Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

Går det att hitta tillbaka?

Jag har inte direkt erfarenhet av din situation, men vågar mig ändå på att tro lite om relationer. Jag tror inte nödvändigtvis att det måste vara slut en gång för alla men det beror mycket på både varför man gjorde slut, varför man finner tillbaka och hur man funkar ihop och hanterar det sen. Hittar man bara tillbaka i gamla spår så är ju frågan hur lång tid det tar innan man gör slut igen av samma skäl.

För din del tror jag att det handlar mycket om vad det är du längtar tillbaks till. Honom? En känsla du hade då?

En anna fråga är ju: Har ni kontakt du o exet? Vad vill han? Det är ju inte säkert att den som blivit lämnad och sen börjar finna nya vägar plötsligt vill vara tillgänglig för den fd när den plötsligt kommer på andra tankar.

• anne på grönkulla

misstag gör vi alla - frågan är hur vi hanterar dem. Ofta ångrar man ju det man inte gjort mer än det man försökt, dessutom.

Vad säger han om det som hände mellan er då? Kan ni båda leva med det? (Jag menar inte att du måste svara här, men att fundera på det och pröva er fram längs såna linjer kanske hjälper dig till ett svar på hur du vill ha det - sen är ju frågan om hans vilja öppen också.)

• anne på grönkulla

ja om ni faktiskt ses då o då så går det säkert att få till en träff som är mer "dejt" på ett sätt som inte är skrämmande för nån av er.

Kram!

Svar på tråden Går det att hitta tillbaka?