• AlvaStar

Hur långt innan berättade ni för era föräldrar??

Vill gärna höra hur nära inpå bröllopet ni berättat om det hela för era föräldrar!

Vi förlovar oss nu på pingsafton (30/5) och har planerat bröllopet till juni nästa år. Enligt min m2b är det alldeles för tidigt att berätta om bröllopsplanerna vid förlovningen och det stämmer nog. Vi vill ju helst slippa dryga kommentarer om att vi är för tidigt ute...

När berättade/tänker ni andra berätta??

• Svar på tråden Hur långt innan berättade ni för era föräldrar??
  • marriage09

men vill ni inte berätta att ni förlovat er?? Isf kommer väl folk förstå eller fråga om ev bröllop?

• jenli

Vi berättade när min man friade ca 6 månader innan vi höll bröllopet. Hade dock varit förlovade i 4 år innan. :)

• Huslusen

Vi kommer nog berätta när vi bjuder in till "förlovningsfika". Visserligen vet vi inte exakt när det blir av...men kommer säga att planer på att gifta sig finns där.

Kanske då också får reda på hur mycket föräldrarna betalar =D

• AlvaStar
    marriage09 skrev 2009-04-14 17:46:54 följande:
    men vill ni inte berätta att ni förlovat er?? Isf kommer väl folk förstå eller fråga om ev bröllop?
    Jo så är det ju men vi har fått för oss att det är för tidigt att gå ut med ett bröllopsdatum över ett år innan. Att man ska göra det närmare inpå..?!
  • AlvaStar

Jag är kanske lite knäpp och krånglar till saker och ting men jag tycker det här känns som en svår grej... Helst vill jag berätta för hela världen med en gång men det kanske inte är så himla bra...

Vill gärna höra fler!

• agtiwi

Vi berättade när vi spikat datum, dvs ett år innan bröllopet skulle äga rum. Ville gärna att våra föräldrar skulle veta men att det inte behövde nå ut till alla. Det har det heller inte gjort, förrän vi själva valde att det skulle göra det.

• marriage09

aha, du menade bröllopsdatumet, ja det kan du ju hålla på ifall du vill (om ni redan bestämt datum vill säga). Kan ju kanske vara kul att inte säga det och att det sedan kommer som en överraskning när väl inbjudningarna kommer...

• AlvaStar
    marriage09 skrev 2009-04-14 17:58:38 följande:
    aha, du menade bröllopsdatumet, ja det kan du ju hålla på ifall du vill (om ni redan bestämt datum vill säga). Kan ju kanske vara kul att inte säga det och att det sedan kommer som en överraskning när väl inbjudningarna kommer...
    Ja, hålla på att vi överhuvudtaget bestämt när det ska bli av... Mer vara lite nonchalanta och säga att "det kommer så småningom" eller liknande. Var jag nu ska få den isen i magen ifrån! Har noll pokerfejs och antagligen bröllopsyra sputande ur öronen när vår förlovning kommer på tal Uj uj...
  • Yesh I do

Vi berättade så snart vi hade satt datumet. Vi förlovade oss i mars förra året och bestämde att vi skulle gifta oss nu i sommar. Tror det var i juni förra året som vi satte datumet och berättade för familjen och vännerna.

• AlvaStar
    agtiwi skrev 2009-04-14 17:58:35 följande:
    Vi berättade när vi spikat datum, dvs ett år innan bröllopet skulle äga rum. Ville gärna att våra föräldrar skulle veta men att det inte behövde nå ut till alla. Det har det heller inte gjort, förrän vi själva valde att det skulle göra det.
    Precis så hade vi tänkt göra men har blivit osäkra, bl.a på hur vattentäta våra mödrar är... Hm. Vill ju inte att det går ut med djungeltelegrafen på en gång.
Svar på tråden Hur långt innan berättade ni för era föräldrar??