• AlvaStar

Hur långt innan berättade ni för era föräldrar??

Vill gärna höra hur nära inpå bröllopet ni berättat om det hela för era föräldrar!

Vi förlovar oss nu på pingsafton (30/5) och har planerat bröllopet till juni nästa år. Enligt min m2b är det alldeles för tidigt att berätta om bröllopsplanerna vid förlovningen och det stämmer nog. Vi vill ju helst slippa dryga kommentarer om att vi är för tidigt ute...

När berättade/tänker ni andra berätta??

• Svar på tråden Hur långt innan berättade ni för era föräldrar??
  • AlvaStar
    marriage09 skrev 2009-04-14 17:46:54 följande:
    men vill ni inte berätta att ni förlovat er?? Isf kommer väl folk förstå eller fråga om ev bröllop?
    Jo så är det ju men vi har fått för oss att det är för tidigt att gå ut med ett bröllopsdatum över ett år innan. Att man ska göra det närmare inpå..?!
  • AlvaStar

Jag är kanske lite knäpp och krånglar till saker och ting men jag tycker det här känns som en svår grej... Helst vill jag berätta för hela världen med en gång men det kanske inte är så himla bra...

Vill gärna höra fler!

• AlvaStar
    marriage09 skrev 2009-04-14 17:58:38 följande:
    aha, du menade bröllopsdatumet, ja det kan du ju hålla på ifall du vill (om ni redan bestämt datum vill säga). Kan ju kanske vara kul att inte säga det och att det sedan kommer som en överraskning när väl inbjudningarna kommer...
    Ja, hålla på att vi överhuvudtaget bestämt när det ska bli av... Mer vara lite nonchalanta och säga att "det kommer så småningom" eller liknande. Var jag nu ska få den isen i magen ifrån! Har noll pokerfejs och antagligen bröllopsyra sputande ur öronen när vår förlovning kommer på tal Uj uj...
  • AlvaStar
    agtiwi skrev 2009-04-14 17:58:35 följande:
    Vi berättade när vi spikat datum, dvs ett år innan bröllopet skulle äga rum. Ville gärna att våra föräldrar skulle veta men att det inte behövde nå ut till alla. Det har det heller inte gjort, förrän vi själva valde att det skulle göra det.
    Precis så hade vi tänkt göra men har blivit osäkra, bl.a på hur vattentäta våra mödrar är... Hm. Vill ju inte att det går ut med djungeltelegrafen på en gång.
  • AlvaStar

Jag är jätteglad och tacksam för alla svar! Känner mig klart klokare

Tar gärna imot fler!

• AlvaStar
    Rebellen75 skrev 2009-04-14 19:19:16 följande:
    Vi förlovade oss för 7år sedan ( 13år tillsammans ). Vi har hållit bröllopsplanerna hemlig till det var dax att skick ut inbjudningarna. Vi gjorde det i förra vecka och bröllopet är i sep. Så skönt att kunna prata bröllop öppet.
    Jag förstår verkligen att det måste vara skönt! Även om du kanske inte gått med hemliga bröllopsplaner i hela sju år...
    Själv skulle jag nog inte kunna vara iskall fram tills inbjudningarna är skickade, bra gjort.
  • AlvaStar
    Pitlochry skrev 2009-04-24 18:58:57 följande:
    Hmmm, jag och min sambo/särbo har pratat om förlovning och giftemål och vi är båda med på det. För någon vecka sedan kom hans föräldrar ner på besök. På en av kvällarna gick vi ut för att äta. Mitt under huvudrätten sade min sambo/saärbo -Jo, vi har tänkt att gifta oss i Skottland. Jag blev så paff, och det blev hans föräldrar också. Visst har vi pratat om att gifta oss i Skottland. Men inte sagt det till någon annan än oss själva. Säg att jag blev både glad och väldigt paff. Och han står kvar i sina ord. :)
    Oj, häftigt! Han fick väl "feeling" helt enkelt... Kul! Grattis! :D Då har du ring på fingret snart då...
    hihi
  • AlvaStar
    Tojk skrev 2009-04-24 19:37:44 följande:
    De får veta med inbjudningen och det är inte alldeles lätt att hålla tyst. Men det kommer vara värt det när de en dag dimper ner i brevlådan och ger hela släkten och vännerna en stor överraskning
    Wow, du tänker alltså vara "iskall"... Imponerande! Önskar att jag också hade det psyket
    Du känner inte att du har behov av att "prata av dig" med nära o kära??
Svar på tråden Hur långt innan berättade ni för era föräldrar??