?

Åh, lång väntan alltså. Vad ska du ha för slags ring då?

• linvinter

Jag vet inte, det stod inte, men jag frågade innan i veckan när jag var inne och då trodde hon i affären någon vecka till. Hon verkade inte helt säker..

Jo, jag vet...lång väntan ifs är det nog bra att inte ha den hemma...då hade man bara sprunnit och provat den hela tiden.. Jag skall ha en vitguldsring, med 5 briljanter á 0,02ct st utsprida jämt över ringen. Har Schalins riga ring som förlovningsring och denna är gjord för att matcha.
    Hur ser din ut?

J D skrev 2009-06-14 20:04:29 följande:

Wow, bra pris! Vet du hur länge erbjudandet gäller?

Åh, lång väntan alltså. Vad ska du ha för slags ring då?
  • Tx2

Låter som en bra deal. Jag älskar min samsonite fyrhjuling och funderar på om vi skall köpa en liten mindre el om vi skall vara lite ekonomiska och låna en kompis fyrhjuling när vi åker på vår resa.

J D: Kul att du fått ringen, minns att jag bara ville prova den hela tiden. Men det är inte lång tid kvar tills du får ha den på fingret.

• Danielaa

JD: Kul att du fått ringen!

Linvinter: Kul me nya väskor! Me love min jäääättestora resväska!

Rätt lugnt här i tråden just nu... Imorrn ska vi iaf ut å kika på finbyxor till Caspher som han ska ha på bröllopet till sin fina frack! Å skjorta måste vi hitta nån fin såklart!
    Ska se om han e mer pigg på finskor imorrn oxå, sist va de ju tvärt NEJ!

• J D
    linvinter skrev 2009-06-14 20:39:53 följande:
    Jag vet inte, det stod inte, men jag frågade innan i veckan när jag var inne och då trodde hon i affären någon vecka till. Hon verkade inte helt säker..Jo, jag vet...lång väntan ifs är det nog bra att inte ha den hemma...då hade man bara sprunnit och provat den hela tiden.. Jag skall ha en vitguldsring, med 5 briljanter á 0,02ct st utsprida jämt över ringen. Har Schalins riga ring som förlovningsring och denna är gjord för att matcha.Hur ser din ut?J D skrev 2009-06-14 20:04:29 följande:
    Aha, då kanske det gäller än då .

Låter fint, och ja, jag håller med- det är nog tur att vi fick ringarna först nu när det är mindre än två mån. kvar .

Jag har en Schalins Passion 12x0,03 ct som förlovningsring och vigselring 10x0,03 med 0,8 ct-mittsten (bild i galleri) så mina är också gjorda för att matcha .

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009- Del 5!!!