Inlägg från: Tooticki |Visa alla inlägg
  • Tooticki

Pass...

lecaroline skrev 2009-04-16 15:16:18 följande:
    Hur länge kan man göra så??
    Tills man har ett nytt pass och det gamla är klippt.
  • Tooticki
    lecaroline skrev 2009-04-16 15:42:44 följande:
    Jag har hört något om 3 månader. Så det stämmer inte då??
    Antagligen är det så att skatteverket och passmyndigheten säger så för att man inte ska slöa med att skaffa nytt pass. Men hur skulle resebyrån få reda på att du bytt namn om du har ett giltigt pass med samma namn som i biljetten?
  • Tooticki
    lecaroline skrev 2009-04-16 15:53:04 följande:
    Jag tänkte bara att om det skulle vara något och de börjar söka på mitt namn så står det ju att det är bytt.. Om det då uppstår problem.. Är nog lite nojig och vi ska enbart till Frankrike så då behöver man ju inte pass osv..
    Ska du flyga till Frankrike så behöver du ha pass med dig.

Du menar att flygbolaget har tillgång till folkbokföringsregistret vid incheckningen? Det har jag svårt att tro.
  • Tooticki
    Hubba skrev 2009-04-16 22:47:20 följande:
    Man kan visst resa på sitt körkort inom schengen men man åker på egen risk... skulle det hända något så har man inget som visar vilken nationalitet man har... men vi släpper iväg passagerare om de bara har körkort... allt på egen risk...Skulle inte rekomendera att åka på gammalt pass och gammalt namn i biljetten... visst vi har inte tillgång till folkbokföringen i incheckningen.. men återigen tänk om det händer något på resan... söker de då på ditt namn så existerar inte det....
    Vad menar du med gammalt pass? Och vart söker de på namnet?
Svar på tråden Pass...