Inlägg från: ElinPierre |Visa alla inlägg
  • ElinPierre

Pass...

Sitter och, helt spontant, ska beställa vår bröllopsresa. Och jag vet att jag läst om det miljoners gånger men kommer inte ihåg hur det är...

Pierre ska byta efternamn, men kommer inte att hinna få nytt pass innan vi åker. Bokar vi då i hans gamla namn och han tar med det gamla passet, eller hur funkar det?

Har lite bråttom, så jag skulle vara jätte tacksam för snabbt svar!

PUSS på er

• Svar på tråden Pass...
  • ElinPierre

Wihiii!!! Så var det bokat!

• ElinPierre

Det blir Kreta- Chania...

Hade inte ens bestämt oss för att åka nu, men vi blev så sugna och fann en fin sistaminuten resa den 12! GOTT!!!!

• ElinPierre

Åhhh!! Mer tips tack!!
    Suger i mig all information jag kan få!!
    Tack!

Hubba skrev 2009-04-14 22:13:15 följande:
    Se till att testa restaurangen längst ut på piren i Chania... den ligger som i en ruin... supermysig!!
  • ElinPierre

Vi ska bo i Daratso!

Hihi.. Vi landar klockan 2 på natten til lden 20, så jag hinner nog inte tipsa tyvärr

Vita kallor skrev 2009-04-15 15:44:21 följande:

Härligt!Vi ska till Kreta och Chania, åker den 19/5. Har aldrig varit där så du får gärna återkomma och tala om hur det var.
  • ElinPierre

Hihi.. Jo, vi åker den 12.. Men landar hemma igen natten till den 20

Villemoa skrev 2009-04-16 15:11:03 följande:
    Men, skulle inte du åka den 12:e som det står i TS?Nåväl, ha det så JÄTTEBRA på Kreta ni som ska dit!! Ni kommer få det underbart!
  • ElinPierre

Men hur skulle du rekomendera att man gör?
    2 dagar efter vigseln finns det ju inte en chans att man har fått ett nytt pass... How to do??

Hubba skrev 2009-04-16 22:47:20 följande:
    Man kan visst resa på sitt körkort inom schengen men man åker på egen risk... skulle det hända något så har man inget som visar vilken nationalitet man har... men vi släpper iväg passagerare om de bara har körkort... allt på egen risk...Skulle inte rekomendera att åka på gammalt pass och gammalt namn i biljetten... visst vi har inte tillgång till folkbokföringen i incheckningen.. men återigen tänk om det händer något på resan... söker de då på ditt namn så existerar inte det....
Svar på tråden Pass...