• AlvaStar

Hur långt innan berättade ni för era föräldrar??

Vill gärna höra hur nära inpå bröllopet ni berättat om det hela för era föräldrar!

Vi förlovar oss nu på pingsafton (30/5) och har planerat bröllopet till juni nästa år. Enligt min m2b är det alldeles för tidigt att berätta om bröllopsplanerna vid förlovningen och det stämmer nog. Vi vill ju helst slippa dryga kommentarer om att vi är för tidigt ute...

När berättade/tänker ni andra berätta??

• Svar på tråden Hur långt innan berättade ni för era föräldrar??
  • Nicossambo

Vi förlovar oss nu i helgen och ska gifta oss om ett år. Vi kommer berätta det för våra närmaste familj och vänner efter förlovningen så klart.

• April 99

Friades i början på arpril och föräldrar och syskon fick veta det nu i påskhelgen när vi hälsar på. ska hålla lite på det sedan, men ajg måste nog berätta för mina närmaste vänner så ajg kan vältra mig lite vill ju skrika ut det för hela världen..men det är ju över ett år kvar så det känns onödigt!

• anja1661

vi har varit förlovade i 3år och nu i maj gifter vi oss. vi bestämde datum för ca 8månader sen och redan då berättade vi det för alla!!! kan ju inte hålla en sån underbar dag hemlig!!!

• Lady o Lufsen

Inte alls
    Vi är ju vuxna och bestämmer själva så vi tyckte inte att vi behövde någons "välsignelse"...våra föräldrar fick veta lika snabbt som alla andra- det vill säga när inbjudan damp ner i brevlådan.

• Rebellen75
    AlvaStar skrev 2009-04-14 19:24:59 följande:
    Jag förstår verkligen att det måste vara skönt! Även om du kanske inte gått med hemliga bröllopsplaner i hela sju år... Själv skulle jag nog inte kunna vara iskall fram tills inbjudningarna är skickade, bra gjort.
    Nej inte i 7 år men iallafall 1,5 år. Hade planerat till 9 maj men var tvugna att skjuta på det till sep. Min syster har vetat om det för jag frågade om hon ville sjunga. Hon är hur duktig som helst. Trodde hon hade sagt till honnom, men han visste inget. Så nu är jag riktigt stolt på min syster.
  • Hemlig2009

Vi bestämde i slutet av oktober att vi ska gifta oss, planerade förlovning till julhelgen. Inför mina föräldrar och syster så förlovade vi oss, syster visste då hon och hennes man ska vara värdpar men dem hade vi överaskat med ett roligt brev i november.

Efter förlovningen (där mamma och pappa bara satt och gapade) gick jag och hämtade ett inbjudningskort till bröllopet i maj.

• Emmy1982

vi har mammor av denmer hysteriska typen och väntar nog till 2-3 månader innan spikat datum tills vi berättar

• Tooticki

Vi berättade 3,5 vecka innan bröllopet.

• Juni2009

Alla fick veta julas då vi skickade julkort och inbjudan i ett.

Många blev rätt överraskad.
    Då har vi bestämt oss sen februari ifjol.

19 juni gifter vi oss, det mest är klart men ändå finns det "småsaker" att göra.

• Frukenob

2minuter efter frieriet så ringde jag min mamma och hans mamma.

Svar på tråden Hur långt innan berättade ni för era föräldrar??