Inlägg från: Tindragull |Visa alla inlägg
  • Tindragull

Vad heter liljan?

Hallå alla blomkunniga! Nu måste ni hjälpa mig lite här....
    Vad heter den här liljan? www.brollopstorget.se/hem/tindragull/gallery/phpthm9wk.jpg

beställt en brudbukett med rosor och tre såna här liljor (och vad heter dem?) www.brollopstorget.se/hem/tindragull/gallery/phpmft3hi.jpg
    Men så kom jag på att den andra liljesorten nog hade passat bättre! Och nu måste jag ringa floristen och ändra! *blir så trött på mig själv*

Kan nån hjälpa mig att namnge dem, så slipper jag åka de tre milen och visa bild.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vad heter liljan?
  • Tindragull

Ja den doftar ljuvligt! Har en bukett på köksbordet just nu och det luktar sååå gott!

MilosMamma skrev 2009-04-16 14:19:05 följande:
    Bild nr två är ju en vanlig trumpetlilja.den första bilden vet jag oxå vad liljan heter men jag kommer banne mej inte på det nu. Jag tänka några minuter.Liljan på bild nr 1 doftar uuunderbart.
  • Tindragull

Ah! Men du är ju bara helt toppen du!!! Nu vet jag ju vad jag ska säga till floristen, så människan förstår vad det är jag vill ha! :D
    Gulle dig! Vad gjorde vi utan dina blomkunskaper?

• Tindragull

De andra floristerna kanske inte märks lika tydligt som du? Du är den enda florist härinne som jag kan komma på bara sådär i alla fall...
    Och så svarar du ju alltid så trevligt på alla blomfrågor!

passionsblomman skrev 2009-04-17 19:00:59 följande:
    Jag får lite skämsigt mycket beröm av både dig och andra här ibland bara...det finns ett helt gäng florister här, som säkert kan minst lika mycket. men jag blir såkalrt glad för ni är så gullia allihop jämt. Lady o Lufsen skrev 2009-04-17 12:32:43 följande:
Svar på tråden Vad heter liljan?